• Lovely­Angel8­4
    Äldre 11 Nov 12:10
    1711 visningar
    11 svar
    11
    1711

    Är jag den enda i denna värld som vill gå UPP i vikt & inte ner? :S

    Överallt står det om hur man går ner i vikt, men det är väldigt sällan man ser nåt om att gå upp i vikt.
    Som vanligt får man ju som svar, ÄT MER! men jag har smala gener, har alltid vräkt i mig allt jag kommer över men inget händer. Kör på mkt kolhydrater och försöker trycka i mig lite till även om jag känner mig mätt. Bara några kg skulle göra att man mår bättre med sig själv. :/

    Finns det inga fler som vill gå upp?

  • Svar på tråden Är jag den enda i denna värld som vill gå UPP i vikt & inte ner? :S
  • DanKat
    Äldre 11 Nov 12:17
    #1

    Jag försöker inte gå upp, men jag kan ändå säga att du inte är ensam iaf Hörde om en tjej som gick till läkaren (vet inte när det här var men det var ganska länge sen) för att hon hade så svårt att gå upp i vikt, hon fick rådet att dricka ett glas ovispad grädde om dagen har jag för mig. Tror det fungerade

  • Hammer­man
    Äldre 11 Nov 12:20
    #2

    Faktiskt så tror jag att styrketräning med tunga vikter i kombination med DanKats råd skulle göra susen. Tränar du mer så kommer du ju att äta mer också.

  • gottel­ina
    Äldre 11 Nov 12:51
    #3

    Vissa preparat som man använder vid viktnedgång kan också användas om man vill gå upp. Tex Herbalife kan användas så. Då äter man som vanligt men tar det mellan måltiderna. Vet inte exakt hur det går till för jag har bara hört det på en visning jag var på för många år sen. Jag lade inte så stor vikt vid detaljerna för mitt problem är absolut inte att gå upp i vikt. Det kan jag.

  • Lovely­Angel8­4
    Äldre 11 Nov 13:02
    #4
    gottelina skrev 2008-11-11 12:51:23 följande:
    Vissa preparat som man använder vid viktnedgång kan också användas om man vill gå upp. Tex Herbalife kan användas så. Då äter man som vanligt men tar det mellan måltiderna. Vet inte exakt hur det går till för jag har bara hört det på en visning jag var på för många år sen. Jag lade inte så stor vikt vid detaljerna för mitt problem är absolut inte att gå upp i vikt. Det kan jag.
    jag dricker gainer från gymgrossisten som e för viktökning till mina mål. tex frukost å kvällsmat. har lyckats gå upp ett kg än iaf
  • Lovely­Angel8­4
    Äldre 11 Nov 13:03
    #5
    DanKat skrev 2008-11-11 12:17:57 följande:
    Jag försöker inte gå upp, men jag kan ändå säga att du inte är ensam iaf Hörde om en tjej som gick till läkaren (vet inte när det här var men det var ganska länge sen) för att hon hade så svårt att gå upp i vikt, hon fick rådet att dricka ett glas ovispad grädde om dagen har jag för mig. Tror det fungerade
    Det måste jag testa! låter inte så värst gott men går jag upp så e d värt det=) tack för tipset!
  • gottel­ina
    Äldre 11 Nov 16:33
    #6

    Inte att rekomendera. Du går inte upp på rätt sätt. Fettet från feta mejeriprodukter har en tendens att fastna inuti dina kärl.


    DanKat skrev 2008-11-11 12:17:57 följande:
    Jag försöker inte gå upp, men jag kan ändå säga att du inte är ensam iaf Hörde om en tjej som gick till läkaren (vet inte när det här var men det var ganska länge sen) för att hon hade så svårt att gå upp i vikt, hon fick rådet att dricka ett glas ovispad grädde om dagen har jag för mig. Tror det fungerade
  • Megi
    Äldre 11 Nov 16:41
    #7

    Jag är nöjd med min kropp men hade inte haft ngt emot att gå upp i vikt ngn kilo.

    Är modell så man ska ju vara smal heh men jag vill gärna gå upp i vikt, lite..

  • agtiwi
    Äldre 11 Nov 17:16
    #8

    Här är en till som har problem med viktuppgång. Inte ens efter 3 fullgångna graviditeter har jag gått upp. Har gett upp!

  • dfk
    Äldre 11 Nov 17:27
    #9

    Man kan blanda proteindrinkar och lägga till som extra mellanmål en eller två gånger om dagen.
    Om man byter ut måltider går du ner i vikt av det, men om det lägger till det på dina vanliga måltider så går du upp istället.
    Fyll på dina depåer med rätt sorts fett. Fet fisk, avacado, linfröolja mm.

  • Hammer­man
    Äldre 11 Nov 19:17
    #10

    Återigen, lägg in träningspass med tunga vikter + få repetitioner för att bygga massa. I kombination med gainer borde det på sikt leda till några kilo extra i rätt sorts valuta.

  • Lovely­Angel8­4
    Äldre 12 Nov 07:58
    #11

    HAr dock lite svårt för att komma iväg och träna just nu. Har 2 små att ta hand om då min sambo jobbar rätt mkt. Och det är nästan det som stör mig. Gick upp 20 kg me första barnet och 17 med det andra. På ca 2 veckor va allt borta :(

    Men jag får fortsätta me mina gainer till maten ett tag till å kanske testa lite grädde i glas då å då

Svar på tråden Är jag den enda i denna värld som vill gå UPP i vikt & inte ner? :S