• Stolpen

Kusinen pajjar!

Hej!

Jag har tidigare frågat er om hjälp då vi hade problem med att boka kyrka. Jag undrade då om det var opassande att boka samma kyrka som min m2b kusin gift sig i för några år sen. Jag har nämligen vuxit upp där denna kyrka ligger och den är otroligt vacker och ligger uppe på en kulle! Många höll då med om att det gick alldeles utmärkt att boka samma kyrka. Någon sa att det vore svårt om alla skulle kunna gifta sig i en egen kyrka. Det är så sant! Det är väldigt svårt att hitta en kyrka som ligger bra till och utan att någon så småningom ska eller då redan har gift sig i samma! Till problemet! I morse fick jag ett tråkigt mejl av min m2b kusin där hon skrev att hon och hennes man tyckte att det var opassande och inte kändes så bra att vi gifte oss i samma kyrka och festlokal som dom. Att det skulle kännas som en repris av deras egna bröllop. Vad gör man?? Allt är bokat och klart! Ska man be dom fara och flyga om det inte passar dom? Det är ju trots allt vår stora dag!

• Svar på tråden Kusinen pajjar!
  • kph

Det skulle absolut jag aldrig kunna säga.Det är ju upp till var o en vilken kyrka man väljer och som sagt de har ju inte ensamrätt .Skulle strunta i det men förstår att det känns ej bra att höra.Lycka till.

• Mrs D to be

Jag skulle säga att det är frivilligt att komma på vårat bröllop. Nu vet jag ju inte hur du är men jag skulle vara vansinnig och skälla ut henne efter noter om hon sa så till mig alla bridzilla och avsluta med att vårat bröllop inte alls kommer bli lika dant det kommer bli bättre. Hur kan man vara så egoistisk. klart du ska gifta dig i den kyrka du vill!! det är er dag innet deras den har varit. och det handlar antagligen bara om att hon är rädd för just det att det ska bli bättre i och med att det går att jämföra lättare.

• Mrs D to be

Bjud henne inte... skulle bara tillägga det
    jag vill knappt bjuda min M"B s kusin för att hon var en sånn stropp på deras bröllop. splittade vissa par men höll ihop hennes värnner osv. *morr*

• Undertecknad

Störtlöjligt. Hur gammal är hon - 5?

Stolpen skrev 2009-01-10 12:25:51 följande:
    Hej!Jag har tidigare frågat er om hjälp då vi hade problem med att boka kyrka. Jag undrade då om det var opassande att boka samma kyrka som min m2b kusin gift sig i för några år sen. Jag har nämligen vuxit upp där denna kyrka ligger och den är otroligt vacker och ligger uppe på en kulle! Många höll då med om att det gick alldeles utmärkt att boka samma kyrka. Någon sa att det vore svårt om alla skulle kunna gifta sig i en egen kyrka. Det är så sant! Det är väldigt svårt att hitta en kyrka som ligger bra till och utan att någon så småningom ska eller då redan har gift sig i samma! Till problemet! I morse fick jag ett tråkigt mejl av min m2b kusin där hon skrev att hon och hennes man tyckte att det var opassande och inte kändes så bra att vi gifte oss i samma kyrka och festlokal som dom. Att det skulle kännas som en repris av deras egna bröllop. Vad gör man?? Allt är bokat och klart! Ska man be dom fara och flyga om det inte passar dom? Det är ju trots allt vår stora dag!
  • shakynose
    allehanda skrev 2009-01-10 12:51:42 följande:
    Det som är opassande här är att kusinen mejlar om en sån bagatell.Det förtjänar inte ens ett svar och absolut inget försvar eller förklaring.Vad jag förstår så "hör" det till att ni gifter er här och har festen i den lokalen.Vilket antagligen var fallet med kusinen också?Tänk inte på det.
    Bra skrivet!
  • passionsblomman

Ursäkta en enkel själ, men det mailet var nog bland det dummaste jag har hört om på hela forumet!
    Jag instämmer hundraprocentigt med Allehanda!

• LloveC

Hahaha, vad löjliga dom är. Jag gifte mig i samma kyrka och hade festen i samma festlokal som min tvillingsyster, endast 1.5 år senare. Hur opassande är inte jag då (dessutom gifte sig vår kusin i samma kyrka och hade samma lokal 6 månader efter oss )

• Stjärnblomma

Tänk bara att det inte alls är längesedan som mer eller mindre alla i en släkt gifte sig i samma kyrka... det är en högst senkommen idé att detta skulle utgöra ett problem. Nä, du har verkligen ingen anledning att ta åt dig, din kusin är helt ute och cyklar. Ni får säkert en jättefin ceremoni där!

• lottis77

Ja, du hör ju vad alla tycker! Stå på dig och skit i hennes åsikt i denna fråga. Hade en kompis förut som blev sur för att kompis nummer 3 hade köpt en likadan lampa som henne-på IKEA!!!!! Tankarna för mig av någon anledning till henne...

• Hvidbrud

Oj, jag viste inte ens att det skulle kunna vara opassande att gifta sig i samma kyrka. Det är ju jätte konstigt i min logik. Lyka till med planeringen! Hoppas att hennes ord faller av dig som vatten på en gås.

Alla bröllop är ju otroligt unika!

Svar på tråden Kusinen pajjar!