• smilez

Var åker man i februari?

Vi gifter oss 090214 men har inte bestämt någon resa än. Vi vill bara vara borta en vecka och att det inte ska bli för dyrt, någon som har några tips?

Vi har kikat på Kanarieöarna, men var? Tips om det? Eller andra ställen?

• Svar på tråden Var åker man i februari?
  • Maria2009

Vi gifter oss 11/2 och planerar att ta en weekend i London! Har hittat schyssta paketresor med flyg och hotell för 6-7000 om man vill ha en hyffsat billig resa

• E11a

Vad sägs om Jordanien? Lite billigare än Oman tror jag. Hade en fantastisk resa dit i början av Maj. Kanske lite kallt i Norra Jordanien i Feb. Men kan nog vara helt ok i Aqaba. Utflykter till Petra och Wadi Rum på lagom avstånd. Fast flyg til mellanöstern brukar alltid vara relativt dyrt.

Jag tycker att man kan klämma något i Afrika på en vecka om man vill eftersom man inte har någon jet lag (kanske inte Sydafrika direkt men ner till Tanzania om man hittar flyg som med bra avgångar så man har nattflyg helst).

Marakech är en trevlig långhelg men jag skulle inte göra det en hel vecka (förutom i kombination med något annat tex Atlasbergen).

• lillesessan

Dubai då? soligt, rolig shopping och mysigt. me like...Boka bord på Burj al arab-världens finaste hotell :D- måste bokas i förväg och fin klädsel rekommenderas :D

• smilez

Många bra förslag här, vi får se var vi tar vägen. Dubai, är det inte väldigt dyrt där? Det får ju inte bli för dyrt... & alltihop hänger på hur jag o magen mår när det närmar sig februari :)

• Therese 83

Välj inte Egypten om det ska vara skönt i vattnet. Sist vi var där var det svinkallt. Fick bada i poolen hela semestern :(

• AnAngel

Inte marocko... de värsta jag varit med om...

• Mumriks blivande fru

Therese83 - var i egypten var ni?

• smilez

AnAngel: Varför var Marocko så illa?

• Det stora Blå

I februari åker man förslagsvis dit där det firas karneval (20?25:e februari-09).
    Närmast och varmast blir väl kanske Cypern.

• smilez

Tyvärr verkar det inte som att några bolag flyger till Cypern i februari. Det står på hemsidorna att det är säsong året runt men det går inga resor förrän i april... Trist, hade kunnat tänka mej Cypern annars.... :(

• CeciliaA

Köp en av vings happy hour resor, skitbilliga! Man behöver vara registrerad på deras nyhetsbrev för att få supererbjudandena!

• Det stora Blå

"smilez"

I de flesta katolska (och även ortodoxa) länder firas karneval i februari, så ni bör kunna välja även t ex Kreta (Rethymnon) och Kanarieholmarna. Kolla med resp. lands turistbyrå resp. och/eller ambassad.

Förmodligen går det fligther från London till Cypern i februari (och då till London med t ex Ryanair).

Om ni bokar hotell själva se till att de har en uppvärmd inomhus-pool då (speciellt på Kreta i februari).

Svar på tråden Var åker man i februari?