• 27juni2009

    kristianstadstrakten 2009?

    Någon som skall gifta sig i kristianstadstrakten nästa år? (gärna nästa sommar) kunde vara kul att utbyta idéer o tips på frisörer etc etc

  • Svar på tråden kristianstadstrakten 2009?
  • lönnsjö

    Så, nu har vi pratat med fotografen. Det var bara ett missförstånd i all uppståndelsen.
    Vi kommer betala 3000 kr för porträttfoto, vigsel och mingel utanför kyrkan. Vi får då alla fotona och de är högupplösta
    Nu känns det bra igen. Jag blir så himla stirrig när jag inte är på det klara med hur allt ligger till. För övrigt var hon jättetrevlig och hon verkade veta vad hon pratade om.

  • Om du lämnar mig nu

    Här e en till från Kristianstad
    Har Bara precis börjat med all och allt känns som en ända soppa vet inte riktigt i vilken ände jag "vi" ska börja Hur gör ni????

  • anapanasiti

    Om du lämnar mig nu skrev 2009-01-16 21:20:59 följande:


    Här e en till från Kristianstad Har Bara precis börjat med all och allt känns som en ända soppa vet inte riktigt i vilken ände jag "vi" ska börja Hur gör ni????
    Vi började med gästlistan... skrev den redan någon vecka efter att han friat. Sen satte vi oss ner o pratade om vi skulle lyckas spara ihop pengar till denna sommaren. När vi kommit fram till att vi skulle det så bestämde vi datum... jag började spåna lite på inbjudningar... bestman och tärna tillfrågades. Innan jul bokade jag kyrkan och frisören och efter jul bokade m2b lokalen. Klänningen är hittad, ska bara prata med hon som ska sy den. Färgtema har jag spånat på ett tag... det blev tillslut vitt, silver och lila. Nu är vi pågång med att fråga toastmaster och toastmadame, så att vi kan börja o göra inbjudningarna :)
  • Om du lämnar mig nu

    Tack för svaret!!!!!!!

    Var ska ni ha era bröllopsfester?

  • lönnsjö

     


    Om du lämnar mig nu skrev 2009-01-16 21:20:59 följande:
    Här e en till från Kristianstad Har Bara precis börjat med all och allt känns som en ända soppa vet inte riktigt i vilken ände jag "vi" ska börja Hur gör ni????

    Vi började också med gästlistan och en budget. Sen bokade vi kyrka och lokal.Vi ska ha festen på Folkets hus i Ekestad. En jättefin lokal med vacker omgivning. Efter hand har vi frågat tärna, bestman och toastmaster.Pålördag ska vi smaka på tårta och kolla ringar.Vet hurdana ringar vi vill ha, ska bara kolla olika guldsmeder. har bokat fotograf, frisör och catering också.
    Klänningen ska jag hyra, prova ut i mars eftersom jag vill ner i vikt först.
    När gifter ni er? Ta det lugnt och planera i lugn och ro. När all "yra" har hunnit lägga sig ser man lite klarare på det hela

  • Halvmåne

    Får man haka på?

    Har precis återupptagit bröllopsplanering efter att ha haft den på is ett par månader pga av ett + på stickan i september.
    Vi har nu beslutat oss för att genomföra bröllopet iaf trots att jag har magen i vädret, fast vi lägger det i maj istället för juni och drar ner lite på krutet.
    Har tre månader på mig att fixa ALLT! =)

  • micof

    Hej alla !!
    Många nya :) Kuligt !!
    Jag har snöat in heeelt på vårt färgtema och hur vi ska dekorera lokalen.
    Måste fota mina fynd och lägga ut dom i mitt galleri ju !!

    Hur ska ni gör med er dekoration ?? Vad har ni för färgtema ??
    Jag är helt galem med att dekorera, jag tycker att det gör ett så stort intryck med en helhet... Men det är ju Jag, gästerna kanske inte ens ser det ?? *s*
    Äh, det viktiga är väl att vi får det som vi vill ha det ??

    Vi kommer ha svart spets som löpare på borden. Givetvis på vit duk. Dekorera med diamanter, lila blomster arangemang och någon form av ljus, jag har inte klurat ut hur dom ska se ut än *S*
    Vi kommer dekorera utvädigt med hängande glaslyktor (av barnmatsburkar och ståltråd) och om jag kommer över billigt skirt tyg så ska jag kolla möjligheten att "hänga" det i träden.
    Hall och toa ska pyntas... Buffen ska pyntas med ljus och diamanter.......

    Å hörre ni... är jag bara FÖR mycket dekorerings tokig om jag använder ätbara diamanter på "tårtan" (ska ha varsen färdig bakelse till var och en)
    Glider jag iväg föööör mycket ?? *haha*

    Köpte spets 21 meter för 150 kr, pyttiga diamanter 500 st för 120 kr och 12 st som är lite större än en femkrona för 90 kr. Så pengarna håller jag i (så ni inte tror att jag shopar för mega summor)

    Ja, svamligt jag vet... men ja...

  • anapanasiti

    Vad du är flitig Micof :) Jag har själv varit ute på Tradera och inhandlat lite smådiamanter... några vanliga och några i olika nyander av lila. Ska inhandla ett storpack (500) av vanlig till + några lila (100). Jag tror att det blir vita dukar med löpare som går i silver/grått och sen diamanterna över. allt annat känns som att dte ligger nere nu eftersom jag fick ett + för 1½ vecka sen och vi måste tidigarelägga bröllopet 6 veckor... så alla mina tankar är inte på bröllopet längre om man säger så. Nytt datum blir förmodligen 27 juni :)

  • micof

    anapanasiti
    STOPP !!!
    Registrera dig på ebay istället !! Där får du ca 5000 för ca 200 kr inkl frakt.

  • Om du lämnar mig nu

    Vi gifter oss den 25 juli
    Har äntligen hittat en festlokal ett gammalt bränneri hur bra som helst, va och tittade på det i söndags med föräldrar och svärföräldrar
    Inbjudningskorten är klara tänkt sända dem lagom till alla hjärtans dag!!
    Bara längtar så!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden kristianstadstrakten 2009?