• svinto83

December - 09

Länge till jag vet... vi hinner ändra oss många gånger innan dess. Men just nu är planen 18dec på svenska ambassaden i Paris :D

nån mer än jag som ska gifta sig i dec 2009?

• Svar på tråden December - 09
  • svinto83

hej Lea09 välkommen!!! vad roligt med fler

nu är julgranen inhandlad nu väntar jag bara på att sambon ska komma hem så vi kan klä den :D

• Lea09

Kul med gran redan nu, hade jag också velat ha om jag fick bestämma helt själv, men min andra hälft är inte lika julpysslig som jag...hi hi. Så jag får gott vänta en tag. Har dock fått upp julgardiner och tomtar lite överallt i lägenheten.

Ska ni ha "jul inspererat" bröllop? Typ med rött, julbord eller glögg?

• Teapot

Välkommen Lea!

Vår gran blev galet stor, vi som skulle ha en liten... tror inte bröllopet kommer bli julinspirerat alls faktiskt, snarare nyårsinspirerat Hade lite tankar på att servera något glöggaktigt till brudskålen först eftersom det ändå kommer bli skumpa framemot tolvslaget. Men eftersom vi gifter oss på nyårsafton känns nog julen ganska överstökad så man kanske är trött på glöggen också.

Själv då, blir det jultema på ert bröllop?

• Teapot

Vill bara önskar er en riktigt god jul! Nu är det "bara" ett år (drygt, för vår del) kvar tills klockorna slår för oss =)

• T0612

Hej!

Vi planerar också bröllop i dec, den 5/12- 09 =)

Man längtar ju något otroligt när man sitter och planerar skönt att se att det inte bara är jag :P

Har ni några tips på buffémat till vinterbröllop? det är det enda jag inte riktigt vet ännu..

• DCL

Hej! Hakar på här vi ska också gifta oss i december!

• DCL

När tänkte ni decemberbrudar skicka ut inbjudningarna? När har ni OSA? Är det för tidigt att skicka inbjudningen i slutet av augusti/början september och ha OSA i slutet av okt/början av nov?

• Teapot

Hej! Vad kul med fler decemberpar

T0612: Ja, visst längtar man! Är helt uppe i detta med inbjudningar nu, och så är det sååå långt kvar. Ang buffémat är jag lite idétom. Roligast är väl ändå om man har något slags tema? Vilt-tema kanske? Eller vad helst ni önskar. Italiensk buffé är ju annars aldrig fel!

DCL: Vi gifter oss på nyårsafton och eftersom det känns som om folk kan boka upp sig på sådant tidigt (resor, superfester etc.) så vill vi vara ute med inbjudningarna tidigt så de skickas i början av juni är det tänkt.

• T0612

Vi har funderat på julmatsbuffé, thaibuffé(till thailand går smekmånaden) eller bara en med blandade rätter..det är svårt =)

Vi ska skicka ut våra så att de flesta får dem den 11/9 för det var då vi förlovade oss (han hade inte tänkt på datumet när han fria =)) och osa i okt tänkte vi oss.

• Teapot

Julmatsbuffé är ju en lite kul tanke, men jag skulle nog hellre satsa på thaibuffén, känns nog lite "lyxigare" än julmaten som alla äter ändå i december. Dessutom är det väldigt gott med thai!

Vi tänkte ha OSA i början av november, så vi kan bolla riktigt mycket med bordsplacering och sådant

• T0612

Jo det var så vi tänkte oxå men sen gillar ju inte alla thai heller och att det kan bli svårt på det sättet.. mycket man ska tänka på :P

Vi funderade oxå på nyårsafton först för det var då vi blev ett par.
    Hur stort bröllop planerar ni för? vad ska ni ha för tema/ färger? det är kul att höra hur andra planerar

• Teapot

Vi kommer väl ha ett medelstort bröllop med ca 70 gäster. Skulle gärna bjuda fler, men det går helt enkelt inte, så tjock plånbok finns inte! Färgtemat är (pärlemor)vitt, turkos och silver. Hoppas på det känns lite "frostigt"

Ni då, hur stort bröllop, var ska ni vara, vilka är färgerna?

• T0612

Vi ska ha ett litet bröllop med 35 pers vi tänkte oss frostigt också typ winterwonderland stuk med silver och ljusblå. Vigseln äger rum i en gammal stenkyrka 1 km ifrån där vi bor och så ska vi hyra en vanlig lokal i min blivande makes föräldras område..:) vi har en gräns på 20.000 men om budgeten håller så blir det 13.000 :)

• T0612

Vi ska ha ett litet bröllop med 35 pers vi tänkte oss frostigt också typ winterwonderland stuk med silver och ljusblå. Vigseln äger rum i en gammal stenkyrka 1 km ifrån där vi bor och så ska vi hyra en vanlig lokal i min blivande makes föräldras område..:) vi har en gräns på 20.000 men om budgeten håller så blir det 13.000 :)

• DCL

Verkar vara många som är inne på samma färgskala Vi ska också ha pärlemorvitt, silver och blått, fast mörkblått.

• T0612
    svinto83 skrev 2008-12-02 06:16:36 följande:
    ja julpynta har jag inte lyckats hinna med än... suck... mycket på en gång fått ny tjänst på jobbet samtidigt som den gamla står tom vilket innebär att jag igentligen har dubbla tjänster som det ser ut just nu. Måste prata med chefen om det :( Jag är sugen på en 50tals klänning med tajt axelbandslöst liv o puffkjol. ja vi får se din lät väldigt fin i alla fall.Vi är 25 o 26 nu kommer vara nästan 27 båda i dec nästa år o kommer ha varit tillsammans i 3år när vi gifter oss så vi e väl unga o snabba på det vi med men som du sa varför vänta när man vet? var i sverige bor ni?
    Nu känner jag mig jätteung här när ja läser tidigare inlägg =) Jag kommer att vara 23 och mannen 22 när vi gifter oss =) men vi har varit tillsammans i 3 år när vi gifter oss också och så håller jag med om att känns det rätt varför vänta :D min föräldrar var ju faktiskt 19 när dem gifte sig :p
  • Teapot

Vilken grej, att alla är inne på liknande färgteman! Kanske inte så konstigt, blir nog riktigt snyggt =)

Förresten, gifter sig gör man när det känns rätt och inte för att man är speciellt ung eller gammal

• T0612

Färgerna är väl dem som man beskriver vintern.. mycket blått, skimmer och glitter..

Jo jag vet =) tyckte bara att det var lite kul när jag läste att ni tyckte att ni var unga bride to be =)

Svar på tråden December - 09