• 27juni­2009
    Äldre 27 Oct 12:21
    24496 visningar
    111 svar
    111
    24496

    kristianstadstrakten 2009?

    Någon som skall gifta sig i kristianstadstrakten nästa år? (gärna nästa sommar) kunde vara kul att utbyta idéer o tips på frisörer etc etc

  • Svar på tråden kristianstadstrakten 2009?
  • 27juni­2009
    Äldre 11 Dec 11:00
    #61

    aha, men varför den kyrkan? Vi ska ju ha vår fest i den byn Brunnen har jag varit på bröllopsfest, fin lokal hra ni betämt hur många ni blir? fixar de mat där eller catrar man den? Vem ska fota er? hur mycke är bokat o bestämt för er del?

  • micof
    Äldre 11 Dec 11:57
    #62

    Min sambo har valt den kyrkan. Jag har aldrig varit där, men han tycker att den är så himla fin. (Nu låter han fjollig, det är han inte *haha* Han har bara ett väldigt kontrollbehov ang vårt bröllop)
    Brunnen är den finaste bygdegård jag varit i !!! Så charmig och så har man ju rummen uppe på, så alla barn kan gå undan å pyssla å se på film om dom vill.

    Vi har så himla stor släkt båda Jag har 6 syskon och hur många kusiner som helst... Han har 4 syskon och ännu fler kusiner. Utomstående vänner har vi inte så många eftersom vi umgås mest med syskon å kusiner... så blyga 130 pers

    Maten ska vi göra själva Buffe. Min sambos familj är pingstvänner... Helt underbara !! Alla vill hjälpa till och erbjuder sig att göra dittan å dattan !!
    Tänkte köra på vilt... men det är bara en tanke än sålänge. Vi har många i släkten som jagar och vilt är ju SÅ GOTT !!

    Foto kommer en vän ta, han vet själv inte om det än bara. Han är fotograf Kolla in hans bilder www.johanabelson.com/
    Han är oxå medlem i bandet som ska uppträda på festen (är tanken)

    Bokat.... ja, prälle (en vän), kyrkan, festlokalen *hehe* Det är allt som är bokat BOKAT lixom.
    Sem är det ju livebandet, fotografen och de som ska hjälpa med maten och tårtan, serverings personal osv som är muntligt sagt... vågar inte se det som klart riktigt än...
    Ja, så görs min klänning i Thailand nu i december, då en väns mamma tar med mina mått å bilden på klänningen jag vill ha
    Svärmor och min svägerdska är sömerskor. Min syster läser till sömerska. Där fixas tärn och näbb kläder.
    Å just det, min syster är florist, så hon får fixa med blommor och bukett osv...

    Ja, så endel är klart... lite halvklart.

    Du då ?? HUr går det för er i allt planerande ??

  • micof
    Äldre 11 Dec 11:59
    #63

    Å herregud vilken roman det blev av mitt svar *hahaha*

  • 27juni­2009
    Äldre 11 Dec 17:13
    #64

    micof: vilken härlig roman
    jaha nu blev jag nyfiken, har din syster läst florist på österräng? där har nämligen jag läst
    Så blomoor komemr en gammal klasskompis fixa, klänningen velar jag med fortafarnde, har hittat en men vill egentligen göra ändringar, så kanske jag låter sy upp den istället...
    Kul att din blivande e så engagerad, ajg skall inte påstå att min är ointresserad, emn han kommer inte m så många krav
    hans kläder är bokade, min sminkning är bokad liksom frisören som är en gamma l vän från grundskolan som nu har salong i stan.'
    Restaurang bokad så maten bestämmer vi när vi närmar oss, kyrkan e ju bokad oxå, vilke präst de blir får vi veta i april.
    letar fotograf, men har kontaktat en vän till dig, emn inte han som du länka till angående lite mingelbilder han hade grymt fina bilder, men vi e för snåla lutar åt johan lindvall o en timme fotografering m honom o sen din andra vän m mingelbilder
    Smycke grubbalr jag oxå på, buketten har jag skissat en del på så jag vet på ett ungefär. min mamma e duktig på att sy så hon får sy dotterns klänning t grabben ska vi köpa kostym för typ 500kr, säkert inegn topp kvalite, emn den kommer användas en gång så de får duga sen letar vi barnvakter oxå....
    ska in t rolf nilssons guldsmedsbutik o rita ringar i mellandagarna, vet på ett ungefär vad vi vill ha men ändå inte kanske ska säga att vi vte vad v INTE vill ha

  • anapan­asiti
    Äldre 11 Dec 18:10
    #65

    27juni2009:
    Går dina barn på förskola? Isf kan ni ju fråga någon i personalen ifall de vill ställa upp som barnvakter. Jag arbetar själv på förskola och har varit barnvakt på 2 olia bröllop. Ett litet tips :)

  • 27juni­2009
    Äldre 11 Dec 19:48
    #66

    anapasti: nja de går hos dagmamma o hon bor 10 mil från platsen där vi gifter oss... vi sk aju ha barnvakt till alla medföljande barn, så vi får väl leta vidare tack för tipset iallafal

  • micof
    Äldre 11 Dec 22:51
    #67

    27juni2009:

    Min andra vän ?? Pernilla ??

    Barnvakt...har du googlat om det ?? JAg vet att det fanns en sida där studenter tex ville tjäna en slant mot barnpassning eller gå ut med hundar osv....
    Menar... va barnvakt på ett bröllop måste ju anses som ett lyx knäck ;)

    Ja, jag hade nog tyckt det var lite roligare om jag hade fått styra och ställa liiite mer ang bröllopet.
    Klänningen gillades inte, så det får bli en annan.
    Alkohol på bröllopet gillades inte, så det blir en nykter kväll.
    Svart och lila dukning, gillades inte. Rosa och lime istället.

    Mina viljor som jag fått igenom är... (kanske inte så bra *haha*)
    Flakmoppe som transport
    Inte raketer och smällare på festen.

    Hehe... låter lilla när man radar upp det såhär. Men jag är inte så bestämd med vad jag vill, det är han. Så det kan jag väl bjuda på

    Kostym till lilleman !! Kolla Lindex nu i mellandagarna !! Det var under 500:- med väst, redan nu. Jag ska klart kolla om det reas ut !
    Barnens kläder kommer ihop bli dyrare än våra hur mycket vi än försöker snåla *s*

  • lönnsj­ö
    Äldre 12 Dec 11:07
    #68

    Men himmel vad ni har hunnit mycket!  Jag har mina tankar i "den lilla svarta" än så länge. En massa urklipp och anteckningar som ligger huller om buller...får ta tag i det...har ingen motivation just nu bara. Men det är roligt att läsa om era bestyr {#lang_emotions_smile}

  • 27juni­2009
    Äldre 13 Dec 13:24
    #69

    micof: ja precis förstod att ni var vänenr när jag läste i din blogg o du länka t henne.
    BNra förslag m googla barnvakt vore ju snart läge att ordna sådan så man lär känna den/de som ska passa. visserligen finns vi ju på plats men våra barn har lite överkänsligheter o allergier o andra barn oxå som kommer så de gäller ju att pränta in i barnvakten

    Igår ringde min pappa som står för festlokalen o sa att de vare tt annat par som ville bokat vår lokal o att pappas bokn stod som prel så krögarn ringde o frågade, tur man e ute i god tid

    Ja jag har lagt musiken som ett ansvar till min m2b de e han bättre på än mig o så försöker jag få med honom mer o me ri diskutionen men han som så många karlar tycler de e långt tills dess tror jag
    En grej han tog upp häromdagen när jag fråga hur hans tankar gick var att alla (4) bröllop vi varit på så har de varit fler gäster, vi komemr bli ca 40 vuxna o ca 15 barn. vi vill ju ha ett fint bröllop på restaurang o då måste vi av ekonominska skäl sålla lite mer i gästerna. men nu satte han ju grilel ri huvet på mig.... kalrat att jag skulle vilja bjuda "alla" jag känner typ, men då får de bli m egen mat o festlokal o de vill vi inte.... ja ja vi har väl gjort vårt val helt enkelt

    ska kolla lindex på rean då ja min mamma ska ju sy dotterns klänning troligtvis i liknande stil/färg som min så jag räknar emd tyg kansk 300 o sen till graben för 500. skor till dem för 500 så nån 1000lapp hopaps vi dem klarar sig på men aj allt springer iväg i pengar.
    men har din syrra gått på österäng? jag fick inge svar på den frågan

  • micof
    Äldre 13 Dec 20:41
    #70

    Ja, hon gick på Österäng... hade för mig att jag svarade på det inlägget. Men det ser jag ju här att jag inte gjort !!
    Slrev kanske utan att posta ?? Hehehe.... aningen förvirrad

    Ja, det där med hur man vill ha sitt bröllop är så olika. Jag hade helst velat ha ännu fler med på vårt. Men det pallar inte ekonmin.
    Er dröm är en fin restaurnt Något jag absolut inte vill. Jag vill göra allt på mitt (ja Mogges då) sätt
    Min största dröm är nog att få åka på bröllops resa i 3 veckor med barn å allt.
    Men DET pallar ekonomin inte ett dugg !!

Svar på tråden kristianstadstrakten 2009?