• Soon and very soon

vad gav/ger ni för fotgraf?

som frågan lyder, vad har ni betalat ska betala för er fotograf o vad ingår då??
    har pratat med en som tar 6000 för foto 1tim 30 kort o 30 tackkort.
    men är fundersam över hela foto djungeln tycker att fler fotografer inte tar nå bra kort..som jag gillar.. (sett på hemsidor då)

• Svar på tråden vad gav/ger ni för fotgraf?
  • Anettan73

Vi hade Caroline L Jacobsen. Bet 2900 för 1 tim ca...

Super nöjda med alla bilder..

• Ankan80

Vi skall ha Li Fernstedt.
    Betalar 4000 kr för 2 timmar och 60 bilder på CD i hög upplösning.

• MD2009

Är detta ett specialpris eller? Har nyss fått hennes prisuppgifter och hon tar 12 000 för en heldag, dvs från frisör till brudskål.... visserligen är det nog priser för 2009 men ändå stor skillnad...
    Gillar verkligen hennes bilder!

valkyriana skrev 2008-08-04 10:59:25 följande:
    Vi betalar 8000 för en fotograf som är med hela vägen från frisören till brudskålen. Inklusive porträttfotografering.Vi får 300 bider, alla bilder högupplösta på dvd, samt fyra förstoringar och alla rättigheter till bilderna.En jätteduktig och trevlig tjej!!Quirbach.se
  • valkyriana

Shit! Då har hon höjt priserna REJÄLT. Hon kanske var ganska ny då jag bokade henne. Hörde inte mycket om henne här.
    Hon har jättefina bilder och nu känner jag än mer att vi gjorde rätt val.
    Men ingn special deal...

MD2009 skrev 2008-08-04 22:27:48 följande:
    Är detta ett specialpris eller? Har nyss fått hennes prisuppgifter och hon tar 12 000 för en heldag, dvs från frisör till brudskål.... visserligen är det nog priser för 2009 men ändå stor skillnad...Gillar verkligen hennes bilder!
  • Dottertrotter

Funderar på www.dkj.se. Vad tycker ni om hans bilder? Han tar 9500 kr för en heldagsfotografering med högupplösta bilder.

• MD2009

Tror du gjort ett kap!!

valkyriana skrev 2008-08-04 22:47:27 följande:
    Shit! Då har hon höjt priserna REJÄLT. Hon kanske var ganska ny då jag bokade henne. Hörde inte mycket om henne här. Hon har jättefina bilder och nu känner jag än mer att vi gjorde rätt val.Men ingn special deal...
  • Hofsan
    Dottertrotter skrev 2008-08-04 22:58:31 följande:
    Funderar på www.dkj.se. Vad tycker ni om hans bilder? Han tar 9500 kr för en heldagsfotografering med högupplösta bilder.
    Väldigt vackra kort!
  • Anja 19 juli 2008

Vi gav 3.900+ reseersättning 600 kr så sammanlagt 4.500 kr för jättevackra foton. 1 timme innan vigseln och under vigseln och minglet utanför kyrkan.

Då får vi inga framkallade foton men vi får alla fotona högupplösta på skiva och kan framkalla vilka vi vill, var vi vill. Vi har alltså fullständiga rättigheter till fotona. Det är nog rätt ovanligt tror jag (de flesta fotografer ger lågupplösta foton och man måste kontakta just den fotografen för att kunna framkalla fotona). Vår fotograf tog helt underbara bilder på oss.

Väntar på resten (vi har fått själva bröllopsbilderna och väntar nu på kyrkbilderna o mingelbilderna).

• lisen85

min fotograf kostar 5500 för en heldag i reportagestill. alla bilder på dvd högupplöst. 30 bilder monterade i album och han slängde med mina secret box i priset

• Fröken Larsson

Vi hade Carl Rytterfalk (han har en hemsida med massa bilder, www.rytterfalk.com tror jag), som tog bilder i reportagestil från frisören på morgonen till 10 min in på festen. Tror det kostade 7000 kr, vi fick hans tjänster i gåva från mina svärföräldrar. (Reseersättning kan ha ingått.)Annars kan man välja att betala 300 kr/foto.

Vi fick en länk där vi kunde spara ner de väldigt högupplösta bilderna till vår dator, men han fixar dem på cd om man hellre vill det.

• Soon and very soon

tackar alla,ska träffa fotografen på fredag o diskutera får se hur det slutar men ska försöka få med lite vigsel bilder för en "billig" penning

• måjs

Vilken fotograf använde ni er av?

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-05 00:10:14 följande:

Vi gav 3.900+ reseersättning 600 kr så sammanlagt 4.500 kr för jättevackra foton. 1 timme innan vigseln och under vigseln och minglet utanför kyrkan.Då får vi inga framkallade foton men vi får alla fotona högupplösta på skiva och kan framkalla vilka vi vill, var vi vill. Vi har alltså fullständiga rättigheter till fotona. Det är nog rätt ovanligt tror jag (de flesta fotografer ger lågupplösta foton och man måste kontakta just den fotografen för att kunna framkalla fotona). Vår fotograf tog helt underbara bilder på oss. Väntar på resten (vi har fått själva bröllopsbilderna och väntar nu på kyrkbilderna o mingelbilderna).
  • Dolliver

Vi gav 3900 för halvdag (från frisör via vigseln och sen gruppfoto samt porträttfotografering), plus att hon fixar till några bilder (buketten i färg resten svartvitt, etc, etc), vi får 12-15 bilder och resten på en CD-skiva med fulla rättigheter! Jag misstänker att vi gjort ett riktigt kap!

Svar på tråden vad gav/ger ni för fotgraf?