(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
så om jag har förstått det rätt så är en brudtärna det samma som en made of honor eller vad det heter på engelska...
hmm jag är så totalt nollställd på allt vad som heter bröllop.. haha.. jag känner mig verkligen malplacerad
det finns en massa matnyttigt om tärnor och sånt här på BT tror jag... kolla i vänsterkanten...
Tarna heter bridesmaid pa engelska, maid of honour ar "huvudtarna", tror inte att det finns nagon direkt motsvarighet till det pa svenska.
Jag kommer att ha tva tarnor, det blir nog inga brudnabbar eller liknande och sen tror jag min sambo kommer att ha en eller tva marskalk. Man kan nog ha hur manga eller hur fa personer man vill i sitt brudfolje :)
Min mamma trodde just jag skämtade när jag sa att jag skulle hitta min klänning i slutet av september. Då var det ju fortfarande jättelångt kvar! typ ett år, eller just det nä det var ju inte det. Tror inte hon riktigt kopplat innan att hennes andra dotter ska gifta sig i maj och att maj bara är nio månader bort.
Tärnor kan man ha många, finns ingen svensk variant på Maid of Honor vad jag vet, men det går väl att lösa. Det bästa med bröllp är faktiskt att man kan göra som man vill med väldigt mycket. Inte så många måsten om man tänker efter. Snurra inte in dig för mycket på BT innan ni vet lite hur ni tänker er. Här kan man lätt bli både knäpp och ruinerad om man följer allt!
Hur har ni funderat kring brudtarnor och framfor allt kring deras klader? Betalar ni for deras klader? Valjer tarnorna sjalva sina klader eller kommer ni att gora det gemensamt?
Just nu har jag huvudet fullt av brittiska traditionern dar bridesmaidsdresses valjs ut av bruden och dar alla tarnorna har exakt likadana klanningar, oftast ar det stora av typen "balklanningar"...
Jag tror jag hakar på här. Jag ska gifta mig i juli 2009.
Både lokal och kyrka är bokad. Mitt stora problem är min blivande man.
Han har inget emot att gifta sig, men tycker inte att det är värt pengarna, med andra ord, han tycker det blir för dyrt. Som tur är gör han det för mig. Frågan är nu, hur mycket måste man planera nu om man ska gifta sig i juli?
Måste tärnor vara ogifta, har hört något om det?! Hade funderingar på att fråga en väninna, men hon är redan gift.
Klänning lär jag inte börja med förrän efter nyår (ska förhoppningsvis få barn om 1,5 vecka). Jag hade tänkt och få min uppsydd, har fått för mig att det blir billigare då.
Måste och måste jag tycker att man ska göra det som känns bäst för en själv. Enligt traditionen ska tärnor vara ogifta, men jag tycker inte att det spelar så stor roll. Vill man ha en person som tärna så tycker inte jag att det gör någon skillnad om personen är gift eller inte. För mig innebär tärnans uppgift främst att vara till hands och vara ett stöd under själva bröllopsdagen och då måste man ju få välja den/de personer som känns bäst för den rollen, ogift eller ej.
Ett bröllop behöver ju på inga vis bli en jättedyr affär (ibland är det lätt att glömma bort när man har tittat runt lite för länge här på BT). Men det är nog bra att göra upp en budget och sen kan ni ju säkert spara ihop till en liten slant tills i juli. Jag och min sambo kommer att gifta oss i maj och vi har bokat lokal, sett ut vigselplats, och jag har köpt min klänning! Resten ska vi fundera ut i höst och sen boka när vi är tillbaka i Malmö efter nyår. Så om du har boket lokal och kyrka så har du gjort det jobbigaste, allt det andra är inte nödvändigt att boka så här långt i förväg. Förstår att du har annat att tänka på än bröllopsplanering :) Grattis!
Hej på er igen. Har inte skrivit nåt sen i juni tror jag men jag hoppas det är ok att jag hoppar in nu igen. Kollade lite bakåt och såg att ni har hållt bra liv i tråden, jättekul! Nu är vi igång med planeringen på allvar, blivande och jag. Vi har valt att köra det lite dyrare alternativet med lite hjälp från föräldrarna, det blir Örenäs slott den 25 april 2009. Känns jätteskönt att ha det bokat. Vi har också bokat fotograf och gjort gästlista och börjat spåna på lite annat, typ meny, trycksaker, musik mm. Kyrkor ska vi titta i på söndag men är det nån som känner till nån fin i Landskrona-trakten får ni gärna hojta till. Ni verkar vara långt framme vad gäller klänningar också, nåt bra tips där?
Låter härligt =)
Jag gillade Palmdesign i Malmö - i övrigt har jag inte många tips vad gäller klänning...
Palm Design kan nog vänta sig ett besök ganska snart Alla verkar berömma dem.
Eftersom vi kommer lägga mycket pengar på festen tänkte vi spara på andra områden, bla göra inbjudningskorten själva. Ingen av oss är pysslig men jag har hittat en nybörjarkurs i stämpling på stämpelfabriken så det ser jag också verkligen fram emot, ska gå 30/10. Ska bli riktigt kul! Hur ska ni göra? Köpa färdiga eller göra själv?