• LillEm
    Äldre 12 Jan 17:13
    25672 visningar
    215 svar
    215
    25672

    50 tals bröllop fortsätter

    Hej igen tjejer,

    Såg att vår gamla kära tråd har stängts så nu påbörjar jag en ny.
    Hur har det varit med er alla under julen? Själv mår jag prima och nu börjar planeringen inför bröllopet på allvar (ca 4 månader kvar).

    Kram / LillEm

  • Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter
  • Cltsp
    Äldre 1 Apr 21:10

    Om du vet redan nu vad du ska ha för underkläder så är det nog bäst att mäta med dem på så det blir rätt från början.

    Det är resår i midjan på underkjolarna så det är nog "one size fits all" :)


    Pizan skrev 2009-03-30 22:13:38 följande:
    Knepigt med midjan. Bysten kan jag nog fylla ut men det blir värre med midjan, men jag har tänkt mig att ha en korsett under i varje fall. Ska man mäta med eller utan korsett tycker ni?En underkjol har jag tänkt mig. Var de också små i midjan?
  • Pizan
    Äldre 1 Apr 22:02

    OK, tack för tipset. Jag får väl ta att inhandla underkläderna nu. Jag vet ju vad jag ska ha men jag har inte inhandlat de än.

    Idag har jag ringt upp en kille som har en tjusig gammal cadillac och frågat om vi kan få använda oss av hans bil vid fotograferingen, och han sa ja!

    Sen tvekar jag fortfarande över vilken av klänningarna jag ska välja. Sitter och glor på den där sidan flera timmar per dag. Under en stund i dag fick jag för mig att jag skulle ta en av de tajta 50-tals varianterna istället, fick för mig att jag var för gammal för en sån där fluffig, men det känns inte så bröllopsaktigt med en tajt. Får köpa en sån senare för nått annat tillfälle istället.
    Fast jag vet fortfarande inte vilken av de fluffiga jag ska ta.

  • LillEm
    Äldre 3 Apr 08:55

    Hej tjejer,

    Jag tänkte vaxa benen på salong innan bröllopet. Hur pass långt i förväg ska man göra det för att undvika rodnad?

  • SweetS­un
    Äldre 8 Apr 11:07

    ett par dagar borde väl räcka? Jag brukar bara vara röd en dag eller så.. men nu var det längesen och jag kanske kommer ihåg fel...

  • LillEm
    Äldre 8 Apr 11:31

    SweetSun skrev 2009-04-08 11:07:01 följande:


    ett par dagar borde väl räcka? Jag brukar bara vara röd en dag eller så.. men nu var det längesen och jag kanske kommer ihåg fel...
    Ok, tack för hjälpen. Jag funderar även på om jag ska fixa naglarna på salong innan..... men kan inte bestämma mig för om det räcker med nagelförstärkning och lackning eller om jag ska göra en förlängning. Jag vill inte ha speciellt långa naglar men p.g.a. mitt jobb på labb så har jag riktigt fula naglar .
  • SweetS­un
    Äldre 8 Apr 12:51

    ja och jag håller på att sluta bita på mina.. Är dock väldigt torr om händerna med trasiga nagelband, men det får gå, jag smörjer och lackar för brinnande livet nu, allt för att de ska hålla sig några veckor till!

  • Oneesa­n
    Äldre 10 Apr 00:02
    SweetSun skrev 2009-04-08 12:51:40 följande:
    ja och jag håller på att sluta bita på mina.. Är dock väldigt torr om händerna med trasiga nagelband, men det får gå, jag smörjer och lackar för brinnande livet nu, allt för att de ska hålla sig några veckor till!
    Det känner jag igen, sambon tjatar ständigt att jag ska sluta bita, måste nu när det snart är bröllop
  • Oneesa­n
    Äldre 10 Apr 11:02

    Annars så ringde svärmor igår och frågade om det blev bröllop. Senast vi var där hade jag fått nog av klänning och skor, hittar varken det ena eller det andra. Sa då att jag fixat all mat och att de får ägna sig åt att äta hela bröllopet för jag hade nog ingen lust att gå. Fick förklara min butterhet för stackars svärmor

    Men är riktigt trött på allt vad skor och klänning heter, har beställt några skor från halens, så får se om det finns något där jag gillar.

  • Pizan
    Äldre 10 Apr 13:34

    Vilka skor beställde du?

    Jag kan inte bestämma vilket tyg jag vill ha i klänningen. Det kommer att bli en Anne of Hallowayklänning, så mkt vet jag, men jag har velat över två stycken i flera veckor nu.

  • Oneesa­n
    Äldre 11 Apr 22:34
    Pizan skrev 2009-04-10 13:34:55 följande:
    Vilka skor beställde du?Jag kan inte bestämma vilket tyg jag vill ha i klänningen. Det kommer att bli en Anne of Hallowayklänning, så mkt vet jag, men jag har velat över två stycken i flera veckor nu.
    5 par totalt, skickar tillbaka om jag inte gillar någon av dessa.

    Roligt att du hittat klänning, man hinner med så mycket velande men varje steg i rätt riktning är ju iaf ett steg framåt
  • SweetS­un
    Äldre 14 Apr 15:41

    nån som har funderat över just bröllopsfotot? nån som ska ha nåt speciellt utseende på dem eller be om nån färgton, om ni hänger med? Eller göra nåt typiskt för temat?

  • 20sept­08
    Äldre 14 Apr 18:52

    Hej....vad kul det var att hitta den här tråden. Jag och min fästman håller på att för fullt planera ett rockabillybröllop till hösten. Han kommer att vara klädd i kavaj med mörka byxor med slag o gamla hederliga avdammade myggjagare. Själv kommer jag att ha en 50-talsinspirerad klänning i turkost med vita ballerina skor till. Brudbuketten gör min blivande svägerska och jag har fullt sjå att få håret att växa till sig så jag kan ha en marylin monroe frisyr. Sminket gör jag på makeupstore och med tanke på att det ingår en provsminkning i priset samt att man får välja ut produkter för hela kostnaden av det som är 990 kr så tycker jag det är ett acceptabelt pris.
    Enligt våra beräkningar så kommer vårt bröllop bli väldigt billigt, då lokalen kostar en spottstyver, maten gör vi själva tillsammans med mina systrar (buffe), bandet är fixat eftersom min grabb spelar i band o de ska repa in lite rockabilly, det som kommer att kosta är alkoholen har vi kommit underfund med, klänningen kostade 2500kr, skorna hittade jag på rea för 199kr. Vi har en budget på 40000 men enligt dagens beräkningar så ligger vi på runt 20000...helt otroligt. Kan väl tillägga att ca 45 inbjudna gäster kommer.

  • 20sept­08
    Äldre 14 Apr 18:54

    Jo, sweetsun...jag ska väl tillägga att vi kommer att lägga krutet på svartvita foton men visst kommer det att bli färg också.....svartvitt är vackert och det trollar bort mycket skavanker.

  • SweetS­un
    Äldre 14 Apr 19:24

    välkommen hit! Skoj med fler!

    Har ni kört hela vägen med temat hela dagen eller är det bara vissa bitar? Tex dekoration, vigsellåtar o.s.v..

  • Pizan
    Äldre 14 Apr 22:44

    Vi kommer nog att både ta svartvita och färgfoton, men vi tänker be om att få bilderna i orginal så att vi kan ljus- och färgsätta dem själva sen eftersom vi båda jobbar med liknande och kan vara hemskt kritiska och petiga.

    Jag har pratat med en lokal "raggare" och vi kunde få låna hans bil för fotograferingen för en billig penning.

    Vi har ju bröllopet hemma, i trädgården, och jag har en del 40- och 50talsmöbler, men förövrigt så har vi inte satsat fullt ut på temat, min klänning kommer att bli en överraskning för de flesta; de tror att jag ska ha traditionell bröllopsklänning. Det blir alltså mest jag och raggarbilen som är 50-tal.

    Håret vet jag förövrigt inte riktigt vad jag ska göra med ännu. Har ni några förslag? En Marilyn Monroe-frisyr skulle nog kunna vara en idé för mig också, men jag vill inte ha det för kort. Och sen är jag mörk och inte blond.
    Den klänningen som jag nu nästan helt säkert har bestämt mig för är denna:

    www.vivienofholloway.com/index.php/1950s-Halterneck-Polkadot/1950s-Halterneck-Black-Pink-Polka-Dot-Dress.html

Svar på tråden 50 tals bröllop fortsätter