• happyday

    kopparspiral

    hej jag har kopparspiral. finns det fler som har kunnat känna plastdelen påspiralen. ena dagen känner jag ej den, andra dagen kan jag känna plastdelen. sen satt trådarna till sidan. fler som haft det som jag. nu känner jag trängningar med

  • Svar på tråden kopparspiral
  • Zozo

    Pa min mamma kasade spiralen ut först gangen, utan att det gjorde ont. Den är kanske inte rätt isatt.

  • happyday

    ja vem vet. för om jag känner efter nu så är det som om trådarna sitter däruppe med plasten. spiralen ser ju ut som ett t så där plasten sitter

  • MulleNuh

    haha nu fick jag en bild av vad du gör nu i denna stund!


    happyday skrev 2008-10-06 11:38:46 följande:
    ja vem vet. för om jag känner efter nu så är det som om trådarna sitter däruppe med plasten. spiralen ser ju ut som ett t så där plasten sitter
  • happyday

    om det var något annat du menar. så satt jag ej o kände efter när jag skrev. innan idag har jag känt om spiralen sitter rätt

  • MulleNuh

    ja jag vet.. Skoja bara lite!


    happyday skrev 2008-10-06 13:43:09 följande:
    om det var något annat du menar. så satt jag ej o kände efter när jag skrev. innan idag har jag känt om spiralen sitter rätt
  • happyday

    förstod det till sist. tänkte vad menar hon sen så fattade jag.hihi

  • MulleNuh

    haha ja jag har lite skev humor.
    Men bra att du inte blev sur eller nåt!


    happyday skrev 2008-10-06 15:32:41 följande:
    förstod det till sist. tänkte vad menar hon sen så fattade jag.hihi
  • AngelinaJolie

    Hallå hjälp,

    Jag skulle ta bort min kopparspiral idag men hon hitta inte det.
    Har nu läst massa skräckhistorier om att det kan vandra vidare i kroppen. Skall få remiss till ett sjukhus med ultra ljud i värsta fall skall jag få bli nedsövd....

    Any experience???

    Nervös vill inte bli "förstörd" därnere vill ju ha ett barn till.

  • MulleNuh

    Men är det itne vanligare att den bara ramlar ut??


    AngelinaJolie skrev 2008-11-20 15:46:26 följande:
    Hallå hjälp,Jag skulle ta bort min kopparspiral idag men hon hitta inte det.Har nu läst massa skräckhistorier om att det kan vandra vidare i kroppen. Skall få remiss till ett sjukhus med ultra ljud i värsta fall skall jag få bli nedsövd....Any experience???Nervös vill inte bli "förstörd" därnere vill ju ha ett barn till.
  • happyday

    det verkar vara vanligt förutom på mig. visst det är väl bra min sitter men ibland önskar jag att den åker ut. vill ha ett barn till, min pojke är 20 mån nu. men gubben vill vänta

  • Bumlis

    Jag har ingen erfarenhet av kopparspiral, men tror inte att den kan ha vandrat särskilt långt. Kan sitta fast i slidväggen, har jag läst. Det kan även hända att den åker ut om man har riklig mens. Tror inte du behöver oroa dig för att bli "förstörd".

  • Too Be  gift nu

    Min åkte ut igår!
    Jag satte in den för 3 månader sedan och nu bara rann den ut med mensen.

    Det var ju en jäkla skillnad!
    När jag satte in den gjorde det jätteont och det här kändes inte alls. Jag hörde bara ljudet i toastolen:)

  • Diz

    Jag ska opereras för cellförändringar om ett tag, och då hoppas jag de kan sätta in kopparspiral samtidigt. Har den fungerat bra för er alltså? Jag blir ett sånt jädra PMS-monster på p-piller...

  • AngelinaJolie

    Hmm då borde jag har blitt på tjocken för länge sen...för mina blödningar har inte vart nådiga!
    Har haft det över 3 år, nu vill jag ha barn, men nästa gång hoppar jag över koppar spiral, kanske går över till hormon eller snittar äggledarna.

    Har ännu inte fått remissen är otålig vill bli med barn så fort som möjligt.

Svar på tråden kopparspiral