(KLICK: 688)Vår/sommarbrudar 2009 i Malmötrakten nr 3
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Hej alla
Någon här som ska gifta sig under våren/sommaren 2009 i Malmötrakten?
Kan vara kul att få ihop en liten snackistråd =)
------
Tråden stängdes så nu fortsätter vi här
Helen och Johan
Det finns ett företag i Malmö som heter Rent a Chef. De ska vara bra, men kan tänka mig att de kostar en hel del.
GladaEmma hur gick det med klänningskollen idag?
Tack vare er tjejer så blev jag lite sugen igen. Har så sjukt mycket på jobbet att jag knappt hinner med mig själv. Men förra veckan var i vid havet i Danmark så med oss hem följde sisådär 130 stenar till bordsplaceringar och dekoration. Kanske ska chocka min m2b och börja skriva på dem redan nu...
Mitt klänningsköp är skjutet till sista helgen i september. Känner verkligen att jag vill göra en heldag med min tärna för att få känna, prova, fnissa och babbla en massa om bröllop.
I helgen blir det svenhippa för en av de bästa vännerna, då kommer nog det egna suget också!
Nja klänningskollen gick väl okej. Jag hittade en jag gillade, men den var så otroligt varm! Det var flera lager tyg så jag började svettas tom i butiken. Tänk hur det blir på bröllopet då liksom - när man dessutom är nervös! Provade bara fyra stycken och bara en var något att ha. Den var jättesöt, men som sagt himla varm. Den var på halva priset så den är ju ett kap, men jag får se. Ska ev dit och prova den igen idag och se hur det känns. Vill ju inte köpa första bästa heller liksom!
Fler än jag som upplevt att klänningarna är varma?
Vet inte om det är klänningarna som är varma eller om det är butikerna som är varma, jag var också himla varm när jag provade... min klänning har två lager tyg, men jag tror (hoppas!) inte att den är jättevarm. Känns lite trist att klänningen befinner sig i Malmö och jag i Aberdeen, jag vill ju liksom titta på den lite då och då.
GladaEmma, hur gick det med klänningen? Var du och tittade på den igen? Det kändes lite som om jag köpte första bästa, men är det rätt så är det ju rätt :)
Jag köpte den aldrig - provade den inte en andra gång heller faktiskt. Tänkte vänta tills hon (Palm desing) får in nya kollektionen i oktober så går jag dit och tittar då. Tänkte även kolla i New york så klart - ska dit snart =)
Vi ska oxå träffa kocken inom ett par månader men sen så har vi ju samma lokal!!!
Vi kommer börja göra våra inbjudningskort i nov, sen skickar vi nog ut de i början av nästa år. Gifter oss 4 juli, visserligen i Skanör men var med i den tidigare tråden så hänger på denna oxå!!!
Har precis kommit hem till föräldrarna efter en tur i Skåne. Förutom kompisbesök i Malmö så skulle jag förbi Haväng för att finna den exakta platsen för vår vigsel. Gissa att jag blev besviken att de skjuter den här veckan :( (och att jag inte kollat upp det innan) hade så gärna bockat av det på listan!
Dock fick "svenhippan" i helgen fart på tankarna och lite på planeringslusten igen.
Hur går det för er andra, har ni kommit igång från sommardvalan än?
Jag har gjort en exempelinbjudan som vi blev nöjda med så nu ska jag se till att köpa allt material och fixa till det. I övrigt är det lugnt. Ska leta klänning när vi är i New York i oktober - ser inte så lite fram emot det!
Glada Emma, du skulle inte vilja lägga upp en bild i ditt galleri för inspiration till oss andra?
Min syster har erbjudit sig att göra alla inbjudningar och program men jag är inte säker på att vi har samma vision om hur det ska se ut så det vore kul att se er andras.
Klänningsjakten blir sista helgen i september för mig, längtar också! Men att få kombinera det med New York låter väldigt härligt!
Jag ska försöka komma ihåg att ta ett foto på den...har den bara i löspapper nu - har inte ens klistrat ihop den än =) Men det ska jag fixa! Tänkte göra programmen i samma princip som inbjudningarna sen...
Ja NY ska bli så himla kul. Mejlade min m2b för en stund sen att vi sitter på planet om 5 veckor *ler stoooort*