• Korfu

Behöver tips på morgongåvor!!

Hej!
    Vad ska ni ge era m2b i morgongåva och hur mycket kostar det? Det är verkligen jättesvårt att veta vad man ska köpa!

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Behöver tips på morgongåvor!!
  • Fröken förväntan
    ditte1 skrev 2008-07-29 12:41:14 följande:
    Fröken förväntan: Jättesnygga manchettknappar!! Vart har du köpt dem? Vill också köpa sådana!Tack o hej /ditte
    Visst är det en kul idé...och billigt med eftersom jag köpt dem från USA och dollarn är så låg

Jag köpte dem från en amerikansk sida som heter etsy.com. Det är en slags samlingsportal för hantverkare. Jag köpte mina av den här säljaren: www.etsy.com/view_listing.php&listing_id=13386500

...men när jag tittade runt fanns det fler som sålde liknande.
    www.etsy.com/view_listing.php&listing_id=13271425
    www.etsy.com/view_listing.php&listing_id=13211926

Jag mejlade alla dem men fick snabbast svar av den första... ville kolla att våra initialer fanns.

Hojta till om du undrar något mer
  • ditte1

Tack! Har just köpt ett par! Såå snygga!
    Hälsn ditte

• LLJÖ

Hur lång leverenstid var det på dem?

Fröken förväntan skrev 2008-07-29 12:48:08 följande:

Visst är det en kul idé...och billigt med eftersom jag köpt dem från USA och dollarn är så låg Jag köpte dem från en amerikansk sida som heter etsy.com. Det är en slags samlingsportal för hantverkare. Jag köpte mina av den här säljaren: www.etsy.com/view_listing.php...men när jag tittade runt fanns det fler som sålde liknande.www.etsy.com/view_listing.phpwww.etsy.com/view_listing.phpJag mejlade alla dem men fick snabbast svar av den första... ville kolla att våra initialer fanns.Hojta till om du undrar något mer
  • Korfu

Tack för alla tips.

Har sedan tidigare funderat på ett par ordentliga solglasögon då min blivande envisas med sina som kostade 5 euro på semesterresan. Ser väldigt plastiga ut...

Annars är min tanke att ge honom en klocka, som han kan bära som ett minne varje dag. Han är inte heller mkt för smycken, annars är det ju en fin sak att ge bort.

Han har dille på flygplan, men har redan flugit själv en gång. Hrmmm...kanske man kan få tag på en stor flygplansmodell.

Fler tips??!

• Tooticki

Jag gav min man en weekendresa. Flyg t o r till Bryssel för två personer, 4 nätter på 4-stjärnigt hotell i Brügge samt fickpengar. Gick på 16 000 kr.

• saragran

Han kommer få ett vintage armbandsur från 1955 :) Superfint och kommer passa honom så fint! Hoppas bara han kan stå ut med att behöva manuellt vrida upp den varje dag...hmm... annars får jag göra det åt honom ;)

• I am yours

Funderar på ett prov dyk till oss båda.

• Tit

Jag hade tänkt en "secret box" men nu vet jag inte. Det ska inte kosta för mkt. och det är krångligt att hitta fotograf. Tänker lite på whiskeyglas. Det är bara han som gillar whiskey så det blir inte present till båda.

• Fröken förväntan
    LLJÖ skrev 2008-07-29 13:43:34 följande:
    Hur lång leverenstid var det på dem? Fröken förväntan skrev 2008-07-29 12:48:08 följande:
    Jag har inte fått mina än men beställde förra veckan och fick ett mail igår om att de var skickade så de borde komma inom en vecka nu.
  • I am yours

Nu har jag bestämt mig!

Det blev en klassik namnbricka från älskadebarn med mitt namn och vigsel datumet.
    Då han inte tycker om smycken valde jag med "tyg" remm i stället. Då det är mer "naturligt"

Det bästaste är att jag förra året köpte en halsband till honom med läder remm och en "trä" medaljong på.
    Och detta gick sönder förra veckan och han var jätte ledsen för det.

Dagen efter kommer vi att fira förlovade ett år och då kommer han få ett provdyk av mig som vi ska göra tillsammans.

Känner mig hel nöjd med mitt beslut!

• I am yours

Tack till er som tipsade om älskadebarn, hade jag inte hittat dit, hade jag nog fortfarande sprungit runt och letat.:)

• saragran

Fröken förväntan skrev 2008-07-29 12:48:08 följande:

Visst är det en kul idé...och billigt med eftersom jag köpt dem från USA och dollarn är så låg Jag köpte dem från en amerikansk sida som heter etsy.com. Det är en slags samlingsportal för hantverkare. Jag köpte mina av den här säljaren: www.etsy.com/view_listing.php...men när jag tittade runt fanns det fler som sålde liknande.www.etsy.com/view_listing.phpwww.etsy.com/view_listing.phpJag mejlade alla dem men fick snabbast svar av den första... ville kolla att våra initialer fanns.Hojta till om du undrar något mer
    Ojoj, dit skulle du inte länkat!! Har spenderat två timmar med att bara surfa runt!! Blev tillslut en till morgongåva till blivande maken :) samma manchett knappar som du valde och sedan ett hängsmycke med samma initial till mig :D Allt för ynka 230kr inklusive frakt!! Mycket billigt. Och mycket nöjd :)
  • Fröken förväntan
    saragran skrev 2008-07-30 09:53:35 följande:
    Fröken förväntan skrev 2008-07-29 12:48:08 följande:Ojoj, dit skulle du inte länkat!! Har spenderat två timmar med att bara surfa runt!! Blev tillslut en till morgongåva till blivande maken :) samma manchett knappar som du valde och sedan ett hängsmycke med samma initial till mig :D Allt för ynka 230kr inklusive frakt!! Mycket billigt. Och mycket nöjd :)
    Haha, ja visst finns det mycket kuloch fint. Jag hittade sidan av en slump på en amerikansk blogg och satt och fast ganska länge jag också.
  • balibaby

Till min blivande blir det ett foto album med sensuella bilder på mig. Ska fotas om 2 veckor, så nervös...

• augustibrud 08

Någon kanske redan har tipsat om detta, men i alla fall:
    www.gordinegenbok.se/index.jsp

Jag har gjort en bok med bilder från alla resor vi hunnit göra tillsammans under våra fyra år fram tills nu. Det kändes som en personlig sak som han kommer uppskatta - annars ligger ju bilderna bara där på en hårddisk och man tittar aldrig på dem.

Inte alls dyrt och lättanvänt var det också! Kanske inte världens största spelrum med designen men helt okej ändå och framförallt smidigt! :)

Svar på tråden Behöver tips på morgongåvor!!