didis skrev 2008-10-10 16:53:01 följande:
Huset köpte vi billigt för 10 år sedan, under miljonen men vi har byggt ut och renoverat under förra och nuvarande året så lånet är nu uppe i 3 milj ca. Så nätta 14.000/månad i huslån blir det...Å så studielån på det, vi betalar tillsammans ca 3.000/månad till CSN.Det är tur vi tjänar bra båda två, än så länge verkar makens jobb tryggt och jag tjänar ju i proportion till hur mycket jag jobbar som egenföretagare. Tack o lov är lokalhyrorna lägre än passionsblommans, ca 7500:-/mån för 100 kvm men jag leasar utrustning för 15.000/mån ytterligare 4 år. Så det gäller att jobba på...
Butikshyror och för den delen butikspriser i den här stan är så långt bortom mina möjligheter att haka på, så jag och min kollega planerar ett alternativt sätt att få vara så kreativa som vi vill. Vi hoppas kunna serva folk i sammanhang där man tex jobbar på plats och annars utgå ifrån en ateljé som kollegan redan har. Nu har jag ju blivit varslad dessutom så det är kanske dags nu... Men låna till det går INTE och bygga ser ju också lite mörkt ut just nu...
Tror inte ni för övrigt att hela skiten som pågår bara blir ÄNNU värre när det är det ENDA som är på TV hela tiden? Jag menar som en självuppfyllande profetia,som skrämmer oss till att sluta hålla hjulen igång? Eller?