• smilez

Var åker man i februari?

Vi gifter oss 090214 men har inte bestämt någon resa än. Vi vill bara vara borta en vecka och att det inte ska bli för dyrt, någon som har några tips?

Vi har kikat på Kanarieöarna, men var? Tips om det? Eller andra ställen?

• Svar på tråden Var åker man i februari?
  • celtic

Marocco skulle jag åka till det verkar superhäftigt med grymt god mat. Annars Egypten funkar också var där i januari och det var jätteskönt. Bra datum för bröllopet, samma här ;)

• Mumriks blivande fru

Vi gifter oss 28:e februari och vi kommer att åka till Egypten en vecka, för m2b får ingen mer semester. Nära, varmt och billigt

• smilez

Marocko, kan jag få lite mer info om det tack? Det låter intressant! Egypten är inget som drar för vår del. Vi är lediga så vi skulle kunna åka längre men jag är gravid och vi har djur och hus som ska skötas, därför vill vi inte vara borta för länge...

• Troll1

Annars låter Egypten bra tycker jag, med bad i Röda Havet.. Mmmmmmm......
    Det pratades om det på tv i morse.

• lillesessan

Egypten är himla populärt, Lite annorlunda kultur men är det inte kallt på kvällarna? vad är ni ute efter? Bara lugn och ro så finns ju Kap Verde öarna, Som gravid kanske jag inte hade valt egypten då matkulturen och bakteriefloran skiljer sig en del, vilket kan generera i onödigt orolig mage. Kanarie öarna är fint, jag hade valr Gran Canaria eller Teneriffa...

• celtic

Fès och Marrakesh ska vara jättefint i Marocko. Casablanca är ju ett måste. Jag har inte varit där men min blivande har varit där och gillade det jättemycket. Jag har ätit mycket på Marockanska restauranger utomlands och det är fantastiskt gott och oftast jättemysiga ställen. Det finns ju mycket marknader och sånt man kan gå på, säkert mycket jättefina inredningsgrejer, typ mattor, porslin, ljuslyktor, vattenpipor etc om man gillar sånt.

• smilez

Nej jag har åxå hört att Kap Verde är så lugnt o det klarar inte jag, vill inte bara ligga på stranden utan vill kunna hitta på saker. Jag har varit på Gran Canaria o trivs där men inte på Teneriffa pga att dom bara har lavastränder nästan..... det gjorde inget bra intryck på mej, lite för lugnt.....

• Troll1

Jag för min del rek inte Gran Canaria. Åker aldrig mer dit kan jag säga.
    De flesta andra sydligare länder har annan flora. Ät alltid goda mag/tarmbakterier i förebyggande syfte. Hör efter hos auktoriserad hälsobutik.
    Här är en länk till vädret Egypten: www.ihurghada.se/klimatet+i+hurghada/
    Vädret i Marocko är liknande som Egypten, eller har jag fel?

• lillesessan

Tror Egypten kan bli bra men kolla med läkare innan med tanke på den lille :D

• smilez

Ja, vi får väl kika. Jag har varit på Kanarieöarna flera gånger förut, både Teneriffa o Gran Canaria. Trivs jättebra på GC. Marocko är ju näst intill så det kan väl inte vara jätteskillnad på temp osv... Troll1: Varför vill du inte tillbaka till GC? Jag har inte haft några problem med annan flora för magen/tarmar så det är nog inga bekymmer....

Svar på tråden Var åker man i februari?