• sanan

besviken..

Jag blev hippad idag och jag vet inte ens om att kalla det en hippa..två av vännerna dök upp, lånade en sjal att ha som ögon bindel, satte mig i bilen. Körde fel när de åkte till söderköping och blev bjuden på en vanlig glass utan för smultronstället (som var grejen)..gick en kort promenix och sedan hem igen..vännerna ville inte ens komma med till lägenheten och umgås efteråt..Hela "hippan" tog 4 timmar..mesta tiden gick åt körningen och felkörningen..är jag barnslig som är besviken?

• Svar på tråden besviken..
  • grabbarna

he,he so evil... *me like*

• matildaochniklas

Jag förstår att du är besviken. Attsätta sig och åka så långt i bil kostar ju mkt. Då är det väl bättre att göra något på hemmaplan så att ni hinner umgås ordentligt! Är väl inte roligaste sättet att umgås i en bil med förbundna ögon.

• aikidoaasa

Bride in England... SÅ RÄTT!!!
    Se till att tjejerna verkligen skäms! Fast jag skulle be dem ställa sig upp innan jag berättade ngt sådant så att ingen kan missa vilka de är. säga något som här är de underbara tjejerna som fixade min möhippa. aplåder och sen se till att de sätter sig igen... och sen berätta om hippan.

• esset50

Jaa, och lägg till:

Vi satte oss i bilen och jag hade ingen aning om vart jag skulle nagonstans. Det visste inte de heller!

• skruttgumma

Haha, ja, fy fan vad rätt!!!
    Och be dem ställa sig upp, ABSOLUT!!

Just att du tackar dem är ju klockrent!

Fast jag skulle skippat att berättat om själva hippan och istället sagt:

"..visste med mig att de skulle gora nagot stort och spannande for mig med.." Och jag blev minst sagt riktigt överraskad!! XX och XX berättar säkert gärna mer så leta upp dem i minglet sedan.

Du slipper låta bitter i ditt tal, men tänk vad de måste skämmas när de får förväntansfulla frågor om detaljerna kring möhippan..

• Hajime

har fått 3 hippor nu (bor i en stad sen ett år så en där, en med syrran, m2b och en av killarna från värdparet och den tredje med min bästa vän och en till nära killkompis)
    den första va rolig, fick klä ut mig lite, göra lite småpinsamma grejer och käkade på resturang typ
    den andra (som jag är lite besviken på, massa avhopp i sista stund vilket märktes) va 7kamp på gröna lund, där både m2b och syrran VET att jag hatar bollar och kan inte skjuta osv... varför 7kamp?!?!?
    den sista va jag, 2 killkompisar på krogen, skulle egentligen vart många fler och lite mer grejer men blev avhopp där också... men den va iaf rolig!

• MrMrsVespa

sanan: detta är vad jag också är lite spänd inför. Faktum är att jag inte tror att det skulle bli någon möhippa alls. Vi kommer att hålla bröllopet hemligt och sticker iväg till Cypern och gifter oss. Jag skulle faktiskt bli väldigt besviken om vi skulle ha ett bröllop här i Sverige, bjuda en massa vänner men ingen hippa. Jag är säker på att det skulle bli en svensexa för m2b.

Råden om att ge igen tycker jag att du ska låta bli och inte ta upp på bröllopsfesten. Det finns ingen anledning till att vara syrlig och sårad där och då. Ta istället upp problemet nu och njut i fulla drag av er stora dag sedan - när du försonats med dina vänner. :)
    (Även om idén med talet var kul!)

Det är ju trots allt inte för möhippans skull man gifter sig.
    Kanske är detta en "åldersfråga"? Jag fyller 35 i år och har lämnat partajandet bakom mig för 10 år sedan och saknar inga jättefester men är man yngre kanske man hade önskat mer fest kring det hela.
    Nu vet jag ju att det inte gäller dig eftersom du skrev att du skulle blivit glad över en middag eller spa hemma.
    *hu* nä hellre ingen hippa alls än en sådan besvikelse du råkade ut för.
    Hoppas det löser sig för er!

• skruttgumma
    Hajime skrev 2008-07-30 20:54:14 följande:
    har fått 3 hippor nu (bor i en stad sen ett år så en där, en med syrran, m2b och en av killarna från värdparet och den tredje med min bästa vän och en till nära killkompis)den första va rolig, fick klä ut mig lite, göra lite småpinsamma grejer och käkade på resturang typden andra (som jag är lite besviken på, massa avhopp i sista stund vilket märktes) va 7kamp på gröna lund, där både m2b och syrran VET att jag hatar bollar och kan inte skjuta osv... varför 7kamp?!?!?den sista va jag, 2 killkompisar på krogen, skulle egentligen vart många fler och lite mer grejer men blev avhopp där också... men den va iaf rolig!
    Vad var meningen med ditt inlägg? Förstår inte!!??!
  • Hajime

skruttgumma, det råkade hamna på fel ställe... skulle till msn...

• sanan

Jag hade inte tänkt tanken att ha ett sådant tal, känns lite väl elakt tycker jag. Men det var riktigt underhållande att läsa och det kändes lite bättre i själen..*ler* Min första prioritet är att få kontakt med min bästa vän igen och att vi ska förbli vänner. Tro mig hon är guld värd i vanliga fall och jag kan inte tänka mig livet utan henne!

• esset50

Kanske de ändå har lurhippat dej?

• Joeline

Skruttgumma: vad var konstigt med Hajimes inlägg?? Handlar inte tråden om bevikelse över möhippa? Känns lite som fjortisnivå att ifrågasätta varför folk skriver i trådarna... på ett diskussionsforum dessutom!

Hajime: Du har ju tur iaf som fick en eller tom två möhippor som du tyckte om! Hoppas du får ett roligt bröllop också utan att behöva kasta bollar.

• sanan

Äntligen har min vän ringt och vi har pratat ut. Jag tror att vi förstår varandra nu..att jag blev besviken på möhippan pga dålig planering och hon blev arg för jag var för ärlig..och båda respekterar vad man tycker och thats that..men vad jag önskar att min möhippa hade blivit bra..Men jag hoppas att alla andra får en underbar möhippa eller flera och det jag kan göra nu är att försöka ordna bra möhippor till framtida bröllop i kompiskretsen..Tack för alla uppmuntrande rader och andra rader som var mer av ögonöppnar slaget..kram

• skruttgumma

Vad skönt att det har löst sig
    Vänner är trots allt det viktigaste man har!
    Och ditt bröllop kommer ju ändå att vara din lyckligaste dag, oberoende av möhippan. Men då tillsammans med din bästa vän!

(Tror inte att nån menade att du verkligen skulle hålla de där talen, men det var en rolig idé.. )

Jag tyckte bara att Hajimes inlägg inte riktigt passade in i en tråd där TS är ledsen över en misslyckad möhippa.
    Men Hajime själv skrev ju att inlägget hamnat fel.

Svar på tråden besviken..