• chamor

Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(

Vi har en gammal vän som är lite speciell och ofta uttrycker sig klumpigt som att hon är bättre än alla andra.. När de gifte sig för några år sedan hade hennes m2b överrumplat henne (eller de hade köpt ringar gemensamt men hon visste inte när det skulle komma) genom att snickra en egen flotte och åka ut till en liten ö som var helt upplyst av levande ljus med picknick och så. Visst var det väl ett fint frieri men jag blev så less på allt hennes snack om det efteråt..

När min m2b friade gjorde han det enkelt.. Han kom hem till mig (vi bor ej ihop), städade och pyntade mitt rum. hade en ros och hade ljus i HELA rummet. När jag senare kom hem och inte visste att han var där så när jag öppnade dörren så började musiken spela till en sång som han hade skrivit som hette Marry me där han beskrev sin kärlek och när han kom till raden "i give you this ring as a token of my love" så gick han ner på knä och friade. Kanske inte lika "avancerat" som en självbyggd flotte man han uttrycker sig bäst genom sång.. Och jag grät som ett barn. Nu har jag hört på omvägar att hon snackar skit om vårt frieri och både jag och min m2b blir så sårade! Hallå jag kommer bara få ett frieri då ska hon väl inte ta glädjen ifrån mig med det!

Sen så tillhör jag de få tjejer som inte hittat en WOW klänning utan köpt den bästa jag kommit över. Berättade det för henne och hon blev jätteupprörd och sa att varje gång jag kommer se korten från mitt bröllop kommer jag ångra mig att jag inte tog en annan klänning. Men vadå jag hittade ingen bättre! Blir bara SÅ lessen att hennes kommentarer alltid ska trycka ner! Hon är jättesnäll och trevlig också men usch... Vill just nu inte ens träffa människan Vet att jag är lite småaktig men känslorna har blivit sårade.. inte minst för min m2b!

• Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(
  • Mikabella

Shit vadå "dåligt" frieri!!!!???? Är super inpad av din blivande make! Egen låt! WOW!!! Min mr skulle aldrig änns komma på tanken! Din kompis är ju knäpp ju!

Klart vi är alla olika.. För mig dög det bra att min blivande föll ner på knä på "vår" strand o friade. Jag hade ingen aning, var så trött den dagen, jobbet hade varit piss hela dagen och jag var tjurig. Bara han o jag, ingen mat, inga ljus, inga åskådare och en himmel fylld av åsksvarta moln. Skoja att mitt dåliga humör var borta sen!

• Anki82

Tycker din m2b's frieri var super gulligt alldeles tårögd. även om din kompis oxå va fint så är det ju super personligt med en special skriven sång, och tänk bara va nervöst det ska ha varit för honom att verkligen blotta sin själ inte bara med att fria utan att sätta sina känslor till ord med en sång! Tycker du ska njuta av att du har en så super go m2b och strunta i kompisen låter lite som om att med en sådan vän behöver du inte direkt fiender, hon är förmodligen svartsjuk. när det gäller klänningen så är det ju du som ska ha den på dig och så länge du trivs i den o känner dig vacker så handlar det ju egentligen inte om klänningen utan om att du o din m2b vill leva tillsammans o vill fira det med familj o VÄNNER... sen om ni vill ha sopsäck på er så har hon inte med det att göra. tror att ni kommer få ett super fint bröllop låt inte henne förstöra o göra dig ledsen bara! kram Anki

• aikidoaasa

För det första undrar jag hur du kan tycka att hon är så trevlig som säger saker för att såra dig. Det låter mest i mina öron som hon är avis att hon redan har gift sig och inte kommer att göra det igen... (eller så är hennes äktenskap inte så pass perfekt som hon vill ge sken av) Det är ganska vanligt att just sådana personer är de som klankar mest på någon annan i dessa tillfällen.

Själv tycker jag att det låter som att ditt frieri du fick är som en dröm. Helt underbart!

Sedan så tror jag ändå att du kommer tycka om din klänning när det väl är DEN dagen... då finns det ingen finare i hela världen. Du köpte den säkert också för att den passar just dig. Då är det din perfekta wow klänning! Det tror iaf jag att du kommer tänka efteråt när du tittar på dina bröllops foton.

• Brud 080823

Säger som alla andra..det frieriet var jättefint anordnat! bryr dig inte om era så kallade vänner.

• Tjolinti

Hahhahah då skulle din vännina höra om mitt frieri. Det e till o med så jag blir sur o ledsen när jag tänker på att det verkligen var så det gick till.

Du jag hade tänkt fria till dig på nyår (förra nyår) men jag vet inte vilken ring jag ska köpa. Dööööhhh så jag fick välja ring o på nyår satt jag o väntade bara. o det hände inget speciellt, han bara frågade mig. Ja strunt samma :P man kan inte få allt.

• Kärlek ger näring åt själen

Hehe min m2b friade till mig genom att vi gick till det stället som är speciellt för oss och sedan så fråga han bara rakt ut om jag ville gifta mig med honom. Inget med att gå ner på knä eller dyl.. Men det var helt perfekt för mig. Menar ingen annan ska säga att någon annans frieri inte var fint eller var dåligt för alla har vi alla olika tankebanor på vad romantik är. Men jag håller nog med de andra att få en alldeles egen låt skriven till sig är nog det mest romantiska jag hört.

• PennyJenny

Åh tjena vad avsig hon måste vara på ditt frier! För min del så smäller det bra mycket högre att få en sång skriven till mig än att någon snickrar en flotte.

Skit i henne. Det är och förblir ett underbart frieri. Och du älskade det uppenbarligen och det är ju det viktigaste. Och jag tror inte för en sekund att du kommer ångra dig varje gång du ser dina bröllopsbilder bara för att du inte letat som en dåre efter en klänning som ska vara "wow". Det är så mycket mer än klänningen som gör en bröllopsdag, tro mig. Jag kunde lika väl ha gift mig en säck och kännt mig lika vacker och inte ångrat en dag av det.

Rent ut sagt, skit i henne.

• zsandora

Ja har inte läst alla inlägg. Men blev så upprörd att ja måste kommentera...

För det första va din m2b frieri super gulligt!!! Inge mer om det.

För det andra så hade ja oxå en bild på hur min WOW klänning skulle se ut. Den fanns dock inte inne när ja prova, utan valde oxå en som var den bästa för mig som fanns på den affären.
    Jag va i torsdags å prova den igen med skor å underkläder för uppläggning. Å när jag stod där å såg mig i spegeln så kände jag mig så vacker, å insåg att det var min WOW klänning ändå. Du kommer säkert känna likadant, å med tanke på vilken gullig kille du har så kommer han oxå tycka likadant!

Strunta i henne!

Kram

• CaNin

Vågar påstå att Du fick ett oerhört vackert och speciellt frieri. Ingen annan kan väl bestämma hur det ska gå till. Vi är olika som personer och tur är väl det, annars skulle väl alla frierier se lika dana ut!!! Tråkigt!
    Huvudsaken är att det känns bra för ER och din m2b har ju verkligen lagt sin tid och själ för att visa dig vad han känner. Detta är låååångt ifrån vad många andra gör och får uppleva!

Håller med de andra i inläggen. Lägg din energi på något bättre än din "vän". Det är du värd!

• lillaj

Men vad har hon med saken att göra? Alla är ju olika, ville hon att din blivande skulle härma deras eller vad? JAg tycker det låter hellöjligt så försök strunta i henne och njut av er lyckliga situation i stället. Det finns alltid folk som har synpunkter, det är nått man får leva med. Lycka till!

• Pupetta

sorry, har inte läst hela tråden men reagerade bara på din kompis kommentarer. Det är väl ingen tävling heller??? Jag skulle absolut INTE vilja åka flotte... skulle hellre bli överraskad som du blev med en massa ljus och finstädat hemma. Det finns inget rätt och fel, bättre eller sämre, men det ena passar bättre för någon och det andra bättre för någon annan. Låt ingen annan förstöra dina upplevelser! Lycka till!!

• cesseny

Har inte heller lästa alla svar, MEN låter som om din s.k kompis har egna problem! Du har ju fått ett helt otroligt frieri (eller hur!!), själv fick jag skriva ut papper om hindersprövning och trycka framför näsan på sambon för att få bli gift ;) (Eller ja, vi ska gifta oss den 23/8).

Strunta i din kompis kommentarer, eller om du vill markera en gång för alla att du inte är intresserad av att höra hennes åsikter för att hon förmedlar dem på ett väldigt otrevligt och sårande vis.

Sedan skulle jag spontant fundera över om er vänskap är något att ha kvar, men det är ju en annan femma!

• chamor

Hej hörrni underbara människor Va härligt att läsa alla era kommntarer. Har inte varit inne på hela helgen utan mest skitigt i både bröllop och allt strul ikring det och bara njutit av sommar och vara med min m2b. Tack för alla goa kommentarer! Om 2 veckor är vi gifta och jag vet att vår dag blir underbar och att jag kommer trivas i min klänning.. Önskar bara att ens närmaste vore lite mer stöttande men men det kan man inte göra någonting åt ibland..

Ang vår vän så har vi lagt det bakom oss men det är skönt att höra att vi inte är överkänsliga utan att det är henne det är fel på

Tack åter igen! Lycka till med alla era bröllop ni också (ni som har det kvar)... Snart är vi FRUAR!

• MarianneL

Jättefint frieri.

Hon kanske mäter lycka genom vad hon kan skryta med till andra.

nu känner jag inte henne, men hon påminner lite om en "bridezilla" jag också känner. Hon hade nästan glömt mannen hon skulle gifta sig med till och med på själva bröllopet. För henen var det viktigaste att alla la märke till hur mycket blommor det var o hur fin hennes klänning var. I alla fall. Det jag ville säga är att för sånna kan det vara svårt att första att man kan vara jättenöjd med att "BARA" ha en klänning man känenr sig fin i. Inte den där perfekta drömmen som inte finns nån likadan nån stans.
    Som att livet är en tävling.

Det viktigaste är att du är lycklig med de val du gjort inför bröllopet o att du blev lycklig när din m2b friade. Och det tror jag och hoppas att du var.

• Carmilla79

Lycka till med bröllope och tycker din man fixade ett jättemysigt frieri! Man måste inte lägga ut en massa pengar eller ha gigantiskt yviga gester, det handlar ju om hur mycket man ansträngt sig. Eller bara spontaniteten i situationen rakt upp och ner. Och gud va jag skulle falla om någon skrev en sång till mig...

Angående klänning, du hittade en du gillar även om den inte passar in på din gamla fantasi. Men som alla andra säger, det blir en WOW klänning så fort du sätter på dig den på bröllopsdagen. En av mina bästa kompisar hittade sin wow klänning på loppis 1-2 år innan hon gifte sig. På bröllopsdagen hade hon gått ner så mycket i vikt (pga omständigheterna kring bröllopet, brudgummen hade cancer) att den fick sättas ihop med nålar i ryggen. Nålarna gick självklart upp under festen flera ggr, men det sket hon i. Fanns viktigare saker att bry sig om den dagen...och hon anser det var lite charmen med klänningen.

• Cantaton

Jag tycker att det låter som ett helt ljuvligt frieri! Grattis till det! Givetvis jättetråkigt att hon pratar illa om det, men det är era minnen och upplevelser - er stund, inte hennes.

• skille

Høres ut som en som ikke ville blitt invitert i mitt bryllup. Det finnes så mange kjoler der ute, man klarer rett og slett ikke å bestemme seg. Ikke glem at dette er din og din m2b store dag. ikke la dette bli ødelagt av en dårlig venn. Fireriet deres var kjempe romantisk, og for allt du vet kan det hende at din kompis sitt frieri ikke var allt det hun skal ha det til å være.
    Det enkle er ofte det beste. jeg ville ikke ha likt å padlet på en flåte til en øy. alle er forskjellige . Venner skal glede seg på sine venners lykk ikke snakke dritt. Glem din "kompis" hun er ikke verdt det.

• FruNonis

Nä men fy!!!
    Förstår mycket väl av det lilla du skrev i ditt inlägg att ni är sårade. Vem tror hon att hon är??!! Kanske är det så att hon i själva verket skulle vilka ha en egen låt som hennes man skrivit just till henne???
    Nä usch å fy för sådana sorgliga människor.
    Du har säkert en jätte fin klänning oxå som du inte kommer ångra dig över.... Bry er inte om henne ( lätt för mig att säga) men vem behöver eller vill ha en sådan vän omkring sig när det närmar sig en av de finaste dagarna i livet....

• FruNonis

Glömde skriva att din man friade på ett mycket romantiskt sätt, jag menar en egen låt!!!!! Hsllå eller!! Det tycker jag toppar flotten som man säkert skulle kunna köpa på ikea och snickra ihop själv " skämt å sido" ;)

Kramar

Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(