• Pumpki­n
    Äldre 9 Oct 07:32
    31907 visningar
    240 svar
    240
    31907

    Våra sommarbröllop var underbara - nu är vi fruar!

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 12!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m2999976.html

  • Svar på tråden Våra sommarbröllop var underbara - nu är vi fruar!
  • Pumpki­n
    Äldre 27 Dec 00:08

    Englali: Jag har också haft problem länge med visdomständerna, antar att jag borde tagit tag i det tidigare


    Dum fråga antagligen, men det kanske är läge att göra lite tester om du har haft problem tidigare? Så att ni vet menar jag, kan ju vara skönt.


    Låter som en riktigt mysig kväll i alla fall!


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 27 Dec 08:38

    Vad jobbigt för er Englali. Hur länge har ni "försökt" nu? Är väl inte förrän efter ett år som man "utreds" så att säga. Är ju helt normalt att det tar runt ett halvår och upp till ett år. Även om det känns jättedrygt. Har en väninna som försökte rätt länge. Det berodde inte på något speciellt. Hon är väldigt smal, snudd på underviktig, jag personligen tror att det beror på det, men jag har ingen aning. Nu är hon gravid och ska ha en liten pojke i april

    Hang in there och försöööök (hur lätt är det) att inte hänga upp dig på det. Jag tror som PUmpkin att det har varit så mkt oro och stress i ditt liv på sistone att det nog inte är konstigt om din kropp vill ta det lite lugnt nu och återfinna balansen.

    Vi håller tummarna för er

  • Pumpki­n
    Äldre 29 Dec 12:54

    Halloj tjejer!


    Äntligen har min infektion lagt sig och jag känner mig som en människa igen. Skönt, då behöver jag förhoppningsvis inte sitta med värk på nyår *peppar peppar* utan kan vara glad och trevlig mot våra gäster


    Vad ska ni göra på nyår då? Ha gäster? Åka bort? Bara vara själva och mysa? Planerat någon mat än? Själv sitter jag nu och finslipar menyn, det blir vi och ett par kompisar som träffas här hemma hos oss och äter, myser och spelar spel


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 29 Dec 17:56

    Usch pumpkin...

    tror att jag tog över din visdomstandvärk... (äh det kommer ju av och till men är lika jä..la otrevligt varje gång). Kan knappt öppna munnen, f..n så ont det gör. Grrr...

    Måste dom röra på sig, eller vad sjutton det nu är dom gör!!!

  • Pumpki­n
    Äldre 29 Dec 18:30

    Tydligen måste de jävlas, det är väl deras uppgift kanske


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • sommar­brud 080802
    Äldre 30 Dec 11:01

    hej tjejer!
    Idag har vi varit på UL. Det var en livlig liten krabat där inne. Blev framflyttad ca 1½vecka,så den 6/6 ska vi bli föräldrar. Men vi får väl se. Ska försöka göra ALLT för att den ska komma lite tidgare. Har ställt in mig på en majbebis,så ska försöka få en majbebis. tihi.. Håll tummarna för mig!

    Hur mår ni annars allihop? Och hur mår ni gravida?

  • sommar­brud 080802
    Äldre 31 Dec 18:03

    Gott Nytt År tjejer!
    Hur firades er nyårsafton?

  • Pumpki­n
    Äldre 31 Dec 18:10

    Ja Gott Nytt i förskott


    Här håller vi precis på att förbereda det sista innan gästerna kommer, ett par kompisar som bor inne i Sthlm. Vi ska käka god mat, dricka vin och spela spel, och vid 12-slaget sitter vi ute på balkongen inlindade i filtar och tittar på fyrverkerierna i stan


    Ni då sommarbrud?


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • furill­en
    Äldre 2 Jan 15:15

    Hej allihopa!
    så nu har man klarat sig igenom allt stök! var rätt stressigt ända fram till halva julafton med fix och matlagning och grejer och alldeles för lite sovtid efter en lång höst. men när man äntligen fick sätta sig ner och äta var det härligt. så här med facit i handen känns det supermysigt att ha fixat en helt egen jul. allt vart lyckat och alla var mätta och glada. juldagen var det lunch hos martins faster, det gick förvånansvärt bra. brukar annars vara lite släktdraman som poppar upp. martin fick träffa sin goa brorson som är 2år och annars bor i london. nu har vi varitnästan en vecka på gotland hos mina föräldrar. brorsan och ungarna, 2 och 10 år var här. så jag har fått massa tid med dem, så mysigt!! många långa promenader och bara slappat. nyårsafton så åt vi massa skaldjur och drack champagne med hela matsalen fylld med levande ljus. vid 12 så skjöt brorsan och hans son raketer i trädgården. sen stod jag och martin kvar en stund och kollade på den fantastiska stjärnhimlen. söndag åker vi hem till sthlm igen, ska bli skönt. vi ska ut och käka med några nära vänner och njuta lite av staden. börjar inte jobba förrän den 9e, lyxigt. vi har också precis nu i julhelgen startat en bebisverkstad. får se hur det går. som sagt så vet man ju aldrig, kan ju gå fort eller ta flera år! känns väldigt spännande!

  • Nienna
    Äldre 2 Jan 23:06

    God fortsättning tjejer!

    Hoppas alla mår bra, själv dras jag med en envis förkylning. Började med grymt halsont på julafton och har sen nyårsafton övergått till hosta, snor och torr hals. Tyvärr så jobbar jag fyra dagar i rad nu också (var andra dagen idag), har inte råd att vara hemma heller så så länge jag inte får feber härdar jag ut. Känner mig faktiskt lite piggare ikväll så jag hoppas det håller på att vända.

  • Pumpki­n
    Äldre 5 Jan 22:01

    Hello girls!


    furillen: Låter som att ni haft det mysigt Lycka till i bebisverkstaden!


    Nienna: Fy så jobbigt med förkylning Hoppas du mår bättre nu!


     


    Här firar vi halvårsbröllopsdag idag - med god mat, gott vin och tända ljus Och bra hockey


    Alla älskar Skellefteå AIK
  • Äldre 7 Jan 12:07

    Hej tjejer!!

    GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!!!
    Härligt att ni har haft det bra under jul och nyår!
    själva hade vi nyårsmiddag med med lite gäster tänkte att vi måste passa på nu nästa nyår lär det ju bli rätt lugnt hemma hos oss

    pumpkin: skönt att höra att infektionen har lagt sig, kasst att ha ont i tänderna!

    Englali: tråkigt att det tar tid.. har en väninna som har försökt sen i februari och gråtit sig igenom hela året nu eftersom de negativa testerna bara har avlöst varandra... hon gick och pratade med en BM och hon var för STRESSAD.. kroppen låste dig pga att hon så gärna ville bli gravid och de planerade i i minste sekund när de skull ha sex så det ville sig inte lixom... kan det vara något likande? om du har haft problem med äggstockarna så tycker nog jag också att du ska kolla upp dig snart...

    sommarbrud: härligt med UL! haha då håller vi tummarna för en majbebis åt er!
    magen växwer här och jag är trött som bara den... har börjat käna av foglossnig också så det är jobbigt att gå på promenader nu men har man hund så måste man ju!

    furillen: lycka till! hoppas det tar sig snart!

    Nienna: blä att vara förkyld... hoppas du reder dig snart!

    Anja: kul med din kompis som ska ha en grabb i april, precis som vi

    i helgen firar jag och Maken 6 år ska firas med middag

  • Pumpki­n
    Äldre 7 Jan 12:09

    Snitte: Jag vill se bilder på magen ju!


  • furill­en
    Äldre 8 Jan 13:00

    tack för lyckönskningarna!
    fungerade inte på första försöket men det kanske hade varit lite väl mycket att hoppas på...

  • Filifj­onkan2
    Äldre 8 Jan 18:08

    hej hej tjejer

    det var ett tag sen jag var in hit och kollade !!!

    själv har jag fått reda på att casper ska bli storebror, om allt går som det ska dvs så kommer det lilla knytet i slutet på augusti så det är ganska nytt.... men lika spännande som första graviditeten ;)

  • Äldre 8 Jan 18:47

    Hello!

    Pumpkin: hihi ja du hittade ju på familjeliv

    filifjonkan: grattis!!

    Nu är vi många som är/vill bli gravida här i tråden

  • sommar­brud 080802
    Äldre 8 Jan 19:54

    Grattis filifjonkan!

    Ja nu är vi verkligen många. tihi..

  • Pumpki­n
    Äldre 8 Jan 20:02

    Grattis Filifjonkan!


     


    Ja jag är väl ensam om att varken ha barn eller vara "i barnverkstan" numera?


  • furill­en
    Äldre 8 Jan 20:25

    grattis filifjonkan!

  • Äldre 8 Jan 23:21

    pumpkin: du som var med i "klubben" ett tag och ville ha barn efter bröllopet men det kanske känns annorlunda nu när du pluggar och så...

    Kanske läge sen när ni flyttat "hem" och slagit er till ro

    kram kram

Svar på tråden Våra sommarbröllop var underbara - nu är vi fruar!