• Soon2BmrsGroth

Fota före eller efter vigseln?

Hur kommer ni att göra med fotograferingen på er dag?
    Ska ni fotas före eller efter vigseln?
    När jag va till min frisör tyckte hon att man ska fotas efter vigseln eftersom att nervositet har släppt då....men då tänkte jag ju på att gästerna måste vänta medans man fotograferas.
    Vad tycker ni är bäst? =)

• Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?
  • SweetSun

vi ska fotas innan ! Då är man nysminkad och håret ligger rätt! Man är fräsch och inte rödsprängd i ögonen, eller svart under ögonen

Vi ska inte träffas innan, utan kommer att träffas just inför fotningen =p det ska bli härligt!

• Morfrumatte

Vi fotograferades efter vigseln medans gästerna fick en guidad tur av slottet.

• Ore

Båda har väl sina fördelar och nackdelar... Vi tog de flesta korten före, men även en del efter. Så vi fick båda delar - rekommenderas varmt!

Skulle inte velat lägga hela fotograferingen efter vigseln, då hade man missat det där förväntansfulla och nyfixade. Som sagt så kan corsage bli litet hängiga, många kramar kanske gör att frisyren inte ser likadan ut, sminket kanske inte är perfekt om man gråtit en liten skvätt, man kanske har en massa ris i håret osv... Och vill man fotograferas på flera platser, utan att låta gästerna vänta alltför länge, så kan det nog lätt kännas stressigt.

Men å andra sidan så är man litet mer avslappnad efteråt, litet mer glädjestrålande och så har man ju alla ringar på händerna!

• ElMac

Varför välja? Vi ska fotas innan och efter :)

Dock hade vi nog tagit allt efter om de inte hade varit för att vi vill ses innan vigseln. Vi kommer inte sova ihop men tror att de blir för känsligt om vi ses först bland allt folk ;)

• Arla79

Vi ska också fotas både före o efter. Före är det bara vi två och efteråt kommer vi ta några bilder där barnen är med.

• Steven och Johanna

Vi ska fotas efter. Jag vill vara gift på mina bröllopsfoton, och min blivande vill inte veta hur jag ser ut förrens vi ser varann i vigsellokalen :)

• MV85

Vi fotar efter.
    M2b kommer inte ha någon corsage alls då han ska ha frack och ingen av oss tycker det passar med corsage till frack, och riskastningen kommer vi säga ifrån om och meddela att det får bli när vi kommer till festlokalen. De får kasta på oss utanför den istället för utanför kyrkan.
    Jag vill vara gift på våra bröllopsfoton + att vi inte kommer träffas den dagen förrän i kyrkan...
    Vi kommer dock ha fotograf i 6 timmar, då jag kommer ha honom med mig under förberedelserna, sedan kommer vi ha honom i kyrkan, och fram till första talen... Så vi kommer få massor med härliga bilder i alla fall!

• Petronella01

Vi ska göra precis som du

SweetSun skrev 2009-04-20 11:45:18 följande:
    vi ska fotas innan ! Då är man nysminkad och håret ligger rätt! Man är fräsch och inte rödsprängd i ögonen, eller svart under ögonen Vi ska inte träffas innan, utan kommer att träffas just inför fotningen =p det ska bli härligt!
  • hunybunny

Vi kommer att fotas efter vigseln.

• tossesnurr

vi kör på med fotografering innan vigseln. (och under och efter.)Vi kommer åka runt på Öland på fm, till mina barndoms smultronställen (hoppas på fint väder). Vi vill va släta, nyfriserade, nysminkade o oskrynkliga på våra foton.
    Vi har liksom redan sett varann innan vi gifter oss, så....
    LE!:)

Svar på tråden Fota före eller efter vigseln?