• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
  • Pnuso

Nu börjar en hel del bli klart. Klänningen sydd till på torsdag, kan ev. bli någon lite ändring så absolut helt klar nästa vecka. Underkläder inhandlat och foto, blommor, hår inbokat. Snart, snart...

• GladaEmma

Härligt. När är er dag?

Själv sitter jag och skriver namn på inbjudningarna nu - ska skickas i morgon

Pnuso skrev 2009-02-24 18:53:44 följande:
    Nu börjar en hel del bli klart. Klänningen sydd till på torsdag, kan ev. bli någon lite ändring så absolut helt klar nästa vecka. Underkläder inhandlat och foto, blommor, hår inbokat. Snart, snart...
  • Lillkotten

min planering gar fint tror jag I nulaget oroar jag mig bara lite over blommorna men det blir nog bra. Kanns lite sent att ga igenom detaljerna for brudbuketten i borjan pa april nar man gifter sig den 25:e, eller vad sager ni?

Lillabruden: det blev nina sjoholm som sminkar mig, jag hittade ju henne via dina lankar, tack! Jatteskont att hon kommer hem till mig sa behover inte jag flyga omkring den dagen.

Jag har en jattebra chef, nar jag pratade med honom idag sa han att man kan ju säga att det ar en sjättedels ar kvar sa kanns det annu battre an 2 manader .-)

• Lillkotten

är det förresten nan mer än jag som ska ha axelbandslos klänning? Hur ska ni göra med bh? Min är tubtoppsmodell och jag har byst modell större. Var ute och kollade i Malmös underklädesbutiker i helgen men det finns nästan inga vita med avtagbara axelband, varför? Det borde väl vara bra till vitklädda studenter ocksa. Funderar pa att aka ut till den i Akarp eller Hjärup, har nagon varit där?

• GladaEmma

Kolla på Feelings uppe vid Triangeln - de är bra tycker jag. Var ute i Åkarp idag faktiskt och de var väldigt hjälpsamma. De hade ingen som satt bra, men beställde hem andra storlekar så jag ska dit igen.

Lillkotten skrev 2009-02-24 19:19:06 följande:
    är det förresten nan mer än jag som ska ha axelbandslos klänning? Hur ska ni göra med bh? Min är tubtoppsmodell och jag har byst modell större. Var ute och kollade i Malmös underklädesbutiker i helgen men det finns nästan inga vita med avtagbara axelband, varför? Det borde väl vara bra till vitklädda studenter ocksa. Funderar pa att aka ut till den i Akarp eller Hjärup, har nagon varit där?
  • Pnuso

Lillkotten, Jag har samma problem, har varit i Åkarp men gillade inte den de i butiken tyckte. Jag kan inte ha vita underkläder utan måste ha off white eller hudfärgat. Handlade faktiskt mina på Illum i Köpenhamn. Men som GladaEmma sa så är Feeling bra. Var faktiskt där idag och handlade på en en svart BH, bara för att jag äntligen hittar. Vet att de har en enkel MarieJo i off white med avtagbara axelband som går upp till minst E-kupa.

• älskarlivet

Jag köpte min bh på Lindex igår. Har 75D, och har sen köpt band på Twilfit, sådana som gör att man kan dra ner bandet på ryggen så det inte syns och sen knäpper man banden från Twilfit, på magen liksom.

Lillkotten skrev 2009-02-24 19:19:06 följande:
  • Pnuso

GladaEmma, 20 mars är det dax. Så tre veckor (och några dagar) :)

• GladaEmma

Åh så spännande!!!

Pnuso skrev 2009-02-24 19:29:38 följande:
    GladaEmma, 20 mars är det dax. Så tre veckor (och några dagar) :)
  • Pnuso

Japp, men det har varit (och är) väldigt stressigt. Ska bli skönt när allt är bokat. Just nu letar jag som besatt efter skor, har köpt ett par med de passar inte jättebra med klänningen. Vad finns det för skobutiker i Lund, någon som vet? (förutom de stora kjedjorna)

• Lillkotten

Feeling? Den maste jag ha missat, var ligger den?

• Lillkotten

GladaEmma: under kontaktuppgifter pa din sida har det smugit in ett skrivfel: OSA senast 15 aptil 2009. Jag hade nog valt att skriva: "meddela om du onskar/behover specialkost" istallet for "matpreferenser" men det ar nog for att jag rakat ut for lite konstigheter tidigare, folk som berattar vad de tycker om och inte tycker om, typ "jag gillar inte lamm sa jag vill ha annat kott". Sidan är toppen, jattebra upplagg!

• mayagabriella

Hoppar in i tråden här! Vi gifter oss den 2.e maj i Lund. Klänningen är nästan färdig (slutprovning på Palms på lördag). Har även köpt underkläder till (ett måste ju innan man slutprovar klänningen) och kan varmt rekomendera kvinnligt under i Åkarp. Superproffesionella! Fick storleken reviderad och massa tips om framtid BH-köp. Kommer återvända dit i framtiden!
    Angående Palms och vikt vill jag bara säga att de avrådde mig från att gå ner i vikt! Jag beklagade mig lite och fick det bestämda rådet att kurvor är snyggt och att klänningen sitter bättre med kurvor.
    Imorgon träffar vi fotografen och de som ska ha cateringen. Snart bara 2 månader kvar...

• GladaEmma

Tusen tack för hjälpen Lillkotten!

Feeling ligger uppe vid Triangeln på vägen bort mot operan

Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4