• MilosMamma

Tycker du att du har mycket lån?

Skulle vara kul o se vad folk tycker är Mycket Lån beroende på vart man bor och huspriserna där osv.

Hur mycket lån har ni och vad betalar ni i månaden till banken?

Vi bor i Östergötland, köpte nyligen ett hus för 1,6 Miljoner det tycker jag är Extremt mycket pengar, det är ju inte så att vi inte har råd men faen va pengar de är, helst skulle jag inte vilja ha något lån, kanske nått på 300 000 men hus i den prisklassen finns inte här tyvärr.

Vi har som sagt lån på 1,6 milj och betalar ca 10 000 till banken varge månad.

• Svar på tråden Tycker du att du har mycket lån?
  • Sebastiána

Jag hade tänkt köpa en bostadsrätt för ett tag sedan (vet inte varför jag fick den idén) men insåg att jag skulle bli tvungen att låna hela beloppet så jag backade och har kvar min hyresrätt.

Alla mina bekanta har sagt att det är mycket billigare att bo i bostadsrätt än hyresrätt, men om jag räknar avgift + vad jag måste betala till banken varje månad så skulle min månadskostnad öka med 3-4000:- för samma standard som jag har i hyresrätten. Om jag ska skaffa en bostadsrätt som jag har råd med får jag sänka standarden, minska bostadsytan samt flytta till ett mindre attraktivt läge.

Det enda lån jag har är studielånet.

• Sebastiána

Butikshyrorna i Malmö är också förskräckliga. Flera fina affärer och trevliga resturanger som åtminstone har funnits där de senaste 10 åren har nu tvingats slå igen. Trist.

• jannitösen

Vi köpte vårt hus juni-07 för 655 000.Har lånat ytterligare 250 000 till renovering,totalt 905 000.Tycker vi kom billigt undan.Bor i Åstorp,2 mil från Helsingborg.Normalt ligger priserna här över miljonen. men vi köpte ett hus som behövde lite renovering.Men det var det vi var ute efter, så vi trivs med läget:)

• fru edlund

Tänk om husen kunde vara så billiga här i Stockholm. Jag bor själv i hyresrätt och fasar över hur dyra husen är här, vill jättegärna bo i hus men känner inte att vi har råd.

Min syster köpte ett nybyggt hus för ett par år sedan för över 5 milj kronor - det är ju helt sjukt!! De hade båda varsitt boende som de gjorde vinster på men de har säkert lån på 2-3 miljoner.

• Mia Sollentuna

Vi har lån på 3.5 miljoner... Har en nybyggd villa som kostar desto mer... Hade fått ett slott i obygden :)

• MilosMamma

fröken sjunfors skrev 2008-10-07 13:12:52 följande:

Vi har precis köpt hus! Lite utanför Borås, och priset blev 1 180 000. Tyvärr hade vi inget att sälja.. Så det är bara att svälja och gilla läget Vi kommer att betala ca 10 000kr i månaden till lånen.
    Oj då har ni lagt så ni betalar av lite mer va?
  • MilosMamma

passionsblomma: Egenföretagare?
    Lakalhyrorna här i stan är dyra tycker jag men inget mot de där, fan ja jobbade i en liten butik som gick sådär o där va hyran på 10 000 det tyckte jag var hiskligt dyrt.

• Pentan

Köpte hus för 3,8 milj har 1 milj i lån. Betalar ca 5000 kr för det.

• MilosMamma
    Pentan skrev 2008-10-07 16:11:11 följande:
    Köpte hus för 3,8 milj har 1 milj i lån. Betalar ca 5000 kr för det.
    Det är så det ska vara när man gör affärer =)
Svar på tråden Tycker du att du har mycket lån?