BlygBrud skrev 2008-10-17 19:41:00 följande:
Passionsblomma!!! Hjääääälp!!! var förbi min florist i dag för att fundera lite över blommor och så. *sträcker stolt på mig för att jag är så duktig*Hon frågade om jag hade några förslag och önskemål på blommor och att jag skulle fundera tills på måndag när vi träffas!!!! Hjälp!!Jag kan ju inte skilja en maskros från en tulpan!!!! Blommor för mig är sådana där mer eller mindre snygga väldoftande saker som min m2b tar med sig hem allt för sällan... Vad ska jag säga till henne????vad finns det för blommor som går i vitt och silver och mörkgrönt som är snygga???Vet en! Murgröna! Ja!! jag kommer få en bukett som består av....*trumvirvel* Murgröna!!!*ohääääää* hjälp! Panik! Var finns det en pekbok för oss "blomsterdummies"??
Tjoho! Vad kul att du varit och rekat! Jag tycker först och främst att du ska släppa alla krav på att du ska ha ett blomförslag att lägga fram. Om du vet att du vill att det ska gå i vitt , slilver och mörkgrönt, är ju ni ju en jättebit på väg! Berättade du om färgerna för henne? Det finns precis hur mycket fint som helst att föreslå, men börjar jag rabbla för dig, blir du nog bara stressad!
Jag tycker istället du ska försöka formulera lite mer om vilken stil du har som person, vilken känsla , stort/litet bröllop, vad för klänning och så. utifrån den bilden hon får av dig och att hon också ser din längd och lite så, bör hon kunna hitta en typ av bukett som skulle passa dig, och då i nästa steg föreslå blomsorter.
Vill du får du gärna bolla vidare med mig i helgen här, så du känner att du har lite mer på fötterna. Annars ska du i princip inte behöva kunna annat än hålla i buketten, resten sköter hon!