• Mrir

Drömmar, planer och hemligheter

*Ni som ska fria men har det som en hemlighet (och kanske håller på att spricka)

*Ni som är redo för förlovning/bröllop men väntar in er blivande

*Ni som vet att ni kanske har ett tag kvar, men ändå drömmer..

Finns ni?

• Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter
  • wiii

Förlovade är vi men dags för bröllop är det inte än, har pratat litegrann om sommaren 2011 eventuellt.. och jag är redan igång och läser här på forumet, dagdrömmer och funderar, kommer vara bröllopsexpert innan det väl blir dags för oss!

• CiaLovesAndreas

Här är en till som är förlovad men bröllop känns i nuläget rätt så långt bort.
    Är sugen på att köpa hus, men gör vi det så kommer det dröja länge innan bröllopspengar finns. Och gifter vi oss först så kommer det dröja länge innan hus.
    Snacka om dilemma

Just nu är jag dock sjukt sugen på att gifta mig, men det verkar inte sambon vara. Så jag sitter här och drömmer lite för mig själv.

• wiii

precis samma här! men kommer nog att bli bröllop först, känns som att när man har köpt hus så kommer utgifterna på löpande band och det blir svårare att spara ihop några pengar.. bröllop är ju däremot en engångskostnad :)

CiaLovesAndreas skrev 2009-06-20 22:36:59 följande:
    Här är en till som är förlovad men bröllop känns i nuläget rätt så långt bort.Är sugen på att köpa hus, men gör vi det så kommer det dröja länge innan bröllopspengar finns. Och gifter vi oss först så kommer det dröja länge innan hus. Snacka om dilemma
  • CiaLovesAndreas

wii,
    Du har så rätt så.
    Grejen är den att vi inte vet hur det ser ut för mig i höst med jobb. Får jag ett fast jobb så är det i stort sett inget som hindrar oss från att köpa hus, om vi nu hittar nåt.

Om det inte varit så väldans mycket planerande med bröllop så skulle man ju kunna göra nån billig variant. Fast iofs, billigt blir nog svårt att få då bara min vigselrng går på 10 000 :- ! Sen vill man ju ha en fin klänning också

• Svanboet

Vi har köpt hus först och med tillräcklig planering och medvetenhet när man handlar så kan det bli pengar över till ett tillräckligt dyrt bröllop också. Jag är sjukt sugen på att gifta mig också och vi är förlovade men det vi nu "väntar" på är att jag ska gå ner i vikt och jobba undan en del på jobbet så att det lugnar ner sig en aning. Beräknar därför bröllop till feb 2011 och då kommer det finnas pengar undansparade.

• CiaLovesAndreas

Svanboet,
    Då har ni ialla fall både år och månad bestämt, det är mer än vad vi har Inte lätt det här

Jo, man behöver ju inte bränna alla pengar bara för att man skaffar hus, men det känns ändå som att det kommer dyka upp mer kostnader när man har hus.

• Svanboet

Helt klart gör vi av med mer pengar nu än när vi bodde i lägenhet i stan men vi trivs också mycket bättre. Det känns verkligen som om vi hittat hem och det går inte att mäta i pengar.

• wiii

det förstår jag verkligen! att få flytta till vårt eget hus är en av mina absolut största drömmar! men så som vår ekonomi ser ut just nu finns det inte en chans att det går, däremot kan vi lägga undan lite pengar varje månad till en engångskostnad (bröllop).

Svanboet skrev 2009-06-22 08:25:04 följande:
    Helt klart gör vi av med mer pengar nu än när vi bodde i lägenhet i stan men vi trivs också mycket bättre. Det känns verkligen som om vi hittat hem och det går inte att mäta i pengar.
  • CiaLovesAndreas

Så lugnt det är här i tråden.
    Är det nån av er som kommer fram till nåt?

Jag blir mer och mer sugen på bröllop nästa sommar. Men sambon är inte riktigt inne på samma linje. Försöker att inte "tjata", men det är ju så svårt när det är nåt man så gärna vill.

• Mrir
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-01 10:32:18 följande:
    Så lugnt det är här i tråden. Är det nån av er som kommer fram till nåt? Jag blir mer och mer sugen på bröllop nästa sommar. Men sambon är inte riktigt inne på samma linje. Försöker att inte "tjata", men det är ju så svårt när det är nåt man så gärna vill.
    Jag vet precis vad du menar! Vad gör man?!

Häromdagen beslutade vi oss för kyrka iallafall så det går framåt, om än långsamt, men det får det väl göra ett tag till. Jag siktar på 2011.
Svar på tråden Drömmar, planer och hemligheter