• smilez

Var åker man i februari?

Vi gifter oss 090214 men har inte bestämt någon resa än. Vi vill bara vara borta en vecka och att det inte ska bli för dyrt, någon som har några tips?

Vi har kikat på Kanarieöarna, men var? Tips om det? Eller andra ställen?

• Svar på tråden Var åker man i februari?
  • Troll1
    smilez skrev 2008-10-27 15:22:52 följande:
    Ja, vi får väl kika. Jag har varit på Kanarieöarna flera gånger förut, både Teneriffa o Gran Canaria. Trivs jättebra på GC. Marocko är ju näst intill så det kan väl inte vara jätteskillnad på temp osv... Troll1: Varför vill du inte tillbaka till GC? Jag har inte haft några problem med annan flora för magen/tarmar så det är nog inga bekymmer....
    Jag tycker att GC var ett tråkställe. Turistigt... Inte mkt att se om man inte ville åka på serpentinvägarna till bergen. Nä, för min del har jag gjort stället. Huga!
    Men man tycker olika såklart.

Vi var i Barcelona ett par dgr häromveckan på bröllopsresa. Det var ett mysigt resmål, men tyvärr för kallt i feb. Annars säger jag bara - åk dit!
  • CeciliaA

Hur varmt måste det vara? Fuerteventura är fint under vintern, en av kanarieöarna pampiga stränder, bo i gamla fiskebyn morro jable med jättebra mat.

Om det räcker med vårvärme så är madeira supervackert och då börjar blommorna blomma, tidig vår där..

• Mumriks blivande fru

smilez - det är bara 2-3 timmars skillnad i restid om man till exempel vill åka till oman. Har hört att det ska vara fantastiskt!

• smilez
    Troll1 skrev 2008-10-27 16:41:53 följande:
    Jag tycker att GC var ett tråkställe. Turistigt... Inte mkt att se om man inte ville åka på serpentinvägarna till bergen. Nä, för min del har jag gjort stället. Huga!Men man tycker olika såklart. Vi var i Barcelona ett par dgr häromveckan på bröllopsresa. Det var ett mysigt resmål, men tyvärr för kallt i feb. Annars säger jag bara - åk dit!
    Åh, jag har varit i Barcelona och pluggat spanska och jag håller med dej, det är underbart och inte alls sån storstadsfeeling som man kan tro utan mysigt men dock inget att ha om man vill bada.... *blä* Men visst är det underbart!
  • smilez

Mumriks blivande fru skrev 2008-10-28 14:06:00 följande:

smilez - det är bara 2-3 timmars skillnad i restid om man till exempel vill åka till oman. Har hört att det ska vara fantastiskt!
    Ja, vi pratade med dom på resebyrån om Oman, men det är betydligt dyrare, då kom vi upp över 10000/person direkt för bara resan. Tyvärr! Annars hade jag varit lite sugen på det åxå!
  • smilez
    CeciliaA skrev 2008-10-28 13:02:57 följande:
    Hur varmt måste det vara? Fuerteventura är fint under vintern, en av kanarieöarna pampiga stränder, bo i gamla fiskebyn morro jable med jättebra mat. Om det räcker med vårvärme så är madeira supervackert och då börjar blommorna blomma, tidig vår där..
    Låter härligt, hur är det annars där? Människorna o så? Mycket folk? Eller väldigt lugnt?
  • Miss Moneypenny

Gambia ska ju ha lagom temperatur då och ska tydligen inte vara så fasligt dyrt.

• smilez

Miss Moneypenny skrev 2008-10-28 14:52:15 följande:

Gambia ska ju ha lagom temperatur då och ska tydligen inte vara så fasligt dyrt.
    Vilka bolag reser dit?
  • Mumriks blivande fru

Mina föräldrar har varit i Gambia och dom tyckte att det var bra! Har för mig att det var Apollo, men inte säker...

• CeciliaA

Fuerteventura eller Madeira?

Svar på tråden Var åker man i februari?