• trebarnsmamma

Måste man bjuda alla kusiner??

Jag och min sambo har börjat prata om att gifta oss i Aug el Sep, men vi har inte en jättebudget då jag är hemma med vår tredje dotter, och har föräldrapenning! Vi har tillsammans väldigt många kusiner så frågan är måste man bjuda alla kusiner!? Tex min sambos kusiner p+å pappans sida umgås vi aldrig med, men det känns som ett tvång! Kusner på min pappas sida två av dom har jaginte pratat med sedan jag var barn, men en blev jag bjuden på bröllop till för 7 år sedan vad gör man?! Ska man stryka alla kusiner eller, då blir det ju bara kompisar och gamlingar kvar !

• Svar på tråden Måste man bjuda alla kusiner??
  • Vill nu

jag tycker man bjuder kusinerna man umgås med! Vi har valt att bjuda bara sambons kusiner, eftersom mina träffar vi bara på begravningar, i princip...

• Soon and very soon

jag bjuder 2 av 12.... de närms i ålder som jag har kontakt med. Tror ingen har tagit illa upp.

• Troll1

Jag bjöd den kusin m man som jag har bäst kontakt med. Inget konstigt med det.
    Låt inte så´nt styra, det är ni som ska ha råd.

• Nalle Puh 40

Men känns det inte som ni "väljer de kusiner ni tycker bäst om" då???

Nu har jag "bara" 16 och sambon 0 så det blir inte så farligt, det hade varit värre om han oxå haft 16!!!

• Troll1

Troll1 skrev 2009-02-02 09:38:45 följande:
    Jag bjöd den kusin m man som jag har bäst kontakt med. Inget konstigt med det.Låt inte så´nt styra, det är ni som ska ha råd.
    Nalle Puh 40 skrev 2009-02-02 11:35:15 följande:
    Men känns det inte som ni "väljer de kusiner ni tycker bäst om" då???Nu har jag "bara" 16 och sambon 0 så det blir inte så farligt, det hade varit värre om han oxå haft 16!!!

Nej, den som jag umgåtts med mest under årens lopp. Ingen som höjde ögonbrynen alls. Vi bjöd inga mostrar och farbröder heller. Då hade vi fått lägga ner...

• MulleNuh

Jag har inte bjudit någon av mina kusiner.

• MulleNuh

..nu fick jag ångest för det!

• Troll1

MulleNuh skrev 2009-02-02 11:39:29 följande:
    ..nu fick jag ångest för det!

Äh, lägg ner det!
    Varför måste man gå och bekymra sig över vad folk tycker, om de blir sura osv osv. Det blir man bara trött o ledsen av. Det är NI som gifter er.

• MulleNuh

jaa jag vet.. Men ibland kommer dessa tankar..
    Jag har alltid varit väldigt mån om hur andra känner..

Troll1 skrev 2009-02-02 11:42:55 följande:

Äh, lägg ner det! Varför måste man gå och bekymra sig över vad folk tycker, om de blir sura osv osv. Det blir man bara trött o ledsen av. Det är NI som gifter er.
  • Troll1

MulleNuh skrev 2009-02-02 11:44:59 följande:
    jaa jag vet.. Men ibland kommer dessa tankar..Jag har alltid varit väldigt mån om hur andra känner..

Jag vet, jag med. Men vi hade inte haft råd...

• MulleNuh

Nää. Samma här..
    Varför är man inte miljonär??

Troll1 skrev 2009-02-02 11:59:54 följande:

Jag vet, jag med. Men vi hade inte haft råd...
  • Troll1

MulleNuh skrev 2009-02-02 12:00:37 följande:
    Nää. Samma här.. Varför är man inte miljonär??

Tja, jag har funderat på det MÅNGA ggr. Förstår inte varför...
    Tycker bara det blir så många måsten, krav från höger o vänster och "vi borde nog.." inför just ett bröllop. Jag ser allt med lite andra ögon nu såhär i efterhand.

• marsros

Jag har 8 kusiner och min man 9 men vi bjuder bara de 3 som vi umgås med.

• källerudd

Nalle Puh 40 skrev 2009-02-02 11:35:15 följande:

Men känns det inte som ni "väljer de kusiner ni tycker bäst om" då???Nu har jag "bara" 16 och sambon 0 så det blir inte så farligt, det hade varit värre om han oxå haft 16!!!
    Jag känner så eftersom jag inte umgås med några av mina kusiner..Men skillnad är att när jag väl träffar dem så har jag inget att säga/inget gemensamt med kusinerna på mammas sida. Men jag har super kul med de på pappas sida.. :S Platsen vi har är så begrensad så måste nog välja bort alla om jag inte kan dela upp det..har inte plats för alla :S
Svar på tråden Måste man bjuda alla kusiner??