Ja jag måste säga att jag blev jättestressad just när han frågade, men samtidigt såg jag det mer som en kärlekserkläring, eftersom vi redan pratat om att vi ville det.
Men det er orligt det du säger, för när folk frågade hur det var osv, så ville alla veta om jag gråtit och om det var romantiskt osv. o jag kommer ihåg att jagtänkte att de tmåste vara något fel på mig, för det var inte alls så sentimentalt o romantiskt som folk verkade tycka att det borde ha varit.
Det var lite läskigt just när det hände.
Aleta skrev 2009-03-04 20:53:23 följande:
Ja, jag kan bara säga att det frieriet jag fick var jag helt oförberedd på. Vi hade inte diskuterat giftermål en enda gång även fast vi hade varit tillsammans i fem år. Det blev en väldig press på mig plötsligt. Han överraskade med en romantisk weekend och när vi satt och åt middag så friade han. Jag kände mig väldigt pressad till att svara ja. Personalen visste om det och stod beredda med champagne t ex. Jag bad att få tänka till efterrätten åtminstone, men jag kunde inte äta en bit till. Det fanns liksom ingen anledning att säga nej heller. Jag svarade ja och sedan rullade allt på, det gick inte att stoppa. Min pappa och hans mamma var båda döende, så det blev bråttom också. Efter ett och ett halvt år var vi skilda.Utifrån sett såg det romantiskt ut och jag minns att jag glatt berättade om hur romantiskt det var och förträngde helt hur jobbigt det egentligen hade känts.Efteråt kan jag säga att han inte såg oss som jämlika. Han ville ha en fru och därför friade han. Att vi skulle diskutera det tillsammans fanns liksom inte.Överhuvudtaget så är min erfarenhet hittills i livet att überromantiska killar tyvärr inte ser tjejen som en jämlike utan en trevlig accessoar.anne på grönkulla skrev 2009-03-04 18:58:23 följande: