• Stolpen

Kusinen pajjar!

Hej!

Jag har tidigare frågat er om hjälp då vi hade problem med att boka kyrka. Jag undrade då om det var opassande att boka samma kyrka som min m2b kusin gift sig i för några år sen. Jag har nämligen vuxit upp där denna kyrka ligger och den är otroligt vacker och ligger uppe på en kulle! Många höll då med om att det gick alldeles utmärkt att boka samma kyrka. Någon sa att det vore svårt om alla skulle kunna gifta sig i en egen kyrka. Det är så sant! Det är väldigt svårt att hitta en kyrka som ligger bra till och utan att någon så småningom ska eller då redan har gift sig i samma! Till problemet! I morse fick jag ett tråkigt mejl av min m2b kusin där hon skrev att hon och hennes man tyckte att det var opassande och inte kändes så bra att vi gifte oss i samma kyrka och festlokal som dom. Att det skulle kännas som en repris av deras egna bröllop. Vad gör man?? Allt är bokat och klart! Ska man be dom fara och flyga om det inte passar dom? Det är ju trots allt vår stora dag!

• Svar på tråden Kusinen pajjar!
  • momi boki

vilken människa. finns inge fel i att ni andvänder samma kyrka. undrar hur folk lyckas uppe i norlland där de inte finns så många kyrkor, ja tycker inte ni gör fel alls o vad dom tycker skulle ja strunta i totalt. kyrkor är allmäna, och de va ju inte igår dom gifte sig. och de är ni som bestämder de ni vill ha ska ni ha på den stora dagen.

• thildamy

Gift er där ni vill och gör er själva en stor tjänst

BJUD INTE KUSINEN!!!!

• gotlandsulrika

Jag tycker det var väldigt opassande sagt av kusinen, ganska oförskämt faktiskt.

• Julia78

Vi kommer antagligen ha samma lokal som min kusin hade för 10 år sen och de har bara varit possitiva. Kommit med tips på hur de kunde gjort saker bättre och liknande.
    Passar det inte era släktingar så strunt i det, hon är rädd att erat ska bli bättre.

• milliP

Ja där ser man så olika man kan reagera... Man skulle ju även kunna tänka att hon hade kunnat bli smickrad över att ni valt samma kyrka och lokal som henne, för att ni tyckte att deras bröllop var fint. Hon låter som en typisk bridezilla, som inte tänker på att hennes bröllop är kanske den största dagen i hennes och hennes mans liv - men det innebär inte att det är den största dagen i alla andras liv också.
    Ert bröllop blir ju en av de största dagarna i ert liv också - så fixa det precis så som NI vill ha det. Lycka till!

• Stolpen

Vi svarade väldigt moget och övertänkt på hennes mejl och sa att om de inte passar behöver dom inte komma. Det är vår dag och vi vill bara ha glädje! Igår kväll fick vi ett nytt mejl där dom bad om ursäkt för hur dom hade uttryckt sig och att dom självklart ville komma på vårt bröllop! En totalomvändning! Min m2b ska ringa och prata med henne idag! Får se hur detta slutar!! Tack för alla era svar! Känns verkligen jättbra med ert stöd!

• Aleta

Bra!

Stolpen skrev 2009-01-13 12:53:51 följande:
    Vi svarade väldigt moget och övertänkt på hennes mejl och sa att om de inte passar behöver dom inte komma. Det är vår dag och vi vill bara ha glädje! Igår kväll fick vi ett nytt mejl där dom bad om ursäkt för hur dom hade uttryckt sig och att dom självklart ville komma på vårt bröllop! En totalomvändning! Min m2b ska ringa och prata med henne idag! Får se hur detta slutar!! Tack för alla era svar! Känns verkligen jättbra med ert stöd!
  • Sommargrönt

Jag hade personligen blivit väldigt smickrad om någon som varit på mitt bröllop valt samma kyrka och lokal som oss. Vilken komplimang!

• Anna  Sol

Vilket trams säger jag. Hennes dag är förbi och din är på väg. Ni ska gifta er och ha festen precis där ni vill.

Hon är tramsig och rädd att folk ska gämföra erat bröllop med hennes och komma fram till att erat är roligare och finare. DET handlar det om, det är jag säker på.

Passar det inte behöver hon ju inte komma. Tramstjej!

• Pizan

Nästan alla mina släktingar är gifta, begravda, eller har fått sina barn döpta i samma kyrka eftersom min morfar var präst där under 35 år. Vi har också alla haft våra fester i samma lokal.
    Tycker tvärtom att att det är mysigt med en familjekyrka, det blir liksom en speciell stämning.

Tyvärr kommer jag inte själv gifta mig i den kyrkan av praktiska skäl men det känns lite sorgligt ibland.

• 090208

Kusinen blev val bara helt paff att ni sa ifran. Tror att man ska fa som man vill, men nar det inte funkar sa... "Na men det var ju inte saaa jag mena...".

• 090208

Jo, det ar inte det lattaste far vi ju halla med om.

• AnAngel

Men oj, va spelar det för roll?
    Skulle bara vara glad om min syrra, kusin, bästa vänner etc, valde samma som oss... då vet jag ju att det hade varit uppskattat! Kyrkor växer ju som sagt inte på trän! *S*
    Hoppas er dag blir fantastisk!

• Esonda

Vet några tjejer som avskyr att deras tjejkompis förra sambo har skaffat sig en ny (dessa tjejer är killens brorsers sambos) och beteer sig som svin mot killens nya tjej, de ska gifta sig inom kort oavsett vilka som tcker om det eller inte. De skiter i vilket och bryr sig inte om dom brudarna kommer eller inte. Pga att de ogillar förhållandet.

Om nån i din släkt ogillar att ni använder samma kyrka och lokal som de använde, So What!?!? Det är inte dom som bestämmer och vill de inte komma pga av det då ska ni vara glada för dom är inte värda att få se er två bli man och hustru i en kyrka som ni trivs med.. som sagt, hellre att ni är lyckliga och nöjda med erat val än att nån kusin ska vara nöjd... (tycker ajg)

Svar på tråden Kusinen pajjar!