• altervattnet

kan man ta kort dagen före ?

vi ska gifta oss i en kyrka 3,5 mil ifrån vårat hem, vigseln kommer väl vara vid 15 tiden.
    Sedan ska vi 3,5 mil åt andra hållet till mässen där vi ska ha festen,vid 18-19 tiden.
    Detta känns som att det kommer bli stressigt att hinna till en fotograf mellan vigsel och mat..
    Min kära mor gav då förslaget ( som även hon gjorde) att fota sig dagen innan utan stress etc...

Är det någon som har gjort detta och hur löste ni det med buketten? höll den till dagen efter?
    Är samtidigt lite orolig att man ska skita ner klänningen..

• Svar på tråden kan man ta kort dagen före ?
  • Troll1

Lissdaniels: Allt tog mkt längre tid än beräknat. Särskilt håret mm sminket tog en timme knappt. Sedan tillkommer ev resväg mellan fixandet, om man inte gör allt på samma ställe. Jag blev så sen så jag hann inte äta den köpta lunchen. Fick trycka i mig en måltidsbar. Det fick bra ändå, var inte alls hungrig...

• Bumlis

Jag tror jag kommer köpa bars - lätta att äta, och dessutom CHOKLAAAD!

Troll1 skrev 2008-11-27 20:24:34 följande:
    Lissdaniels: Allt tog mkt längre tid än beräknat. Särskilt håret mm sminket tog en timme knappt. Sedan tillkommer ev resväg mellan fixandet, om man inte gör allt på samma ställe. Jag blev så sen så jag hann inte äta den köpta lunchen. Fick trycka i mig en måltidsbar. Det fick bra ändå, var inte alls hungrig...
  • passionsblomman

Jag läste just väldigt fel... tyckte du hade skrivit att du skulle köpa bärs... *vrider mig*
    Bumlis skrev 2008-11-27 20:43:08 följande:
    Jag tror jag kommer köpa bars - lätta att äta, och dessutom CHOKLAAAD!
  • Bumlis

Yeeey! De fick igen brudklänningen!!!!!!!

• Bumlis

Hahahahhaaa!!! Och jag som tål alkohol sååååååå bra. Ligger däckad efter en mellanöl...

passionsblomman skrev 2008-11-27 20:46:41 följande:
    Jag läste just väldigt fel... tyckte du hade skrivit att du skulle köpa bärs... *vrider mig*
  • passionsblomman

*skrattar fortfarande*

Bumlis skrev 2008-11-27 20:52:33 följande:
    Hahahahhaaa!!! Och jag som tål alkohol sååååååå bra. Ligger däckad efter en mellanöl...
  • Bumlis

Hon har en Fjosok-klänning på sig!!!!

• Bumlis

Shit, jag sitter och skriver i fel tråd!!!!!!!! Trodde jag var i tanttråden!!!
    Hahhaaa!!!!

• passionsblomman

Låt oss nu vänta och se vad Fjosok själv har att säga i den saken.Han överraskar ibland har jag noterat. Allt som puffar är inte Fjosk-style...

Bumlis skrev 2008-11-27 20:53:45 följande:
    Hon har en Fjosok-klänning på sig!!!!
  • Lissdaniels

Frisören har beräknat att det skulle ta 1 timme med mitt hår, det är även hon som sminkar mig och jag klär mig där. Min frisör har egentligen aldrig mer än 1 timme bokat, jag har alltså en extra timme för smink och påklädnad.
    Fotografen har nästa kund bokad 12.30....

Så nej jag räknar kallt med att inget kommer att ta längre tid än beräknat. Man behlver inte måla fan på väggen innan man står där.

Troll1 skrev 2008-11-27 20:24:34 följande:
  • Bumlis

Jag vet, det är nästan en sport att gissa.

passionsblomman skrev 2008-11-27 20:57:29 följande:
    Låt oss nu vänta och se vad Fjosok själv har att säga i den saken.Han överraskar ibland har jag noterat. Allt som puffar är inte Fjosk-style...
Svar på tråden kan man ta kort dagen före ?