• Skruttis 82

    Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.

    Själv e det bestämt att vi ska gifta oss hösten 2010 men datum eller något annat är inte bestämt än. Men med tiden så kommer förhoppningsvis det vara bestämt. Vi får hoppas det i alla fall.

    Skruttis 82 Hösten 2010

  • Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.
  • Therese 83

    Skruttis 82
    Tur att det är flera som tänker som oss. Vi vill inte lägga alltför mycket pengar på festen men ändå bjuda på en helmysig dag. Pengarna spenderas dock gärna på resan.

  • Skruttis 82

    Hej. Här var det tyst i tråden. Alla kanske har fullt upp med sina planer. Men någon som har kommit på något nytt till bröllopet?

    Ha det bra kram alla

  • ettem

    Suck, hade egentligen bestämt datum till 10/10 2010, men så har vi precis bestämt oss för att flytta tillbaka till Sverige (bor i Norge nu) och tänkte köpa hus plus försöka få ett syskon till vår son , och plötsligt blir det kanske svårt med hus, ett barn OCH bröllop under loppet av drygt ett år, inget av det är ju direkt gratis - vill dessutom inte ha med en liten bebis på bröllopet, då vill jag ju bara kunna slappna av och ha KUL, och inte kan man fråga någon nära anhörig att vara barnvakt, för dem vill man ju ha med på festen så klart!

    SÅ, nu funderar vi på om vi skall skjuta på bröllopet, eller om vi helt enkelt skall ha ett litet, enkelt förmiddagsbröllop den 10/10 2010 för våra familjer och ett par vänner , och ha festen vid ett senare tillfälle... Arrrrggghhhh, vad svårt.... Men av hus, syskon och bröllop så kommer bröllop längst ner på prio-listan just nu.
    Får väl bli dop och överraskningsbröllop om allt går som vi vill , hehehe.

  • asfaltsblomman

    Vi gifter oss också hösten 2010, men inget exakt datum är bestämt än...

    Idag har jag haft första kontakten med hotellet/restaurangen där vi planerar att ha vår bröllopsfest. Så himla spännande. de kom med många roliga förslag!

    Ska dit och träffa dem under påsken för att kolla lite på priser och så. Nån som har några förslag på vad jag bör fråga om?

    Det är så att vi gifter oss i min barndomsstad i värmland så vi tänkte köra på ett värmländskt mattema. Har ni förslag så hör gärna av er. känns som att man vill komma med lite egna ideér.

    Spänande är vad det är

  • Snowcloud

    Hej,
    Jag och min blivande man har bestämt oss för att gifta oss nästa höst. Vi kan bara inte bestämma oss för datum. Det vore ju underbart om man kan få en härlig, solig, krispig höstdag med färgsprakande löv i träden. Men när är det störst chans för det i Småland? Någon som har lite koll? Början av oktober funderar vi på...

  • Skruttis 82

    Nu har vi ändrat oss det blir våren sommaren 2010 som gifter oss istället.

    Idag ringde jag och kollade priser på Söderslätts Bygdegård där vi funderar på att ha vårt bröllop. Och vilken överaskning vi fick, priset 450pp. Helt överkomligt för oss.

    Tårta blev jag lite sugen på när jag tittade på bröllopsprogrammet igår. Så det blir nog en sådan med.

    När ska man våga boka lokal? Ka man göra det preliminärt?

  • sindri

    nu är de bra att vi har börjat att boka saker för min kusin och hans tjej har bestämmt sig att dom ska gifta sig i juli så då blir de att åka till england och gå på bröllop en månad innan vårt. men dom fick anpassa sitt efter oss eftersom dom viste att vi planerade först. men nu måste jag hitta en klänning som passar sig på ett bröllop i en engels herrgård som inte kostar skjortan ideer någon? de blir ju en del pengar som ska ut ändå.

  • zorken19

    Hej!

    jag och min sambo ska gifta oss 21 Augusti 2010! Spännande!
    Vi har inte börjat med något än men det blir det nog inom några veckor. Likabra att boka när man vet vad man vill ha.
    Ni som ska gifta er i slutet av augusti, vilka färger funderar ni på att ha?

  • Sundance

    Hej!

    Vi planerar till augusti 2010. Vi berättade också att vi skulle gifta oss direkt när vi förlovat oss, men ändå verkar många inte ha fattat. "Jaha?! Ska ni gifta er?!" Fascinerande...

    Jag har väl inte börjat planera jättemycket men då vi tänkt ha både vigsel och fest på något fint slott i Skåne så har jag förstått att man får boka ganska långt i förväg. Nära på ett år. Någon som har tips på mysiga slott och herrgårdar i Skåne? Vi jagar efter en riktigt vacker utomhusmiljö då vi vill vigas utomhus och sedan ha festen i tält i trädgården.

  • Akt83

    Hej, Vi ska gifta oss den 28 august 2010. Lokalen är bokad! Det känns verkligen spännande. Vi kommer troligen att ha vitt/svart och mörkrött som färgtema. Vi tänker kanske komma i båt till festplatsen, det skulle kännas lyxigt. Min sambos arbetskamrat har båt och har sagt att han skulle kunna köra oss. I så fall skulle vi kunna ta brudskålen nere vid sjön.

  • Sundance

    Just det, brudskålen! Vad är egentligen det? När utbringar man den? Vem utbringar den?

    Låter riktigt härligt med båten! Kör på det om ni kan. Vad är det för slags båt? Inte för att jag kan något om båtar men på ett ungefär?

  • FrökenKär

    Vad roligt att den här tråden fanns, vi har ganska nyligen bestämt oss för att gifta oss hösten 2010 :) Vi har inte satt ett datum än för vi är inte helt säkra på att vi kommer att ha råd att gifta oss då men vi vill det verkligen och ska göra vårt allra bästa för att det ska bli av.

  • Linda och Micke

    Här är en till som ska gifta sig - 21 augusti 2010!

    Har försökt boka krykan vi vill ha, men vi får inte göra det, utan vi får återkomma i januari nästa år. Jag vill ju boka NU, så jag vet att vi verkligen få kyrkan just den dagen! Blir lite irriterad på det.

    Har inte kommit så jättelångt i planeringen, men kikar runt lite för insperation!!

  • Skruttis 82

    Någon som kommit lite längre på sin planering? Vi har ahft så mycket att göra och har det fram tills 3tredje helgen i juni. Så innan dess blir det inte så mycket planerande.

    Hoppas vi kan komma i gång sen. Tiden springer iväg i en väldans fart.

  • Skruttis 82

    Skapar en forstättnings tråd denna går visst snart ut.

  • Skruttis 82

    Kunde inte länka den men hör av er om ni itne hittar den. Mvh Skruttis 82.

  • FreezY

    hej hej... det är kanske inte hösten precis för oss... förhoppningsvis så blir det den 31/7-2010... får vi vara med här endå??? :)
    bor oxå i skåne... i lilla söta Hässleholm... :P
    vi har väl inte kommit jätte långt i planeringen.. men klänning till mig, klänning till tärnan, kläder till mannen och till best man är fixat... och till sonen så klart då... färgtemat är bestämt, och både vigsel och festen sker här på vår loge.. maten vet vi vad vi ska ha och vi vet var vi ska åka på bröllopsresa... :)
    men det är ju MASSOR kvar!! dekorationer, skor, presenter mm mm.... *suck*
    budgeten sätter vi efter att vi fått reda på vad kläderna kostar... ;)
    oj... förlovningsringar är oxå fixade, ska bara hitta en fin vigselring oxå...

Svar på tråden Hej någon mer som ska gifta sig hösten 2010? Då kanske vi kan följas åt här. Med tips ideer och allt anant nyttig info.