• passionsblomman

Uppmaning till alla vinterbrudar

Bara en liten påminnelse: Alla ni som gifter er i dec- feb. Var taktiska och gå med alla frågor och funderingar till era Florister NU.
    Det är nämligen lugnt i butikerna än så länge (utom på Alla Helgons-helgen)

Undvik för guds -och er egen skull sista 2 veckorna i december (eg hela december) för det är så SJUUUKT mycket att göra då så tjejerna i butikerna står där 7 dagar i veckan, typ dygnet runt m planteringsmull upp till armhålorna. De har väldigt lite tid för bröllopsfrågor just då.
    Gå dit nu!! Så ni får den tid och hjälp ni behöver.
    Bara ett råd i allra varmaste välmening.

Lycka till i allt planerande!!

• Svar på tråden Uppmaning till alla vinterbrudar
  • socker86

Men, du också??!! Jag har råkat ut för det nästan varje sen kväll. Och du må tro att min brudfrisyr kommer att sluta som kort-kort efter alla ggr jag dragit mig förbannad i håret. Det är verkligen det värsta irritationsobjektet i dagens samhälle och det är när datorn krånglar och man VET 100% att man inte gjort något fel!!!

PMS-varning? Ja kanske det, men ni kan väl inget annat än att hålla med mig?

• Wingtear

var väldigt praktiskt för mig dock jag satt ju och flummade både här och på fl... båda lade ner samtidigt. Fast min dator frågade bara om jag hade skrivit in rätt adress... Tur att jag var varnad, annars hade jag ringt och mordhotat internet leverantören...

• Wingtear

de skulle kunna göra det snart nu, sitter och slirar i sandlåde-trådarna på fl... de har oxå problem med hur man gör smajlisar

• passionsblomman

Har ni gått till floristen än då brudar? Ngn som fått bra kontakt, fått idéer osv? Något för "jag är så glad för-tråden"+ Eller någon som är besviken?

• BlygBrud

*räcker stolt upp handen*
    Jag har pratat med min florist!

Ska faktiskt träffa henne igen till veckan och ge henne en bild på min klänning.
    Hon ville se den för att kunna ge bra tips på hur buketten skulle kunna se ut.

Visst var jag duktig nu??
    *väntar ivrigt på beröm*

• didis

Jag har inte ens funderat över bukett än. Men *jag skäms* det känns inte så viktigt heller, några blommor får jag alltid tag på om så lessna nejlikor från Ica...

MEN jag tycker det är synd att handarbete inte värderas högre. 500 för en bunden bukett låter billigt, det blir inte många minuters arbete "över" när blommorna är betalda.

Min timkostnad, men då är material och allt inräknat, ligger på ca 1600:- och då är det inte inräknat någon vinst eller kurser, i så fall bör jag dra in ca 2000kr/timme.

• passionsblomman

Ja, gudarna ska veta att timpenningen för en florist inte brukar vara så hög. mest irriterande är alla de okunninga i branschen som liksom "glömmer" att räkna in den delen. Det gynnar ingen i slutänden.

didis. Vi kan byta en lösgom mot en brudbukett, jag lovar!!!

BARA du inte går till ICA*bönar och ber*

Svar på tråden Uppmaning till alla vinterbrudar