• sanan

besviken..

Jag blev hippad idag och jag vet inte ens om att kalla det en hippa..två av vännerna dök upp, lånade en sjal att ha som ögon bindel, satte mig i bilen. Körde fel när de åkte till söderköping och blev bjuden på en vanlig glass utan för smultronstället (som var grejen)..gick en kort promenix och sedan hem igen..vännerna ville inte ens komma med till lägenheten och umgås efteråt..Hela "hippan" tog 4 timmar..mesta tiden gick åt körningen och felkörningen..är jag barnslig som är besviken?

• Svar på tråden besviken..
  • sanan

Jag förstår att en möhippa inte är något obligatoriskt, men jag tror själv på att om man ska göra något så ska man göra det ordenkligt inte halvhjärtat. Jag hade talat om innan att om det inte blir någon möhippa så har min m2b och jag tänkt att gå ut och äta eller dylikt dagen innan bröllopet.

Jag uppskattar verkligen att de kom ner men att det skulle varit för några timmar mer och när jag undrade om de ville hänga med till lägenheten så frågar den ena om "jag hade planerat något". Sedan är det många andra som har gift sig i deras andra bekantskapskretsar så har det hittats på det ena och det andra..Ska väl tilläggas att den ena av dem sa rakt ut att i en annan möhippa hade de fått lägga 1500 kr var..Nu är det inte så att jag vill ha en dyr möhippa utan en med själ och hjärt och planering. Som ett hemma SPA med ansiktsmasker från hm eller en pinknik eller vad som.

• JohannaTotte

du tror inte att denna möhippa kanske var en skenmanöver från deras sida och att den riktiga hippan blir någon gång snart. Så gjorde nämligen vi för min svägerska. Hon blev nog också lite besviken men sedan några veckor sedan firade vi ordentligt.

• sanan

Nej, jag tror inte det för som sagt min m2b var med och gav förslag och i sådanafall har de lurat honom också. Om det vore så skulle väl min vän inte blivit så arg och ledsen på mig när jag berättade hur besviken och ledsen jag blev..

• Troll1
    sanan skrev 2008-07-28 11:19:34 följande:
    Jag förstår att en möhippa inte är något obligatoriskt, men jag tror själv på att om man ska göra något så ska man göra det ordenkligt inte halvhjärtat. Jag hade talat om innan att om det inte blir någon möhippa så har min m2b och jag tänkt att gå ut och äta eller dylikt dagen innan bröllopet.Jag uppskattar verkligen att de kom ner men att det skulle varit för några timmar mer och när jag undrade om de ville hänga med till lägenheten så frågar den ena om "jag hade planerat något". Sedan är det många andra som har gift sig i deras andra bekantskapskretsar så har det hittats på det ena och det andra..Ska väl tilläggas att den ena av dem sa rakt ut att i en annan möhippa hade de fått lägga 1500 kr var..Nu är det inte så att jag vill ha en dyr möhippa utan en med själ och hjärt och planering. Som ett hemma SPA med ansiktsmasker från hm eller en pinknik eller vad som.
    Håller med dig!
    Och jag vidhåller dessutom att en "lurhippa" är helt meningslös. Man har liksom fullt upp ändå med all planering...
  • Bride in England
    sanan skrev 2008-07-28 11:42:21 följande:
    Nej, jag tror inte det för som sagt min m2b var med och gav förslag och i sådanafall har de lurat honom också. Om det vore så skulle väl min vän inte blivit så arg och ledsen på mig när jag berättade hur besviken och ledsen jag blev..
    Oj men vad gav din m2b for forslag da??
  • Citybrud

Vet du Sanan, jag tycker att det låter som en lite "fjuttig" möhippa och sympatiserar med dig. Det finns massor av saker man kan göra som inte kostar mycket pengar men där man får ett fint tillfälle att umgås med sina närmaste väninnor inför bröllopet. Förslag har givits som picknick, hemma-spa, överraskningsmiddag i hemmet eller dylikt. Mina vänner gjorde ett jättekul Jeopardy i Powerpoint med ämnen som handlade om mig och min m2b. Det kostade inget annat än lite tid och engagemang från deras sida men blev en rolig aktivitet. Fokusera nu på din stora dag och det fina resultatet: att du blir gift med din kärlek! Jag tycker också att det var ärligt av dig att berätta att du blev besviken. Lycka till på ditt bröllop!

• skruttgumma

Klart man inte har rätt att kräva en möhippa, men jag tycker faktiskt inte att det du fick kan kallas möhippa.
    Speciellt inte som de varit på massor innan och vet hur det brukar gå till. Då borde de ju fatta att du hade förväntningar på nåt mer.
    Var det på din möhippa som de pratade om andra hippor och sa att en kostat 1500kr per person? Himla dålig stil isf..
    Vad säger din m2b? Undrar oxå vad han hade föreslagit?

• feministbrud

Det är ingen fejkmöhippa då....?

sanan skrev 2008-07-26 19:53:38 följande:
    Jag blev hippad idag och jag vet inte ens om att kalla det en hippa..två av vännerna dök upp, lånade en sjal att ha som ögon bindel, satte mig i bilen. Körde fel när de åkte till söderköping och blev bjuden på en vanlig glass utan för smultronstället (som var grejen)..gick en kort promenix och sedan hem igen..vännerna ville inte ens komma med till lägenheten och umgås efteråt..Hela "hippan" tog 4 timmar..mesta tiden gick åt körningen och felkörningen..är jag barnslig som är besviken?
  • sanan

Min m2b hade förseslagit någon aktivitet i samband med smutronstället (för er som inte vet vad det är är det ett populärtglassfik där glassarna är gigatiska, och det är det som är grejen) Att jag skulle fått hjälpa till att göra en sådan t.ex. Min m2b tyckte att det var var kontstigt att det inte gjordes mera och han förstår att jag är besviken. Och ja det var under min "hippa" som den ena sa att hon hade fått lägga 1500kr på en annan hippa..Man känner sig som en andra klassens kompis då..

• Bride in England
    sanan skrev 2008-07-30 07:37:12 följande:
    Min m2b hade förseslagit någon aktivitet i samband med smutronstället (för er som inte vet vad det är är det ett populärtglassfik där glassarna är gigatiska, och det är det som är grejen) Att jag skulle fått hjälpa till att göra en sådan t.ex. Min m2b tyckte att det var var kontstigt att det inte gjordes mera och han förstår att jag är besviken. Och ja det var under min "hippa" som den ena sa att hon hade fått lägga 1500kr på en annan hippa..Man känner sig som en andra klassens kompis då..
    Men det ar ju inte klokt!!! Tror de pa riktigt att de foljde din m2b's rad med glassen, genom att bara kopa dig en vanlig glass?!? Det ar ju inte klokt.

Hade jag varit du, hade jag gjort sahar: Pa brollopet hade jag hallt ett tacktal till folk, och i det inkluderat ett tack for mohippan. Gor en STOR grej av det och sag tex sahar:

Och ett STORT tack vill jag ge till mina goa kompisar som maste ha kampat och planerat i manader for att ge mig en perfekt mohippa. Vi satte oss i bilen och jag hade ingen aning om vart jag skulle nagonstans. Ni kan tanka er hur nervos och pirrig jag kande mig. Jag hade ju hort om alla underbara mohippor mina kompisar ordnat tidigare och maste medge att jag nog visste med mig att de skulle gora nagot stort och spannande for mig med. Vi kom fram till ett glass-stalle, och de kopte en glass till mig!! Jag behovde inte betala nagonting. Sedan akte vi hem igen, tyvarr kunde de inte folja med upp pa en kopp te men jag var supernojd med min glass. Har inte fatt en glass kopt at mig sen forra manaden nar jag var med m2b ute pa stan. Sa ett jattetack till denna fina mohippa och jag hoppas att jag kan gora samma sak for er i framtiden.

Svar på tråden besviken..