• MyochErlend

hur blir man av med sötsuget ?????

..så sitter jag här med en choklad igen...

Jag har absolut inget behov av att banta, så detta handlar inte om det...
    Men jag vet att det är en ovana och jag äter mer choklad än vad som är bra för mig...

Är det ngn som har några bra tips på hur man stoppar sötsuget ???

..Alla tips är välkomna

• Svar på tråden hur blir man av med sötsuget ?????
  • troddealdrig

Enda sättet att bli av med sötsuget är att skaffa sig självdisciplin, lite j*laranamma och något kilo morötter.
    Så jag har fått bort bra mycket av mitt sötsug men har en bit kvar tills jag har nått mitt mål.

• MyochErlend

ja...och denna tråden har peppat mig...
    Vet att jag sagt det förr och kanske inte folk här inne tror mig men imorgon DÅ ska jag börja helt...
    INGEN CHOKLAD
    resten går fint att hålla sig ifrån...
    Jag ska aktivera mig som bara den nu i några dagar så hoppas jag att den värsta abstinensen har gått över sen...

• Aleta

Ingen choklad?
    Den bästa antioxidanten i världen ju!

Jag hävdar att rätt choklad är nyttig och minskar sötsuget. Gå på en chokladprovning med Claude Kollin så får du höra. Han är läkare
    www.claudeschokladprovning.com/tidning/mork.html

Man blir lyckligare också.

MyochErlend skrev 2009-02-04 22:01:46 följande:
    ja...och denna tråden har peppat mig...Vet att jag sagt det förr och kanske inte folk här inne tror mig men imorgon DÅ ska jag börja helt...INGEN CHOKLADresten går fint att hålla sig ifrån...Jag ska aktivera mig som bara den nu i några dagar så hoppas jag att den värsta abstinensen har gått över sen...
  • MyochErlend
    Aleta skrev 2009-02-04 22:11:40 följande:
    Ingen choklad?Den bästa antioxidanten i världen ju!Jag hävdar att rätt choklad är nyttig och minskar sötsuget. Gå på en chokladprovning med Claude Kollin så får du höra. Han är läkarewww.claudeschokladprovning.com/tidning/mork.h...Man blir lyckligare också.
    ja ok... jag omformulerar mig...
    Från och med imorgon ska jag äta RÄTT choklad och i MÅTTLIGA mängder
  • Nasoleh

Mitt inlägg i denna debatten blir: choklad går inte att leva utan, äter du för mycket, dra ner litegranna då kanske, eller övergå till mörk choklad som du var inne på där, helt rätt. Men livet utan choklad vore allt ett tristare liv

Skratta dig lycklig att det inte är vikten det hänger på , jag och många med mig är inte alls avis på dig där

• Troll1

Det går finfint att äta mkt mörk choklad också... Får spader när folk säger "Ta en liiiten bit mörk choklad".

Jag älskar mörk choklad! {#lang_emotions_tongue_out}

När jag är småsugen så tar jag lite keso, lite krossad ananas på bur (om jag inte har färsk), clementin osv och äter som ett mättande mellanmål. Sockerbehovet blir tillfredställt också.

Igår åt jag godis igen.... Skulle inte!

• blivandefru2009

En kompis äter kromtabletter (?) och hon äter inget godis längre, inte sugen säger hon.

*borde oxå köpa och testa*

• Troll1
    blivandefru2009 skrev 2009-02-05 08:42:48 följande:
    En kompis äter kromtabletter (?) och hon äter inget godis längre, inte sugen säger hon.*borde oxå köpa och testa*
    Det stämmer. Man blir sötsugen av krombrist och stort sötintag kan i sin tur ge krombrist... Så det är inte dumt att ta en period. Personligen tycker jag Ledins är bästa märket.
  • blivandefru2009

Troll1 - Finns det märket på Hälsokostaffären? Ska fasen köpa när jag ska handla idag

• Troll1
    blivandefru2009 skrev 2009-02-05 08:49:23 följande:
    Troll1 - Finns det märket på Hälsokostaffären? Ska fasen köpa när jag ska handla idag
    Ja, det finns det. (Har arbetat på Lifebutik)
    Jag ska också köpa den idag + fisk/nattljusolja.
  • hujjedamejj

Det finns äppelcidervinäger på brustablett, smakar som äppelcider, värt att prova finns i hälsokostaffären...

rambolina skrev 2009-02-04 20:20:27 följande:
    jag brukar dricka äppelcidervinäger utblandat med vatten. I början var det ingen trevlig smakupplevelse, men allt eftersom har det börjat smaka ganska fräscht, tycker jag. Inte gott, men fräscht Nåt annat som hjälper mej är att äta en konservburk med ananas. Och att dricka mycket vatten, eller äppelcidervinäger..
  • gyllenfru

Är också chokladgalen.. kom precis på en idé.. om man skär upp en massa frukt & doppar i smält choklad så får man ju smaken, men blir mätt av frukten. Då får man ju inte i sig så stor mängd choklad i alla fall..

• Luucie

Give in...ätätätätätätätätätätätät massor till du mår illa sen lägger du av ett tag och sen gör du om det igen.
    Lite som med att bli riktigt full, funkar på samma sätt!
    Lagom destruktivt, inte särskilt farligt, bara "baksmällan" inte går över för fort

• hujjedamejj

Jag själv tror att man inte ska utsätta sig för choklad om man vill få bort ett beroende. Det triggar nog bara igång suget ännu mera.
    Ska du äta det så ska du äta som bara den, typ på lördagr eller till fest!

• ladysuss

Usch ja det dära sötsuget ställer tilldet. Jag behöver minska omfånget med minst 10 cm innan midsommar då jag ska se vacker ut i folkdräkten jag lånat till mitt bröllop... Morötter verkar vara en bra medtod och så en bit mörk choklad ibland då

• Troll1

Luucie skrev 2009-02-05 13:13:38 följande:
    Give in...ätätätätätätätätätätätät massor till du mår illa sen lägger du av ett tag och sen gör du om det igen.Lite som med att bli riktigt full, funkar på samma sätt!Lagom destruktivt, inte särskilt farligt, bara "baksmällan" inte går över för fort

Hahhaahaa! Jadu, den går inte här i allafall. Har försökt - flera ggr.

Svar på tråden hur blir man av med sötsuget ?????