• Fam Hull

Måste man bråka?!

Tänkte bara kolla med er andra som ska gifta er (och övriga som håller till här inne). Måste man bråka med sin partner?
    Har varit tillsammans med min sambo i drygt 2 år och 4 mån. Vi har en son på 13 mån. Ska gifta oss om 3 månader. Och vi har aldrig bråkat. Visst kan vi tycka olika ibland. Vara trött och lite gnälliga. Vara lite korta i tonen, speciellt jag under graviditeten. Men vi har aldrig riktigt bråkat och varit ovänner. E det nåt som en av oss tycker e fel på nåt sätt så pratar vi om det och löser det på nåt sätt. Och e det bara en liten småsak så kan den andre lika gärna få som den vill.
    Är lite rädd/orolig för vad som skulle hända den dan vi blir ovänner. Eller kan det faktiskt va så att det finns par som aldrig bråkar?

• Svar på tråden Måste man bråka?!
  • Troll1

I vårt fall så gör trötthet en hel del. Det har varit/är ALLDELES för mkt under en väldigt lång period. Klart att det inte är så harmoniskt alla ggr då.

Att kommunicera och prata igenom saker är såklart viktigt. Jag tror också det är bra att rensa luften emellanåt istället för att hålla inne med precis allt. 

Linum: Bråkar ni gärna med folk på era resp arbeten? Det låter inget vidare. Det skulle nog inte vi göra i onödan. Kanske därför det kommer ut hemma ibland?

• Tooticki
    nni skrev 2008-12-04 11:55:16 följande:
    Hon har gett han örfilar ett antal ggr.
    Tänk om det hade varit omvända roller... Jag säger som Hammerman, jämställdheten måste gälla båda parter!
  • nni
    dfk skrev 2008-12-05 09:21:49 följande:
    Att ta till örfilar är inte ok!
    Nä det tycker inte jag att det skulle vara i vårt förhållande. Men dom inklusive han tycker det så...för dom fungerar på det sättet.
  • SweetSun
    Troll1 skrev 2008-12-04 21:34:04 följande:
    Att kommunicera och prata igenom saker är såklart viktigt. Jag tror också det är bra att rensa luften emellanåt istället för att hålla inne med precis allt.
    Jo men det är just det. Om man inte har nåt att hålla in med?
  • Troll1
    SweetSun skrev 2008-12-05 11:59:04 följande:
    Jo men det är just det. Om man inte har nåt att hålla in med?
    Nej då vet inte jag... Men det är nog ganska ovanligt. Fast väldigt positivt!
  • SweetSun

ja det låter ju bra det =P Det är iaf jätteskönt att aldrig bli arg!

• Troll1
    SweetSun skrev 2008-12-05 12:35:34 följande:
    ja det låter ju bra det =P Det är iaf jätteskönt att aldrig bli arg!
  • Esonda

Jag och min sambo har aldrig heller bråkat, vi ser att i ett förhållande behöver man inte det för att stana ihop. Många frågar hur länge man vart tillsammans och hur många gånger vi bråkat. så säger jag alltid nu har vi vart tillsammans i 1 år och 3 månader och vi har aldrig bråkat! Och då ser dom ut som två frågetecken! "Va! har ni Aldrig bråkat, oj det låter inte alls bra" säger dom då... Vadå inte bra jag mår toppen för att jag inte bråkar. Mitt tidigare förhållande varade i 2 år och vi bråkade konstant!

Vad var det för bra med det?? Nhe om man aldrig bråkar i ett förhållande är det ju toppen! Visst kan man som ni andra säger bli trött och irreterad och inte tycka samma i en diskussion, men det är fortfarande inget bråk :)
    Skönt :)

• Troll1

Det dröjde säkert ett och ett halvt år innan vi bråkade första gången. Vi har varit tillsammans i över 6 år nu. Ett förhållande är ju inte spikrakt fram alltid, utan det händer saker på vägen. Jag skulle tycka det vore skönt med färre "bråk", fast det är absolut inga storbråk precis vi har. Å andra sidan är det i nöd och lust man lovat att älska varandra.

Att man visar varandra kärlek på ena eller andra sättet varje dag är viktigt för oss båda.

Svar på tråden Måste man bråka?!