• perry

    Nån som har spolat äggledarna??

    Gjorde det ont?

  • Svar på tråden Nån som har spolat äggledarna??
  • passionsblomman

    Oj! Gottelina, stackars dig!
    Hela det här spretandet med benen som man ska hålla på med gravid eller inte kan ju ibland kännas en aaaaning onaturligt...

    En undersökning jag var med om fick min stackars sambo (!) nog och röt till: "Nej nu får ni väl för fan lägga AV! Ta det lite LUGNT!!" Han har fortfarande inte riktigt förlåtit sköterskor och läkare för allt "grävande"... Det är inte lätt...

  • ninaojocke

    hej hej..
    har oxå spolat äggledarna när vi gjorde en utredning för barnlöshet..mycket otrevli upplevelse men jag hade ej passage så det kan vart därför det gjorde så sablans ont..lycka till!

  • nennesjuttioåtta

    jag tyckte iofs att själva VUL-staven som hon rotade runt med som en blind gruvarbetare var mer obehaglig, men de ville väl se alla hörn därinne... :-s

  • 090208

    Jatte-kul!!


    gottelina skrev 2008-10-20 17:51:53 följande:
    Sen gjorde de rent hela lekstugan.
  • 090208

    BRA kille!


    passionsblomman skrev 2008-10-20 20:08:53 följande:
    Oj! Gottelina, stackars dig!Hela det här spretandet med benen som man ska hålla på med gravid eller inte kan ju ibland kännas en aaaaning onaturligt...En undersökning jag var med om fick min stackars sambo (!) nog och röt till: "Nej nu får ni väl för fan lägga AV! Ta det lite LUGNT!!" Han har fortfarande inte riktigt förlåtit sköterskor och läkare för allt "grävande"... Det är inte lätt...
  • kattbrud

    usch nu blir jag nervös jag som ska in på en sådan undersökning/spolnning på torsdag.. hu

  • passionsblomman
    kattbrud skrev 2008-11-02 23:26:59 följande:
    usch nu blir jag nervös jag som ska in på en sådan undersökning/spolnning på torsdag.. hu
    Det kommer säkert att gå jättebra*klappar tröstande på axeln*
    Och sedan får du berätta hur det var och antingen lugna eller skrämma upp mig, som inte gjort detta än...
  • gottelina

    Det går säkert bra. Jag förstod på min gynekolog att min reaktion var ovanligt stark så min berättelse ska du inte rätta dig efter. Slappna bara av så ska du se att det löser sig.


    kattbrud skrev 2008-11-02 23:26:59 följande:
    usch nu blir jag nervös jag som ska in på en sådan undersökning/spolnning på torsdag.. hu
  • kattbrud

    Nu är det gjort! Tog 2 Panodil och 1 Ipren 1 timme innan. Ok det kändes ungefär som intensiv menvärk, men jag stod absolut ut!! Värken satt sedan kvar i några timmar efteråt. Trodde det skulle vara mycket värre! Så jag kan faktiskt lugna dig, men ta någon tablett innan.


    passionsblomman skrev 2008-11-02 23:39:18 följande:
    Det kommer säkert att gå jättebra*klappar tröstande på axeln*Och sedan får du berätta hur det var och antingen lugna eller skrämma upp mig, som inte gjort detta än...
  • passionsblomman

    Gud så skönt att höra! vad duktig du var och skönt att det är över!
    Hoppas det är fri passage nu då? Lycka till!


    kattbrud skrev 2008-11-07 12:47:07 följande:
    Nu är det gjort! Tog 2 Panodil och 1 Ipren 1 timme innan. Ok det kändes ungefär som intensiv menvärk, men jag stod absolut ut!! Värken satt sedan kvar i några timmar efteråt. Trodde det skulle vara mycket värre! Så jag kan faktiskt lugna dig, men ta någon tablett innan.
  • kattbrud

    Tack! ja det var fri passage. Läkaren sa att det var ett skolexemplar!! Kul att höra att man är så bra någon stans ialla fal.. hihii


    passionsblomman skrev 2008-11-07 18:08:17 följande:
    Gud så skönt att höra! vad duktig du var och skönt att det är över!Hoppas det är fri passage nu då? Lycka till!
  • passionsblomman
    kattbrud skrev 2008-11-08 22:57:07 följande:
    Tack! ja det var fri passage. Läkaren sa att det var ett skolexemplar!! Kul att höra att man är så bra någon stans ialla fal.. hihii
Svar på tråden Nån som har spolat äggledarna??