• Soon and very soon

vad gav/ger ni för fotgraf?

som frågan lyder, vad har ni betalat ska betala för er fotograf o vad ingår då??
    har pratat med en som tar 6000 för foto 1tim 30 kort o 30 tackkort.
    men är fundersam över hela foto djungeln tycker att fler fotografer inte tar nå bra kort..som jag gillar.. (sett på hemsidor då)

• Svar på tråden vad gav/ger ni för fotgraf?
  • Pumpkin
    anna 2008 skrev 2008-08-04 10:30:31 följande:
    Vi var tvungen att välja mellan en billigare (och i vårt tycke mindre duktig) fotograf hela dagen eller en fantastisk fotograf under en kortare tid så föll valet på det senare. Det handlade i och för sig inte om att vi tyckte att de längre alternativen var mindre prisvärda utan helt enkelt om att vi inte har de pengarna... Totalt räknar vi med att lägga ca 10 000 kr på fotot om man räknar in grundpaketet med album för 6 500 kr och sedan tackkort, förstoringar, fler bilder i albumet etc. Jag vill verkligen ha porträttbilder som sticker ut och känns riktigt proffsiga för det är nog bara en gång i livet jag kommer att vara så snygg och tillsnoffsad och då vill jag ha bilder som matchar det !
    Samma här
  • anna 2008
    Pumpkin skrev 2008-08-04 10:32:52 följande:
    Samma här
    Jag kände mig från början lite dum för att jag tänkte att bilderna på oss själva är viktigare än mingel och gästbilder, men efter att ha tänkt mer och mer på det så står jag för att jag är fåfäng, vill se snygg ut själv på bilderna och ser bröllopet som ett legitimt tillfälle att vara supersnygg och leka supermodell för en dag med en duktig fotograf. Jag är fåfäng och vill ha superbilder på mig och min älskling och det står jag för !!!

TS, jag håller förresten med om att det finns väldigt många halvdanna bröllopsfotografer som jag nog aldrig skulle välja och jag tycker dessutom inte att dyrast alltid är bättre även om det väl ofta är så att man får vad man betalar för (om man bortser från de absolut dyraste där man självklart betalar en hel del för namnen också).
  • Pumpkin
    anna 2008 skrev 2008-08-04 10:44:57 följande:
    Jag kände mig från början lite dum för att jag tänkte att bilderna på oss själva är viktigare än mingel och gästbilder, men efter att ha tänkt mer och mer på det så står jag för att jag är fåfäng, vill se snygg ut själv på bilderna och ser bröllopet som ett legitimt tillfälle att vara supersnygg och leka supermodell för en dag med en duktig fotograf. Jag är fåfäng och vill ha superbilder på mig och min älskling och det står jag för !!!TS, jag håller förresten med om att det finns väldigt många halvdanna bröllopsfotografer som jag nog aldrig skulle välja och jag tycker dessutom inte att dyrast alltid är bättre även om det väl ofta är så att man får vad man betalar för (om man bortser från de absolut dyraste där man självklart betalar en hel del för namnen också).
    Haha, inget att skämmas för - så kände jag också
  • Soon and very soon

sååå, vad tror ni 6000 för en timme?? det är ok?? kategabor.se fins hon på. kolla gärna o säg vad ni tycker. hon har fotat min son o de korten var sååå bra o kopiorna såå snyggt framtagna.

• lillP

Gillar du henne är det absolut värt det. Men du kan ju alltid försöka förhandla fram lite extra tid/bilder om du tycker att det känns som du får lite för pengarna.

• lillP

TS, de 30korten som ingår, är de utskrivna (alltså inte cd)? Har sett på flera sidor att fotograferna tar några hundra per bild man vill ha.

• Soon and very soon

då ska här förhandlas!! hihi (hade gjort en gubbe om jag kunde)

• anna 2008

Jag har kikat på hemsidan och har en bekant som har haft henne på sitt bröllop och visst tycker jag att det ser okey ut. Jag skulle nog inte välja henne (för jag gillar "min" fotograf mer ) men det är ju ändå en proffsfotograf det handlar om med erfarenhet och helt okey bildstil. Gillar du henne så kör! Prismässigt tror ajg inte att man kommer så väldigt mycket lägre om man anlitar någon som ska kunna försörja sig på sin fotografering.

• valkyriana

Vi betalar 8000 för en fotograf som är med hela vägen från frisören till brudskålen. Inklusive porträttfotografering.
    Vi får 300 bider, alla bilder högupplösta på dvd, samt fyra förstoringar och alla rättigheter till bilderna.

En jätteduktig och trevlig tjej!!

Quirbach.se

Svar på tråden vad gav/ger ni för fotgraf?