December - 09
Länge till jag vet... vi hinner ändra oss många gånger innan dess. Men just nu är planen 18dec på svenska ambassaden i Paris :D
nån mer än jag som ska gifta sig i dec 2009?
Länge till jag vet... vi hinner ändra oss många gånger innan dess. Men just nu är planen 18dec på svenska ambassaden i Paris :D
nån mer än jag som ska gifta sig i dec 2009?
hehe ja vi får se om vi hinner vi ska köpa våra på www.mycard.se kostar nästan lika lite som att göra själv :D vi försöker hålla kostnaden nere
Ja vi ska inte heller ja stora plånboken framme. Äger inte ens en stor plånbok så vi KAN inte spendera för mycket! Men jag är lite såld på scrapbook/pyssel-idén och vill gärna göra mina själv, även om det blir ganska enkla varianter. Svårt att hitta rätt saker bara. Har bestämt att det ska gå i skimrande vitt (pärlemoraktigt), turkost och silver. Turkos är tydligen en knepig färg, svårt att hitta rätt nyans.
mmm turkost ska visst vara knepigt vi funderar på att bara ha silver och svart som färger till vita dukar. kanske sätta några färgglada blommor en och en på bordet för att liva upp.
Nä stora plånboken får förbli gömd även om vi kanske hade kunnat så finns inte viljan hos någon av oss. vi vill hellre satsa våra pengar på resor och framtid än på en enda dag även om det är bröllop.
Vi är stor släkt och har många kompisar dock så vi kommer bjuda ca 70pers så maten blir nog det största där. sen har vi hittat ringarna vi gillar som kommer gå på ca 5000-6000kr för båda så det känns ok. Jag vet inte hur det kommer bli med klänning jag funderar på att sy upp men det kan nog bli dyrare ... ja vi får se...
Vi kommer också ha runt 70 gäster. Och då har vi ändå fått tänka bort en del folk som vi gärna hade bjudit, men som vi kanske inte umgås så frekvent med. Gästlistan är svår tycker jag... vill dela vår dag med alla!
Har också haft funderingar på att sy upp klänning, även om jag redan har en. Den var så galet billig så den kan jag alltid sälja vidare om jag hittar något annat. Samtidigt vill jag inte lägga tusenlapp efter tusenlapp på en klänning jag kommer använda endast en gång i livet!
Förresten... kommer ni ha festen i Paris eller har ni den hemma? Vart är hemma i så fall!?
hej hej haft en bra helg? Vi har hälsar på min syster i Örebro kul men 5h tågresa tar musten ur en suck...
Ja gästlistan är svår vi hoppas nästan att några tackar nej för 70 pers är JÄTTEmånga man hinner ju inte umgås med alla ändå. Vi ska ha festen i sverige på österlen för att vara exakt.
Åh vad mysigt att du redan har klänning ! hur ser den ut?
förästen hur gamla är ni?
Hej hopp! Jo helgen har varit finfin. Men det är mycket nu, när det börjar närma sig jul. Adventspynta hit och glöggmysa dit. Men jag tycker det är mysigt, så länge det inte blir alltför stressigt =)
Min klänning är väldigt enkel. Ett mönstrat vitt liv, lite bredare axelband och sen en veckad kjol i glansigare tyg. Ska ha en underkjol så det blir lite puffigt. Tror det blir fint! Sambon har inte lyckats lista ut att den finns än!
Vi är för tillfället 24 och 27, så jag antar att vi gifter oss rätt "unga". Men vi har varit ett par i 3,5 år och känner oss säkra på vår sak, så varför vänta?
ja julpynta har jag inte lyckats hinna med än... suck... mycket på en gång fått ny tjänst på jobbet samtidigt som den gamla står tom vilket innebär att jag igentligen har dubbla tjänster som det ser ut just nu. Måste prata med chefen om det :(
Jag är sugen på en 50tals klänning med tajt axelbandslöst liv o puffkjol. ja vi får se din lät väldigt fin i alla fall.
Vi är 25 o 26 nu kommer vara nästan 27 båda i dec nästa år o kommer ha varit tillsammans i 3år när vi gifter oss så vi e väl unga o snabba på det vi med men som du sa varför vänta när man vet?
var i sverige bor ni?
Ahh, låter mycket med två tjänster! Själv går jag på vik fram till sommaren och var senast i morse på dystert ekonomimöte så min framtid på arbetsplatsen känns som mors och goodbye. Men vi får se, det är långt till juni och mycket kan hända.
Vad härligt med 50-talsinspiration till klänningen! Så kul att inte vara helt traditionell prinsessbakelse. Fast det kanske jag är, om än en enkel bakelse!
Göteborg bor vi i. Han är härifrån men inte jag. Men eftersom vi bor här och har våra liv här så kommer vi att gifta oss här, även om jag närde en liten dröm om att göra det i hemtrakterna