• GladaEmma

Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4

Hej alla

Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?

Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)

------
    Tråden stängdes så nu fortsätter vi här

• Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
  • älskarlivet

Var är det någonstans?

Pnuso skrev 2009-02-17 19:13:20 följande:
    Vi har bestämt oss var vi ska ta vår tårta nu. Jag pratat med/surfat på och läst om en massa ställen och tillslut blev det där vi ska äta (visste inte att de gjorde tåårtor först)
  • Lillkotten

Tartdiskussionen tror jag egentligen att jag ska halla mig utanfor eftersom vi ska ta var tarta fran en konditor i Glumslöv, det ingar i vart middagspaket. Dock kan jag inte lata bli att säga Hollandia pa gagatan i Malmo, jag vet inte hur de ligger pa brollopstartor prismassigt men vi bestaller alltid fodelsedagstartor darifran, de gor jattegoda tartor. Enligt hemsidan tar de 384kr for en 15-bitars som vi hade sist, kan verkligen rekommendera passionsfrukt/choklad. (www.hollandia.se)

Angaende morgongava har jag funderat pa manschettknappar, armbandsur, upplevelse av nat slag, en weekend till forsta brollopsdagen eller en spa-dag mellan brollopet och brollopsresan (vi har ju nastan en vecka pa oss daremellan). Sen har jag last om det där med att ge foton pa sig sjalv "lattkladd" men vad ska man med det till sen? Han kan ju knappast rama in och ha pa skrivbordet.... Jag kommer ingenvart, antingen kanns det onodigt (min blivande använder nästan aldrig manschettknappar) eller for dyrt eller for svart att fa det ratt (män kan vara lite kräsna med armbandsur)...Nä nu blev jag lite deppig, jag vill ju sa garna att det ska bli bra, att han ska bli glad

• lillabruden

morgongåva kan vara en själv i sexiga underkläder och lite "mys" o sedan frukost
    billigt, romantiskt och jag lovar att han uppskattar det!

• GladaEmma

Ikväll ska jag pyssla med inbjudningskorten =) Har fått hjälp av ett tryckeri att fixa lite med dem och nu ska jag göra "the final touch" - ska bli sååå kul!

• paulaner

GladaEmma! Vilket tryckeri har du anlitat?

• GladaEmma

Royal Tryck i Limhamn. Jättetrevliga och det blev jättebra!

• Adagio

lillabruden, vad bra att du blev nöjd! Klänningen är jättefin! Jag gick in med tanken att jag absolut inte skulle ha tubtopp eller halterneck. Har ganska tung byst och tänkte att det skulle se galet ut. I tubtoppen skulle brösten "hänga" och i halterneck skulle de bli "långa". Men ack vad jag bedrog mig. Det var en överraskning att klänningen faktiskt lyfte bysten och det blev en tubtopp. Som vi sen beslöt att sy ett halterneckband på... Den känns i alla fall jättefin och är också lite draperad över magen, vilket var ganska smickrande för figuren.

• Pnuso

älskarlivet, Vi har vårt bröllop och middagen efterråt på Kronovalls slott. De kan göra tårtan precis som vi vill ha det och det känns jättebra för vi vill inte ha marsipan, grädde eller nötter i och det gör det hela lite svårare. Nu kommer vi att ha små individuella tårtor till gästerna och en till oss att skära i, smakerna är inte bestämda än. Finns ju så mycket gott att välja på!

Annars kollade vi på Hovby Nr 9 i Lund (chocklad-ställe) och de verkade bra och var inte så dyra.

Adagio, Visst är det kul när något man inte trodde på blev jättebra!

• stl48

Vill bara säga att jag är så glad att jag beställde min klänning på Palm Design! Karin har gett mig superbra service så här långt.

• lillabruden

jag hade samma 'överraskning'! allt jag trodde passade mig var inte så smickrande iallafall hahaha men din klänning låter spännande!!!! Ser gärna bild på den om du har!

Adagio skrev 2009-02-18 16:43:54 följande:
    lillabruden, vad bra att du blev nöjd! Klänningen är jättefin! Jag gick in med tanken att jag absolut inte skulle ha tubtopp eller halterneck. Har ganska tung byst och tänkte att det skulle se galet ut. I tubtoppen skulle brösten "hänga" och i halterneck skulle de bli "långa". Men ack vad jag bedrog mig. Det var en överraskning att klänningen faktiskt lyfte bysten och det blev en tubtopp. Som vi sen beslöt att sy ett halterneckband på... Den känns i alla fall jättefin och är också lite draperad över magen, vilket var ganska smickrande för figuren.
Svar på tråden Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4