(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Tack GladaEmma, jag ska kontakta dem och se vad de har för prisnivå. Tyvärr är man ju inte gjord av pengar
Hamn&Peppar är billiga. Restaurangen ligger nere i Frihamnen och har jättebra luncher. Vi har även haft kick-off med jobb där. Dessutom är Micke supertrevlig!
T RO
Vi hade catering från Lillans i maj och det var jättebra och uppskattat av våra gäster, mycket mat fick man också. Vad var det som inte stämde för er? Kan ju vara bra att veta, jag hade rekommenderat dem annars.
GladaEmma
Vi kommer definitivt åka till NY fler gånger, helt fantastiskt! Fast matkulturen är lite skum, kopiösa mängder av allt och inte många grönsaker i sikte. Inte helt idealiskt för en blivande brud Jag ska ta mig över min Michelingubbe-skräck och ge mig ut i klänningsdjungeln första gången på fredag, blir väl en koll i Malmö nu. Hur var det i Vinslöv? Har läst om att den är jättestor och att man måste beställa tid i förväg precis som utomlands.
Lillkotten
Vinslöv var helt okej. Provade ca 10 klänningar och fastnade för två stycken. Jag har dock lite ångest när det gäller beställandet. Jag går på Viktväktarna och det går bra än så länge. Fortsätter jag i denna takt så kommer jag nog minska iaf en, kanske två storlekar. Så ja - jag vill gärna vänta så länge som möjligt med att beställa klänningen så att den inte blir förstor, men vissa säger att man ska beställa den 6 månader innan... Suck - svårt.
Det är ganska stort, men jag trodde ändå det skulle vara ännu större av någon anledning. Jag bokade tid, men under den dryga timme jag var där var det inte en endaste som kom dit. Nu var jag ju iofs där en fredag kl 11, men ändå...
Lycka till på fredag!
hej hej!
Får man vara med här? trots att man inte kommer gifta sig i malmö trakten, men bor här?
Ang atelje mb så är det så att de kräver bokning därva att där inte kom någon annan under din timme I så fall skall det vara fler som bokat exact sammatid o så ska två expediter jobba.
Ang bröllopsmässan så var vi både på grand i lnd o på örenäs slott utanför landskrona, kände inte direkt att de gav något extremt, mest myset m planering o egen tid m sambon, barnen var utlånade
Vadå lämnade palm design ut rabattcheckar? tilla lla som pratade med dem eller till vem? Pratade med dem som stod i örenäs o jag fick iallafall ingen men jag fick på atelje mb
när vi var i lund
o sen vann min blivande 4e priset i tickets tävling
Har inte fått svar av Hamn&Peppar, men Nyströms gick tyvärr VÄLDIGT myckert över vår budget
T RO skrev 2008-10-24 09:56:37 följande:
Ja, jag hade jättebra intryck, och vi beställde hjortfilé. Jättegott kött, verklgien, men väldigt lite. Kanske för att det var "provsmakning" men vi fick 150 gram färdigt till två personer... Alldeles för lite till min familj. Såsen var toppen, kantarellsås! Mmmm.
Grönsakerna var jag mest besviken på. Det stod smörfrästa primörer och vi fick kokt blomkål o broccoli o sockerärtor. Sån som varit frusen som man kan köpa på ica.
Hasselbackspotatisen var inte helt färdig i mitten, och det var inte speciellt frikostigt med smör och ströbröd på dem. Inget fras som det ska vara.
Så, visst, om jag bara hade bjudit på fredagsmiddag hemma så hade det varit fullt tillräckligt, men att betala 160 kronor/kuvert till den viktigaste dagen i mitt liv när man har gäster som förväntar sig lite "extra" det vågar jag inte göra därifrån...
Mycket gnäll, men jag är verkligen ingen "finsmakare", Jag vill bara ha vällagad mat till ett okej pris lisom. Inga krussiduller
Lillkotten: vad var det för mat ni beställde, hon kanske är bättre på vissa saker än annat?
Vi fick en av Palm när vi var i Lund...20% på klänning om man beställer under november. Tyckte inte heller mässan gav något direkt, Slagthuset var bättre arrangerad.
Priserna för H&P ligger på hemsidan. Bra bufféer för runt 150 p - det tycker jag är bra i alla fall. Det är gott om mat pp oxå!
T RO skrev 2008-10-27 12:12:55 följande:
Jaha, har de bara buffé? Vi vill gärna ha en "riktig" varmrätt?
Nåja, jag får se om de svarar mig på min förfrågan.
Nädå de har "vanlig" mat oxå. =)
T RO skrev 2008-10-27 16:08:26 följande:
Vi hade italiensk buffé från Lillans så det var kanske inte riktigt samma sak som en varmrätt men det var jättegod kyckling med fyllning och pajer på svamp och aubergine, pastasallad, tomatsallad och mycket mer. Allt som skulle vara varmt levererades i frigolitlådor och höll sig riktigt bra. Ostbricka och vindruvor till alla gäster ingick också. Det du fick låter dock inte alls bra, jättetråkigt. Hoppas du hittar ett annat bra alternativ. Vi brukar inte ha catering så ofta men Skogströms i Slottsstaden brukar annars ha god mat. Vet dock inte alls hur priserna ligger, tror det är lite dyrare eftersom han som har det har varit årets kock nåt år tror jag. Har hört bra saker om White Shark också men aldrig provat själv, vet inte alls vad de har.
har white shark catering?
Deras luncher e toppen iallafall. ni menar WS som ligger i v hamnen va?
Ja, ert låter ju onekligen gott. Vi har börjat fundera lite på att ha buffé nu, men vi vill så himla gärna ha varmrätt, det känns lite mer "rätt" i vår familj. Vi får leta vidare, jag kollade Skogströms, men det var tyvärr för dyrt :-/
Jag ska kolla upp White Shark.
Tack för alla svar!
Hejsan tjejer
Hur går det för er?
Är det någon av er som varit hos Tekla i Malmö? Jag tänkte ta mig dit så snart som möjligt. Hur är priserna?
Jag tycker det är himla svårt att hitta klänning =( Jag trodde det skulle bli skitkul att leta klänning och att det skulle vara svårt att bestämma sig för vilken jag vill ha, men det är ju precis tvärtom. Jag vill ha en väldigt enkel klänning med en nederdel som inte "står ut" så mycket - hellre en tung nederdel som så att säga veckar sig. Det finns ju inte någonstans! Någon som sett en sådan? Tipsa gärna i så fall =)
Kram på er
Hej på er! Jag gick in på Palms förra fredagen med en kompis, provade ett par klänningar innan jag hittade "DEN". Jag hade köpt både klänning och slöja 1h och 45min efter att jag gick in i affären! Helt underbart, klänning avklarat och rabattkupongen på 20% gjorde ju allting ytterligare lite bättre Nu hänger den hemma hos föräldrarna och väntar på att det ska bli dags. Eftersom det är fars dag idag ska jag dit och jag kommer nog inte kunna låta bli att pilla lite på den....
Jag kan inte säga att jag förstår vad du menar med tung nederdel och jag kommer ju inte vara till mycket hjälp ang olika affärer eftersom jag bara gick in i en. Hoppas du hittar nåt du gillar snart.
Grattis Lillkotten. Gu så skönt det måste vara.
Med tung nederdel menar jag att man har ett tyg typ charmouse som så att säga veckar sig och slingrar sig runt benen så att den inte "står ut"...haha! Svårt att förklara!