• sindri

augusti 2010

nu när våran tråd är stängd så tänkte ja göra en ny. de måste ju finnas massor kvar att prata om.

• Svar på tråden augusti 2010
  • Astro

Anna R skrev 2009-08-18 19:06:48 följande:

Vi gifter oss i Bolmsö kyrka på just Bolmsö. Småland det oxå =)Har funderat på att boka präst men det känns lite tidigt. Men efter att läst några inlägg om just det här, är det kanske bäst att prata med honom.Vi vet vem vi vill ha, nästan som en familjepräst - vigde min mamma och pappa och har döpt mig och mina syskon. Så det hade varit roligt om han kan (och vill). =)
    Det är ju jätteroligt om man har en präst ma känner väl som kan göra det. Vi har lite svårt med just det där, vet två olika präster vi kan tänka oss, men samtidigt känns det lite taskigt att man inte nöjer sig med den präst som finns på plats.
  • Superstarfia

För mig finns bara ett alernativ på präst. synd nog har han gått å blivit biskop och vet inte om han har tid med en vigsel.. men jag hoppas.. :)

• Anna R
    Astro skrev 2009-08-22 11:16:29 följande:
    Anna R skrev 2009-08-18 19:06:48 följande:
    Det är ju jätteroligt om man har en präst ma känner väl som kan göra det. Vi har lite svårt med just det där, vet två olika präster vi kan tänka oss, men samtidigt känns det lite taskigt att man inte nöjer sig med den präst som finns på plats.
    Så kände vi också lite innan. Men när jag ringde och bokade kyrkan så verkade det inte vara SÅ ovanligt att vilja ha en annan präst än den som är på plats. I alla fall inte om man som vi bor en bit ifrån och inte är medlemmar av just den församlingen.
    Dock ska vi den kantor som är "tjänstgörande" i kyrkan och jag hoppas att det kommer att gå bra! =)
  • giz83
    Humlan66 skrev 2009-08-22 10:54:29 följande:
    Vi hade ju sagt den 28/8 men nu funderar vi på att byta till den 14/8 då jag tycker att det 1a datumet är för nära september som är en höstmånad för mig. Får man prel boka 2 datum i kyrkan ?
    det är väl klart att man borde få? eller?
    *kärleken är evig*
  • Sundance

Hej hopp!

Har ni en bra helg! Ikväll ska vi på bio, jag och sambon, och sedan ska vi sätta oss och bestämma oss för vilken fotograf vi ska anlita.

• Superstarfia
    Sundance skrev 2009-08-22 17:07:34 följande:
    Hej hopp!Har ni en bra helg! Ikväll ska vi på bio, jag och sambon, och sedan ska vi sätta oss och bestämma oss för vilken fotograf vi ska anlita.
    å va mysigt.. ja vill också gå på bio, själv ligger ja deckad i soffan med migrän..
    Det där med fotograf har vi inte ens lagt en tanke på utan litar blint på att min sambos kompis som är fotograf ställer upp..
  • giz83

ja bio me sambon vore mysigt!! {#lang_emotions_laughing}

men vi ska ha lördagsmys istället...=)

o så är min svåger här också så vi ska se film (istället för bio) och så ska vi äta gott...så det kommer bli mys mys mys....hihi

och så har min morbror precis varit här (bor i gbg normalt) och hälsat på tors-ida.

så det har varit kul de me....alltid kul när man kan ställa upp som hotell åt sina släktingar som man inte träffar så ofta. hihi

vi brukar alltid säga att de är välkommna att ta in hos oss, mot glatt humör och lite trevligt sällskap så får de en sängplats och mat och dryck. hihi

*kärleken är evig*
  • Sundance

Var och såg baksmällan! OJOJOJ! Riktigt kul film men jag var nog inte riktigt lika lyrisk som sambon. Jag ska ha ett låååååååångt samtal med hans marskalker när det närmar sig svensexa . Det första jag gjorde var att jag messade min tärna och sa att hon får se till att möhippa och svensexa får bli samma dag så att jag inte behöver va hemma och se i vilket tillstånd min blivande kommer hem i. Eller hu, ännu värre, komma hem tidigare och behöva ligga och vänta. Nej, vi ska ses på kvällen, dagen efter, och utbyta erfarenheter . Måtte man kunna lita på hans vänner.

• Sundance

Glömde säga att på vår fest förra helgen hade min tärna (som får bra idéer när hon är full, tycker hon) tillsammans med en av m2b's marskalker, kommit på att vi ska inte ha svensexa och möhippa, vi ska ha en mösexa! Det gillar jag! Då kan jag ha järnkoll på sambon hela dagen

• Hante
    Humlan66 skrev 2009-08-22 10:54:29 följande:
    Vi hade ju sagt den 28/8 men nu funderar vi på att byta till den 14/8 då jag tycker att det 1a datumet är för nära september som är en höstmånad för mig. Får man prel boka 2 datum i kyrkan ?
    Vi frågade och berättade våra speciella skäl och det var ok att preliminär boka två datum och för oss två kyrkor med!!
Svar på tråden augusti 2010