• Boomtown

Secret box i studio??

Tror ni att det skulle bli snyggt med secret box bilder i studio? Min fotograf rekommenderade en hotellsvit för snygga bilder men det har jag inte råd med. Rädd för att bilderna blir tråkiga i studio. Vill gärna ha lite annat runt omkring. Hur har ni gjort?

• Svar på tråden Secret box i studio??
  • lillfraggel1

Jag hade en fotograf från Uppsala som tog mina bilder. Innan jag tog mina så hade jag sett en annan tjej här från BTs bilder fotade av samma fotograf. Fotografen heter Ängla foto. I fredags badade jag med en brudklänning också. Skit häftigt. Fick låna en klänning av fotografen så att jag inte skulle förstöra min egen för den har jag tänkt sälja.

Jag fotade både svartvitt och färg. Blev riktigt snyggt med vatten samt skog.

• Boomtown

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-18 18:29:27 följande:

Undrar om man kan be sin syster fota lite utomhus till våren, skulle nog känna mig naken men en främmande fotograf framför mig...
    Jag tänkte också be min syrra ta korten. Hon har en proffskamera. men jag har fattat att hon inte vill. Jag har frågat och gett tusen ideer, men jag får ingen respons så jag lägger ner. Det är ju jättebra om din syrra hjälper till. Då känner du dig säkrare och det blir billigare
  • Tjolinti

jag ska också göra det, jag har frågat fotografen om hon kan skugga till bilderna lite o kanske ta bort lite bristningar. :) nej jag har inga barn jag e bara full med bristningar ändå. Jag vet att min blivnade inte hade brytt sig om dom hade synts o han älskar dom. men jag vill också kunna se bilderna o känna mig snygg

• lillfraggel1

Jag har aldrig sett så smal ut som på mina secret box bilder. Fotografen sa hela tiden - sträck på nacke, tryck upp tungan i gomen, lägg handen på höger lår m.m för att dölja valkar, dubbelhakor m.m hahaha.....

• Boomtown
    lillfraggel1 skrev 2008-09-18 19:47:52 följande:
    Jag har aldrig sett så smal ut som på mina secret box bilder. Fotografen sa hela tiden - sträck på nacke, tryck upp tungan i gomen, lägg handen på höger lår m.m för att dölja valkar, dubbelhakor m.m hahaha.....
    Det är ju så proffsigt fotad man vill bli! Va kul att det blev bra
  • lillfraggel1

ja det va verkligen skit kul och mannen blev mäkta överraskad på morgonen när han fick paketet.

• Nalle Puh 40

Vad har ni för tips om en kompis eller syster ska fota mig utomhus?

Miljöer? Tips?

• Boomtown
    LillEm skrev 2008-09-18 19:31:22 följande:
    Vad kostar det ungefär?
    För mig kostar de ca 900 kr för 8-10 bilder i studio. + 200 kr på annan plats. Men en del alternativ kostar från 2500 kr och uppåt och då brukar det ingå ett fint album
  • Boomtown

Nalle Puh 40 skrev 2008-09-19 08:27:38 följande:

Vad har ni för tips om en kompis eller syster ska fota mig utomhus?Miljöer? Tips?
    Vid vatten, ligga/sitta på mossiga stenar, ligga på gräs och ta kort uppifrån genom löven. Sitta på en trapp med en kopp i händerna med benvärmare, trosor, uppknäppt kofta så bh syns. Mysig höstbild tycker jag. Ha med detaljer som levande ljus, vinglas, pärlhalsband. Ta kort bakifrån och så sitter du och tittar i en spegel. Ha en slöja eller tunt tyg lite över kroppen som svävar i vinden.

En molnig dag ger bäst ljus. Motljus i ett fönster kan bli snyggt i svartvitt, men kan va lite svårt att få till snyggt, beroende hur ljuset ligger. Ta kort på detaljer.

Ja ideerna har jag inte problem med iallafall. Det gäller bara att få någon att genomföra dem så som jag vill ha det och det är inte det lättaste. Jo om man betalar bra eller reser långt till en fotograf
  • rosesarered

Jag gjorde min i studio. Hade gärna varit på hotellrum eller utomhus men dethär var i januari förra året så det var enklast i studio och min budget räckte inte till att hyra hotellrum.
    Fotografen hade en del rekvisita som en pall, gammaldags soffa och hon hade olika bakgrunder. Det blev en del närbilder och då spelar det ju ingen roll vilken bakgrund man har.

• Godisråttan

Jag drog ihop ett helt gäng tjejkompisar och gjorde en kul grej av det. Vi var i studio och det blev jättebra bilder. Vi hade mat och dryck också.

• Essovich

Det kan bli jättefina bilder i studio just med secret box. vågar inte tipsa här eftersom jag själv varit med och tagit bilderna:) Men maila om du vill ha bildtips. De går säkert bra att ta själv oxå om man har bra ljus osv.

/Jessica

Svar på tråden Secret box i studio??