Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(
Vi har en gammal vän som är lite speciell och ofta uttrycker sig klumpigt som att hon är bättre än alla andra.. När de gifte sig för några år sedan hade hennes m2b överrumplat henne (eller de hade köpt ringar gemensamt men hon visste inte när det skulle komma) genom att snickra en egen flotte och åka ut till en liten ö som var helt upplyst av levande ljus med picknick och så. Visst var det väl ett fint frieri men jag blev så less på allt hennes snack om det efteråt..
När min m2b friade gjorde han det enkelt.. Han kom hem till mig (vi bor ej ihop), städade och pyntade mitt rum. hade en ros och hade ljus i HELA rummet. När jag senare kom hem och inte visste att han var där så när jag öppnade dörren så började musiken spela till en sång som han hade skrivit som hette Marry me där han beskrev sin kärlek och när han kom till raden "i give you this ring as a token of my love" så gick han ner på knä och friade. Kanske inte lika "avancerat" som en självbyggd flotte man han uttrycker sig bäst genom sång.. Och jag grät som ett barn. Nu har jag hört på omvägar att hon snackar skit om vårt frieri och både jag och min m2b blir så sårade! Hallå jag kommer bara få ett frieri då ska hon väl inte ta glädjen ifrån mig med det!
Sen så tillhör jag de få tjejer som inte hittat en WOW klänning utan köpt den bästa jag kommit över. Berättade det för henne och hon blev jätteupprörd och sa att varje gång jag kommer se korten från mitt bröllop kommer jag ångra mig att jag inte tog en annan klänning. Men vadå jag hittade ingen bättre! Blir bara SÅ lessen att hennes kommentarer alltid ska trycka ner! Hon är jättesnäll och trevlig också men usch... Vill just nu inte ens träffa människan
Vet att jag är lite småaktig men känslorna har blivit sårade.. inte minst för min m2b!