• sindri

augusti 2010

nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.

• Svar på tråden augusti 2010
  • Superstarfia
    Sundance skrev 2009-09-06 17:01:55 följande:
    Ta foton på dig i de olika klänningarna och så visar du nära och kära och ser vad de tycker. Kan va bra att få höra andra kommentera olika detaljer på de olika modellerna
    Det där med foton är bra.. dock så har dom butikerna ja varit på förbjudit fotograferingar och dom som jobbat där har varit på en som en hök så fort man plockar fram telefonen för att se om nån ringt...
  • one

Då hänger jag också med på den här tråden! Vi gifter oss 14 augusti 2010! Kyrka och festlokal är redan bokade och på fredag ska jag kolla på klänning med syrran och min sambos dotter. Vill att allt ska hända NU!!!

• Hante
    one skrev 2009-09-06 20:45:00 följande:
    Då hänger jag också med på den här tråden! Vi gifter oss 14 augusti 2010! Kyrka och festlokal är redan bokade och på fredag ska jag kolla på klänning med syrran och min sambos dotter. Vill att allt ska hända NU!!!
    var ska ni gifta er?
    ett av våra två datum är 14 augusti på gotland.
  • one

Vi gifter oss i Sölvesborg i Blekinge, men hade jag varit tvungen att välja något annat ställe i Sverige hade jag valt Gotland - där är helt underbart!!

• Sundance

Vi gifter oss också den 14:e. Fast utanför Lund.

Oj, jag visste inte att de var så kinkiga med kamera. Typiskt. Där föll min idé. Jag hade tänkt göra så om jag själv börjar vela när jag ska bestämma mig.

• cire

Det är inte alla som är så att man inte får ta kort, jag har varit i butiker där det har vart ok att ta kort, men det brukar ju vara så att man hittar nåt i de man inte får fota....

• Jennygg

Vi gifter oss också den 14 augusti:)

Massa planering på gång:)

• Sundance

Vi håller fortfarande på med detta eviga fotografletande. suck... Vi hade verkligen fastnat för en killes foton men han är kass när det kommer till att visa lite intresse och höra av sig. Först fick jag maila två gånger för att överhuvudtaget få kontakt med honom. Nu har jag mailat två gånger och föreslagit tider då vi skulle kunna träffa honom men han har fortfarande inte svarat. Funderar på att lägga ner honom även om vi gillade hans foton.

• zeldae

Hej där, hakar på här fast jag inte var med i förra. Vi har fått byta datum två gånger, men nu har vi i a f bestämt den 7/8 2010! Känns som ett bra datum, trots att det var tredje gången gillt, kanske var ödet?
    Vi har bokat kyrka och håller för fullt på att boka lokal, vilket inte är det lättaste då de flesta är tagna eller prel bokade... Undrar vad de gör som vill gifta sig, säg ett halvår efter sin förlovning..?

Vilka här är från Stockholmstrakten?

• Superstarfia
    zeldae skrev 2009-09-12 16:07:48 följande:
    Hej där, hakar på här fast jag inte var med i förra. Vi har fått byta datum två gånger, men nu har vi i a f bestämt den 7/8 2010! Känns som ett bra datum, trots att det var tredje gången gillt, kanske var ödet?Vi har bokat kyrka och håller för fullt på att boka lokal, vilket inte är det lättaste då de flesta är tagna eller prel bokade... Undrar vad de gör som vill gifta sig, säg ett halvår efter sin förlovning..?Vilka här är från Stockholmstrakten?
    vi gifter oss sama datum och jag bor i Bålsta.. så de är ju sthlmtrakten.. vi gifter oss dock i sundsvall..
  • Skimmra

Hej Zeldae!

Jag bor i Stockholm men skall gifta mig i Göteborg den 14 augusti 2010 :)

Tänkte precis likadant, hur gör man när man förlovar sig och gifter sig samma år? Var på ett sådant bröllop i augusti nu i år där de förlovade sig på nyårsafton och gifte sig nu, förstår inte hur de fixade det. Kanske var det för att de gifte sig utanför Norrköping och inte i Stockholm eller någon annan större stad?

zeldae skrev 2009-09-12 16:07:48 följande:
    Hej där, hakar på här fast jag inte var med i förra. Vi har fått byta datum två gånger, men nu har vi i a f bestämt den 7/8 2010! Känns som ett bra datum, trots att det var tredje gången gillt, kanske var ödet?Vi har bokat kyrka och håller för fullt på att boka lokal, vilket inte är det lättaste då de flesta är tagna eller prel bokade... Undrar vad de gör som vill gifta sig, säg ett halvår efter sin förlovning..?Vilka här är från Stockholmstrakten?
  • giz83
    Superstarfia skrev 2009-09-12 16:18:17 följande:
    vi gifter oss sama datum och jag bor i Bålsta.. så de är ju sthlmtrakten.. vi gifter oss dock i sundsvall..
    nemen bor du i bålsta??!!

hihi...vi bor i bro!!!

snacka om liten värld

i vår planering just nu händer det inte så mycket...*snyft* men det är mest för att vi inte har pengar och sen också för att jag är utan jobb...*suck*

*kärleken är evig*
  • Sundance

Ja, vi har just konstaterat att vi måste spara betydligt mer än vi först räknade med för att få ihop till den budget vi satt. För jag kan inte få ihop det för mindre pengar helt enkelt. Så nu får alla pengar gå till bröllopet.

samtidigt så är vi nu i akut behov av bil så det blir väl bilköp inom ett par veckor. Ingen bra kombination, rent ekonomiskt...

• FrökenBloom

Vi gifter i den 7 aug! Lokal, präst, kyrka är klart.

Väljer mellan buffé och 3 rätters. Förslag?

• zeldae

fröken blom, var gifter ni er och har fester? Vi ska också gifta oss den 7e och har prelbokat 2 ställen och prelbokat en kyrka.
    Det beror vad det är för prisskillnad. Om liten skulle jag ta 3 rätters.

• nikitakatt

zeldae: vi gifter oss också i Stockholm 7 augusti :) Ska boka kyrkan 1a oktober, vilka har ni prel. bokat? Känns absurt att boka catering och så redan nu men det verkar ju som om man måste det.. Har ni hittat något bra ställe att köpa tårta?

Svar på tråden augusti 2010