• framtidensbrud

Fler som jag som vill förlova sig som bara väntar och väntar....?

Är sambo med världens underbaraste som jag älskar över allt annat...

Någon mer här som går och väntar på att den stora kärleksn ska fria?

• Svar på tråden Fler som jag som vill förlova sig som bara väntar och väntar....?
  • lillapuh

Jag har också väntat ett tag, vi har även diskuterat det, men inte ännu heller... Tror han varit rädd att "bli vuxen" eller säger att det inte är bråttom, att en förlovning inte ändrar nåt egentligen. Har varit tillsammans snart 9 år, men har väl äntligen kommit fram till att kanske förlova oss i USA över nyår. Hoppas och längtar! :)

• Nephele
    Tessa2 skrev 2008-10-21 21:56:07 följande:
    Sitter o väntar på den stora frågan.. Dock inte förlovning.. Utan nästa... Har varit förlovad i snart 6 år.. Och gubben tycker att de är hans som ska fria.. Hmm dock händer de aldrig.. hoppas på att han ska ställa den "stora" frågan snart...
    Samma läge här. Har varit förlovade i snart 5½ år. Nu känner jag att jag är redo att börja planera, dock är inte situationen den rätta men till juni vore det perfekt att börja med planerna... Jag hoppas att han friar inom ett år, men lite oro känner jag att han inte får tummen ur och gör det "i tid" utan drar ut på det längre...
  • lillesessan

Jag har väntat i 129 månader innan han friade och båda fick vi tårar i ögonen när han friade helt oväntat i somras. För mig var det helt otänkbart att fria, svårt att beskriva riktigt varför men det är min känsla. Och den som väntar på något gott...

• Nalle Puh 40

Feministbrud: Jag vet, det bara passade så bra för mig på Skottdagen

• Tessa2

Jag har friat men får aldrig något riktigt svar.. Nu senast fick jag ett vi får se.. Vanligen brukar svaret vara inte nu. Eller de är inte rätt tid nu.. Hmm men när är rätt tid då?? Sista gången jag friade så satte jag ett datum (3/3-12) för att han skulle förstå att jag menade allvar och då blev svaret.. Vi får väl se... Jag hoppas att de händer något snart.. Jag har ju ringen betald.. Vann ett presentkort på 4500:- hos guldfynd i somras.. O de gäller i 3 år.. Så jag hoppas vi börjar planera innan de iaf...

Nalle Puh 40 skrev 2008-10-22 16:36:33 följande:

Varför fria ni inte själva? Det gjorde jag på skottdagen
  • Hennessy

Jag vantar ocksa!! eller ar val inte i brollopspanik men det ar en kansla av att han kan fria nar som helst..vi vet bada att vi vill gifta oss men kommer aldrig till skott och gar "runt amnet"...fast jag har inget emot att vanta ett tag till sa det blir val nasta ar. Jag ar ung fortfarande!

• sokkerstruten

Jag friade oxå till min blivande! Man dör inte av att bryta sig loss från urgamla traditioner! ;)

• eapea

Här har ni en till som går och väntar och längtar. Anledningen till att jag själv inte friar är att vi pratat om förlovning och bröllop, men min sambo har sagt att han inte känner sig redo än. Därför vill jag låta honom ställa frågan när han själv tycker att det känns rätt.. Men det är jobbigt att när man är på olika nivåer. Jag har kännt mig väldigt redo nu i över ett år, och det är jobbigt att vänta och vänta...

• aikidoaasa
    Tessa2 skrev 2008-10-23 17:36:44 följande:
    Jag har friat men får aldrig något riktigt svar.. Nu senast fick jag ett vi får se.. Vanligen brukar svaret vara inte nu. Eller de är inte rätt tid nu.. Hmm men när är rätt tid då?? Sista gången jag friade så satte jag ett datum (3/3-12) för att han skulle förstå att jag menade allvar och då blev svaret.. Vi får väl se... Jag hoppas att de händer något snart.. Jag har ju ringen betald.. Vann ett presentkort på 4500:- hos guldfynd i somras.. O de gäller i 3 år.. Så jag hoppas vi börjar planera innan de iaf...Nalle Puh 40 skrev 2008-10-22 16:36:33 följande:
    Fan vad taskigt av honom! Snacka om att hålla en på halster. Jag skulle kräva ett ordentligt svar av honom om jag var du. Hoppas att det blir bra i slutändan. (Eller så är det så att han har planerat en dundergrej och bara väntar på rätt tillfälle... Man vet aldrig...)
  • Zazziki

Jag frågade min sambo för 1 månad sedan, då har vi kollat ringar och annat i ca 1 år och han kom inte till skott så jag tänkte att det är bara att ta saken i egna händer om det ska hända något!! Vi ska berätta för familjer och vänner på julafton, mamma kommer dö!! Vi har pratat om att gifta oss 2010 och när man bor i Götet så börjar det alltså bli hög tid att planera med lokaler och annat om man vill ha ett sommarbröllop! Då kan man inte bara sitta och vänta!
    Så jag säger bara: våga fråga!!

Lycka till!!!

• elisabettan

Min sambo har förbjudit mig att fria, det är hans jobb anser han.
    Om jag skulle fria ändå så säger han att han svarar nej.

För några veckor frågade jag honom om han verkligen förstått hur viktigt detta är för mig, som svar fick jag bara att JAG inte förstod hur viktigt det är för honom.....
    Men det kändes inte rätt just nu bara. Han visste däremot inte vad det var han väntade på, alltså vad det var som skulle kännas annorlunda.

Vi har varit ett par i 5,5 år och det är även jag som varit pådrivande i andra frågor.
    Vet inte vad jag ska göra.
    Är frusterad och ledsen....

• aikidoaasa
    elisabettan skrev 2008-10-26 22:14:48 följande:
    Min sambo har förbjudit mig att fria, det är hans jobb anser han.Om jag skulle fria ändå så säger han att han svarar nej.För några veckor frågade jag honom om han verkligen förstått hur viktigt detta är för mig, som svar fick jag bara att JAG inte förstod hur viktigt det är för honom.....Men det kändes inte rätt just nu bara. Han visste däremot inte vad det var han väntade på, alltså vad det var som skulle kännas annorlunda.Vi har varit ett par i 5,5 år och det är även jag som varit pådrivande i andra frågor.Vet inte vad jag ska göra.Är frusterad och ledsen....
    Känner igen mig såå mycket! Det låter som min sambo det... ibland undrar man lite hur de tänker... om de nu tänker...
  • elisabettan
    aikidoaasa skrev 2008-10-26 22:45:58 följande:
    Känner igen mig såå mycket! Det låter som min sambo det... ibland undrar man lite hur de tänker... om de nu tänker...
    Jag tycker att min sambo är lite väl egoistisk, men vill kju inte att han ska fria för att han känner sig tvingad till det heller.
    Jag skulle aldrig våga tjata eller hinta förmycket, då skulle han nog aldrig få "känslan" han saknar.

GAH!
    Vill, vill, vill, vill juh.............
  • feministbrud

Jag förstår verkligen att du är ledsen och frustrerad! Varför förbjuder han dig att fria? Vad har han för skäl? Det låter verkligen inte schysst mot dig! Ett äktenskap är ju ett stort steg och det ska man väl resonera sig fram till gemensamt. Det ska inte vara upp till den ena att bestämma, tycker jag. Prata med honom och säg vad du känner!

elisabettan skrev 2008-10-26 22:14:48 följande:
    Min sambo har förbjudit mig att fria, det är hans jobb anser han.Om jag skulle fria ändå så säger han att han svarar nej.För några veckor frågade jag honom om han verkligen förstått hur viktigt detta är för mig, som svar fick jag bara att JAG inte förstod hur viktigt det är för honom.....Men det kändes inte rätt just nu bara. Han visste däremot inte vad det var han väntade på, alltså vad det var som skulle kännas annorlunda.Vi har varit ett par i 5,5 år och det är även jag som varit pådrivande i andra frågor.Vet inte vad jag ska göra.Är frusterad och ledsen....
  • tomlinn

Min sambo friade härom veckan. Det var inte alls självklart att det var han som skulle fria utan han hann bara först =)

Vi har också bestämt att förlovningen inte är "klar" innan jag har friat till honom också, för att göra det rättvist: vi vill båda vara den som blir tillfrågad av någon om vi vill tillbringa resten av vårt liv med den, och vi vill också vara den som ställer frågan och får ett 'ja' till svar.

Vi har ju också varsin bild av det perfekta frieriet, på det här sättet får vi båda som vi vill - och ja, det blir två datum i ringarna =)

• Ore
    tomlinn skrev 2008-10-27 12:55:20 följande:
    Min sambo friade härom veckan. Det var inte alls självklart att det var han som skulle fria utan han hann bara först =)Vi har också bestämt att förlovningen inte är "klar" innan jag har friat till honom också, för att göra det rättvist: vi vill båda vara den som blir tillfrågad av någon om vi vill tillbringa resten av vårt liv med den, och vi vill också vara den som ställer frågan och får ett 'ja' till svar. Vi har ju också varsin bild av det perfekta frieriet, på det här sättet får vi båda som vi vill - och ja, det blir två datum i ringarna =)
    Coolt!!! Låter som ett perfekt upplägg! Hade jag inte redan varit gift så hade jag kopierat det upplägget!
  • J D
    Zazziki skrev 2008-10-26 21:53:39 följande:
    Jag frågade min sambo för 1 månad sedan, då har vi kollat ringar och annat i ca 1 år och han kom inte till skott så jag tänkte att det är bara att ta saken i egna händer om det ska hända något!! Vi ska berätta för familjer och vänner på julafton, mamma kommer dö!! Vi har pratat om att gifta oss 2010 och när man bor i Götet så börjar det alltså bli hög tid att planera med lokaler och annat om man vill ha ett sommarbröllop! Då kan man inte bara sitta och vänta!Så jag säger bara: våga fråga!!Lycka till!!!
    Ah, hög tid är det väl ändå inte kanske. Vi fick tag i lokal trots att vi bokade 11 månader innan bröllopet- och dessutom i hårt belastade augusti. Men t.ex. Stora Holms Säteri måste man boka ca 16 månader innan om man vill ha datum innan september är min erfarenhet.
Svar på tråden Fler som jag som vill förlova sig som bara väntar och väntar....?