• Mizty

    Novemberbröllop Del:2

    Ja då kan väl vi novemberbrudar fortsätta diskutera allt mellan klänningar & tårtor

    majamyra: 7 november
    Blivande fru L: 8 november
    harthurs: 8 november
    Mizty: 8 november (Gbg)
    Fejs: 15 november
    Wildalila: 15 November
    Novemberbröllop08: 15 November
    Brud 08: 15 november

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 09:38
    Kopierar in nya listan

    majamyra: 7 november
    Blivande fru L: 8 november
    harthurs: 8 november
    Mizty: 8 november (Gbg)
    Thailand090300: 8 november
    RunAwayBride: 12 november
    Fejs: 15 november
    Wildalila: 15 November
    Novemberbröllop08: 15 November
    Brud 08: 15 november
    snuttplutt: 22 november

  • Svar på tråden Novemberbröllop Del:2
  • Blivande fru L

    Äntligen är vi gifta! Det var en underbar dag (vad annars?)!

    Allt gick som det skulle men prästens mobiltelefon ringde under vigseln. Det var jättebra för då kunde vi skratta en stund och benen slutade darra. Jag frågade honom om det var Gud som ringde, men det var det inte. Tur det - han kanske inte skulle gilla att man lade på i örat på honom.

  • Novemberbröllop08

    Blivande fru L: Grattis till er. Skönt att ni hade en underbar dag Roligt att prästen inte stängt av mob, dom brukar ju vara så snabba på att säga till gästerna att stänga av sina

    Bara 5 dagar kvar för oss

  • Novemberbröllop08

    Vitt guld skrev 2008-11-10 09:08:39 följande:


    Bara fem dagar kvar nu. Men jag är besviken för vi ska överraska de flesta med giftermål (under sonens dop) men det har läckt ut i helgen... jättetrist, vi som kämpat så länge med att hålla det hemligt.Hoppas att det gick bra för er som ringmärktes i lördags.
    Trist att det kommit ut. Försök att inte bry dig och fokusera på eran dag, det viktiga är att ni blir gifta

    5 dagar kvar och nerverna sitter utan på nu. Lääääängtar!
  • Fejs

    Fasiken vad mycket det är nu jag vänder ut och in på mig själv känns det som ibland. Igår tex så sa 7 pers nej för bröllopet på lördag! Dessutom var vår båt försvunnen, men den har hittats men måste prata med polisen etc. Massa extraarbete! Ändra brodsplaceringar, festhäsften etc. *pust* Så jäkla skönt det ska bli att det snart är över och snart semester!!!

  • Fejs

    Strul med polisen men svärfar ska ta hand om det, nu har vi fått slutsvar från alla om de kommer el inte iaf. Snu nu är allt lungt

  • Novemberbröllop08

    Imorn gäller det för endel av oss. Vi är spända och nervösa men oxå förväntansfulla och glada. Tänk att dagen är här nu

    Lycka till alla 15 novemberbrudar

  • Vitt guld

    Så var den stora dagen över! En jättekul dag! Men OJ, så trött jag är nu! Dax att sussa...

  • Brud 08

    Wow! Vilken otrolig dag vår bröllopsdag var!
    Det var helt fantastiskt från morgon till morgon (vi gick och la oss kl 04). Alla gäster hade verkligen superkul och väldigt många sa att det var det roligaste bröllop de nånsin varit på. Vi fick många fina tal och roliga upptåg under middagen och festen var väldigt rolig. Stället vi var på gjorde det hela extra magiskt (Rockelstad slott).
    Sen blev det ett litet missöde i kyrkan som så här i efterhand nog var meningen kan jag tänka. När sista solosången skulle framföras innan utgångsmusiken klämde kantorn i för kung och fosterland med just utgångsmusiken. Vi stod som fågelholkar och undrade vad som hände. Pratade med prästen om att det var fel och prästen tittade i vårt program och sa "jaha hoppsan, det var ju inte så bra. Vänta tills musiken är klar så tar vi solosången och så får vi ta utgångsmusiken en gång till" Men kantorn spelade och spelade så till slut sa prästen "Ni kanske ska gå ut i alla fall" så vi gick ut. Den bortglömda solosången framfördes under middagen (tur att de som sjöng och spelade även var gäster) och det blev så lyckat och vackert och de fick en lång och stark applåd så som sagt, så här i efterhand blev det nästan bättre. Och ett kul minne också när allt inte blir som planerat...
    Jag går bara och ler och kommer ihåg alla roliga detaljer en efter en hela tiden. Lyllo er som har det kvar! Njut, njut, njut säger jag bara!
    Imorgon åker vi till Thailand. Grattis till er som har samma bröllopsdag som jag och stort lycka till till er som står på tur!

  • Fejs

    Vi hade en helt underbar dag!!! Alla verkade verkligen ha roligt och vi fick hora det av manga dagen efter. Har nu varit i Thailand nastan en vacka, en vecka kvar. Sen ska vi oppna alla paket. Det har ar ett minne for livet. Jag trodde att det skulle bli nagot missode under hela dagen men icke. Allt gick som planerat!!!

  • majamyra

    Gift! Mer bilder kommer i galleriet så småningom. Vi hade det underbart i Thailand och fotografens bilder är jättefina! Vigseln på Arlanda kapell gick smidigt och fort precis som vi ville .)

Svar på tråden Novemberbröllop Del:2