Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 4
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Nu har vi bokat in lite saker och ja känner mig på bana med bröllopet äntligen. I helgen ska jag till Köpenhamn så håll en tumme att jag hittar det jag letar efter (framför allt skor och BH). Just nu letar vi efter också ett fint boende att tillbringa bröllopshelgen på.
älskarlivet, Visst var de trevliga mot mig på Palm Design men problemet var (och det gäller nog de flesta ställena jag var och provade på) att min storlek inte fanns inne att prova. Jag tycker det är jättesvårt att stå med en klänning tre storlekar för liten och gissa hur min storlek kommer att se ut. Palm Design hade en klänning man måttbeställde och de tyckte att den skulle vara bra till mig, det var bara det att den liksom inte var jag.
Fast jag provade i storlek 38, gick på nätt och jämnt över höfterna, men var alldeles för liten över brösten. Jag fick ändå ett humm om den och den är verkligen underbar, TROTS att jag inte provat den i rätt storlek..
älskarlivet, Javisst kan man få känslan av klänningen ändå. Men jag kände mig inte alls bekväm, förutom på Tekla (där klänningen också var liten) för där fick jag verkligen en känsla av att den jag beställde kommer passa min kropp.
ok, jag var aldrig inne och tittade på Tekla, för det jag såg på deras hemsida lockade inte mig, jämfört med vad jag hittade på Palms.
älskarlivet, Och Tekla hade precis den typ av klänning jag ville ha. Men visst har Palm jättefina klänningar, bara inte vad jag var ute efter. Men visst är det tur att det finns många ställen att titta på, vi är ju alla ute efter olika typer av klänningar :)
Jag var även på Hot Coture, oj oj vilka vackra klänningar, och bra service. Men stilen var inte vad jag var ute efter.
Jo visst är det så, men är det inte så att Teklas klänningar är rätt dyra? Jag tyckte det var så bra med Palm, för jag sa hur mycket jag max ville ge för min klänning och så plockade de fram förslag.
Det blev den här till slut: www.ginnis.com/description2.asp
Ja, det är ju bra. Man vill ju inte att de ska visa klänningar över ens prisklass. Klänningen var jättefin :)
Jag har nu varit inne i Malmös Brud&fest butiker......
Romantica är bra, bra service och trevliga!
Palm Design var trevliga men tyckte bestämt jag skulle gå ner i vikt istället för att sy ut klänningen en cm eller beställa ny.
Cinderella var faktiskt bra denna gången! Fatma som jobbade där var jättetrevlig!!!
Södra Högtidskläder (på Gustav A.Torg) var supertrevliga, jag blev hjälpt av Tavida. Dem hade bra ordning och dem var jättegulliga!!! Där köpte jag min klänning imorse.
Anns Fbk eller vad forkortningen är...har inte öppetider uppsatta på dörren och när jag varit där har det varit stängt....
titta gärna i mitt galleri, vad tycker ni om klänningen, hur sitter den?
Klart det är ok att du kontaktar dem! dem är ju redan uppbokade på min dag