• Soon2BmrsGroth

Fota före eller efter vigseln?

Hur kommer ni att göra med fotograferingen på er dag?
    Ska ni fotas före eller efter vigseln?
    När jag va till min frisör tyckte hon att man ska fotas efter vigseln eftersom att nervositet har släppt då....men då tänkte jag ju på att gästerna måste vänta medans man fotograferas.
    Vad tycker ni är bäst? =)

• Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?
  • hujjedamejj

Efter. Känslan av att vara nygift ska synas på bild. Vill se m2b i kyrkan, inte innan.

• Juni2009

Vi ska fota innan vigseln.
    Mest för att frisyren och sminkning kommer att bli lite sämre efter alla kramar oss efter vigseln.

Sen jag kanske gråter lite då vi går in...

Man vet ju aldrig!

• RhjärtaJ

mest före o lite efter....åååh vad jag längtar efter 1 augusti!

• MadonnaCiccone

Efter så klart! Man vill väl vara gift på sina bröllopsfoton! Dessutom vill vi absolut inte se varandra innan jag tågar in i kyrkan:) Japp, courtaget blir mosat, därför köper man två! :)

Gästerna kommer själva att bli fotade parvis under tiden av en annan fotograf, kul att verkligen föreviga alla som är med.

Jag blir sminkad med ett smink som definitivt håller för det mesta, där är jag inte alls orolig. Frisyren sitter som berget vet jag av erfarenhet.

Har sett MASSOR och åter MASSOR av bröllopsfoton och bröllopsfotograferingar och faktiskt så ser man skillnad på om de är tagna innan eller efter vigseln. De som fotas efter har ofta en helt annan stämning som knappt går att beskriva. Och DEN vill vi ha.

//M

• Carrod

Vi ska ta fotona efter vigsel.
    Tror nog att det kommer att kännas bäst på så sätt och man kommer nog vara överlycklig.
    Medans vi gör det transporteras gästerna till gården vi hyrt och får lite snittar och mingla lite sen när vi kommer skålas det. Räknar med att det kommer ta ca 1 tim för fotograferingen och det blir perfekt när gästerna ska ta sig till lokalen och få mingla innan maten serveras

• Joji

Mest innan!

Dels för att det funkar bäst praktiskt för oss. Sedan tror jag säkerligen att de bilder som tas innan kommer visa en underbar stämning också - de sista bilderna innan det som vi längtat efter blir verklighet!

Min blivande och jag ska ses precis innan fotograferingen. Innan ville vi inte ses innan vigseln, men nu känns det jättebra att vi får en egen privat stund då vi kan dela känslan av hur snygg den andre är och hur fantatsiskt det ska bli att snart vigas.

Vi kommer även ta bilder efteråt. Familj, släkt och vänner blir också fotade efteråt.

Jag tror att man kan skapa sin egen berättelse kring fotograferingen. Vill man fotas innan, är det rätt. Vill man fotas efter, är det rätt. :-9

• ellkat

Go for afterwards. I was an assistant photographing on weddings and I 100% agree that the atmosphere is completely different. Before the bride and groom are more tense and worried about their dress and their hair. Especially important if its a sunny day (you might get burnt or melt your makeup off before the wedding!)

• LillEm

Vi kommer att fotografera oss innan vigseln när man ser nypiffade ut .

Jag var på ett bröllop för 2 år sedan där man valde att fotografera sig efter vigseln. Tyvärr så missade brudparet därmed det mesta av minglet innan middagen vilket jag vill undvika då vi ska äta ca 1 h efter vigseln är avverkad. Jag vill hinna träffa våra gäster och prata med alla innan vi sätter oss till bords.

• Mailskruttan

Vi fotas innan med alla barnen, 6 st. Inte så viktigt för mig att vara gift eller inte gift på kortet, däremot nypiffad i håret och sminket!

Och eftersom jag är en gråt-fia så kommer jag säkert släppa en tår av lycka å nervositet under bröllopet så jag vågar inte chans apå efter. Men vi har en proffsfotograf 1,5-2 timmar innan och en hobbyfotograf resten av kvällen.

Hade faktiskt inte tänkt på om det sysn på korten att man är spänd, men det gör det säkert! Men jag är hellre spänd å snygg (i hår, klänning och smink) än tilltufsat rödgråten! Smaksak!

• JoPe2009

Det enda jag eventuellt kommer att vara spänd för är själva fotograferingen i sig och det förändras inte för att man gör det före eller efter vigseln! Dessutom, har man inte valt en fotograf man trivs med och som kan få en att slappna av så är nog problemet att man har valt fel fotograf, inte att man fotograferar före vigseln.

Dessutom, när jag är förväntansfullt nervös inför något blir jag snarast mer fnissig och lättsam så det talar för min del för att vi borde fotografera före vigseln. Men alla är vi ju olika och om man vet att man blir spänd och stel före något man ser fram emot ska man nog kanske göra annorlunda.

• Birana

Vi ska fotas efter. Dels för att vi inte ska se varandra innan och för att vi ska vara nygifta när vi fotas.

Att gästerna väntar tycker jag inte är nån fara utan så brukar det vara. Vänta för länge vill man ju inte men då kanske ni ska satsa på en aktivitet åt gästerna under tiden. Vi har valt att fotografera gästerna under tiden. Sen ska de få fördrinkarna och snittar och tills vi kommer då har alla smakat på snittarna och tagit sina drinkar och förhoppningsvis fotat sig. När vi sen kommer ska vi passa på och fotas med gästerna också.

Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?