• altervattnet

kan man ta kort dagen före ?

vi ska gifta oss i en kyrka 3,5 mil ifrån vårat hem, vigseln kommer väl vara vid 15 tiden.
    Sedan ska vi 3,5 mil åt andra hållet till mässen där vi ska ha festen,vid 18-19 tiden.
    Detta känns som att det kommer bli stressigt att hinna till en fotograf mellan vigsel och mat..
    Min kära mor gav då förslaget ( som även hon gjorde) att fota sig dagen innan utan stress etc...

Är det någon som har gjort detta och hur löste ni det med buketten? höll den till dagen efter?
    Är samtidigt lite orolig att man ska skita ner klänningen..

• Svar på tråden kan man ta kort dagen före ?
  • passionsblomman

Tjoho!

Du behöver inte oroa dig ett smack för buketten. Den brukar göras dagen innan iallafall. Däremot måste du ha koll så att det inte är minusgrader och blåst ute när ni fotar, för då dör buketten obönhörligen.

• passionsblomman

Som tusan!

(det är aldrig nån som har länkat till min sida förut... )

090208 skrev 2008-11-26 22:47:48 följande:
    Nu ar'u jakligt mallig va!
  • Miafiahallonfjärt

Kan ni inte fota innan vigseln? Visst finns det fördelar med att ta en annan dag men jag skulle nog titta på bilderna och tänka att dom var lite "fusk" Men det är jag det..

• Bumlis

Ja, jag håller med. För mig är själva vitsen med fotona att de är från Dagen. Klä upp sig och ta kort kan man ju när som helst?

Miafiahallonfjärt skrev 2008-11-27 07:20:21 följande:
    Kan ni inte fota innan vigseln? Visst finns det fördelar med att ta en annan dag men jag skulle nog titta på bilderna och tänka att dom var lite "fusk" Men det är jag det..
  • Vitt guld
    passionsblomman skrev 2008-11-26 22:21:41 följande:
    Tjoho! Du behöver inte oroa dig ett smack för buketten. Den brukar göras dagen innan iallafall. Däremot måste du ha koll så att det inte är minusgrader och blåst ute när ni fotar, för då dör buketten obönhörligen.
    Jag hade nog tur med min bukett av rosor, nejlikor, hypericum, skimma m m. Jag köpte blommorna dagen innan vigseln, och dagen vi vigdes fotades vi ett tag ute i blåst och minusgrader. Buketten hängde med på fest/middag och hem igen. Efter en vecka var den nästan lika fin som när jag köpt den! De röda rosorna och nejlikorna såg som nya ut, dock var de orangea rosorna något påverkade.
  • passionsblomman

Ja, då hade du tur, ibland går det vägen, men det vet man inte förrän man kommer in i värmen med blommorna, och då är det ju så dags...
    Hade det varit Orkidéer hade det varit kört...

Vitt guld skrev 2008-11-27 11:54:45 följande:

Jag hade nog tur med min bukett av rosor, nejlikor, hypericum, skimma m m. Jag köpte blommorna dagen innan vigseln, och dagen vi vigdes fotades vi ett tag ute i blåst och minusgrader. Buketten hängde med på fest/middag och hem igen. Efter en vecka var den nästan lika fin som när jag köpt den! De röda rosorna och nejlikorna såg som nya ut, dock var de orangea rosorna något påverkade.
  • altervattnet

Vi kommer nog att ta kort inne iom att det är vinter och kallt, vi bor i Luleå.

Ja kanske man ska fota sig samma dag.. men .. samtidigt så känns det stressigt. Ja vigseln kanske är vid 15-16 tiden. Men kyrkan ligger ca 50 min bort... Sedan känns det som att man inte vill kliva upp kl 6 på morgonen för att hinna med allt.. Vill ju inte sitta och gäspa på middagen.

ang. min bukett, har inte bestämt mig ännu hur den ska se ut men antagligen blir det rosor - vad säger våran egen florist "passionsblomman" om hållbarheten ? Vilka blommor tål mest kyla ( vill kunna torka buketten och spara den...)

• passionsblomman

Tulpaner och andra lökväxter samt Julrosor(Helleborus) tål mer kyla än andra. rosor brukar gå ok, men ta inga risker med minusgraderna!!!

Svar på tråden kan man ta kort dagen före ?