• chamor

Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(

Vi har en gammal vän som är lite speciell och ofta uttrycker sig klumpigt som att hon är bättre än alla andra.. När de gifte sig för några år sedan hade hennes m2b överrumplat henne (eller de hade köpt ringar gemensamt men hon visste inte när det skulle komma) genom att snickra en egen flotte och åka ut till en liten ö som var helt upplyst av levande ljus med picknick och så. Visst var det väl ett fint frieri men jag blev så less på allt hennes snack om det efteråt..

När min m2b friade gjorde han det enkelt.. Han kom hem till mig (vi bor ej ihop), städade och pyntade mitt rum. hade en ros och hade ljus i HELA rummet. När jag senare kom hem och inte visste att han var där så när jag öppnade dörren så började musiken spela till en sång som han hade skrivit som hette Marry me där han beskrev sin kärlek och när han kom till raden "i give you this ring as a token of my love" så gick han ner på knä och friade. Kanske inte lika "avancerat" som en självbyggd flotte man han uttrycker sig bäst genom sång.. Och jag grät som ett barn. Nu har jag hört på omvägar att hon snackar skit om vårt frieri och både jag och min m2b blir så sårade! Hallå jag kommer bara få ett frieri då ska hon väl inte ta glädjen ifrån mig med det!

Sen så tillhör jag de få tjejer som inte hittat en WOW klänning utan köpt den bästa jag kommit över. Berättade det för henne och hon blev jätteupprörd och sa att varje gång jag kommer se korten från mitt bröllop kommer jag ångra mig att jag inte tog en annan klänning. Men vadå jag hittade ingen bättre! Blir bara SÅ lessen att hennes kommentarer alltid ska trycka ner! Hon är jättesnäll och trevlig också men usch... Vill just nu inte ens träffa människan Vet att jag är lite småaktig men känslorna har blivit sårade.. inte minst för min m2b!

• Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(
  • chamor
    xxs skrev 2008-07-25 15:30:18 följande:
    Min m2b friade innan vi skulle gå ut tillsammans när jag precis fyllt 18. Jag stod i badrummet och sminkade mig och helt plötsligt står han där på knä och jag tror han ska busa med mig eller nåt.. Så tar han mina händer, har världens seriösaste ansiktsuttryck, och frågar om jag vill bli hans fru. DET var vackert enligt mig :)
    Det var det!
  • Dittvackrajag

Alla personer är ju olika, och tycker olika.
    Så ett perfekt frieri för mig kanske är inte alls imponerande för dig, och tvärt om.
    Så skit i det hon slängde ut sig.

Njut ist att det är äntligen ER tur att få gifta er!
    Och gör det just ni känner er bekväm vid, annars kanske ni kommer att ångrar er en vacker dag?

• CattaKalas

Åh vad det är tråkigt med "energi-tjuvar"...

Jag har oxå en kompis som ofta ska verka bättre än alla andra men jag vet att hon egentligen mår dåligt. Trist att såna människor måste trycka ner andra för att må bättre själva!?!

Vilket härligt frieri du fick!
    Du kommer va jättefin i din klänning. Jag menar hur ofta klär man upp sig så? Jag har inte sett någon ful klänning! Men många olika å alla har vi ju olika kroppar så man tar väl den som passar ens former! Jag tror att vi alla kommer vara(ha varit) vackra på den stora dagen!

Kram å lycka till...

• TEB08

Vilket underbart frieri!!! Sa mycket tid och kraft som lag bakom det - man skriver ju inte sang bara sa dar. Grattis och lycka till med brollopet.

Vad det galler klanningen sa haller jag med vad andra sagt. Min klanning var inte heller exact vad jag tankt, men kande mig vackrast i varlden den dagen.

• Zsarah

jag säger bara WOW vilket frieri du fick:) om min sambo skulle kunna göra något sånt... Du ska vara tok nöjd över att du ens fick ett frieri och ännu nöjdare att du fick ett sånt romantiskt, de flesta karar kan göra en flotte, men att skriva en sång där en MAN måste beskriva sina känslor föredrar jag:)

• Tooticki
    chamor skrev 2008-07-25 15:30:46 följande:
    Nej det tror jag med.. Försöker öva mig i att släppa taget nu! Problemet är bara att jag inte haft nästan någon hjälp till bröllopet så det känns som jag håller i allt. Våra nära coh kära man trodde gladeligen ville hjälpa till vill/orkar inte. Så lessen.. Och eftersom jag ser resan fram till bröllopet som ganska stor så blir man lessen av alla kommentarer och allt som går emot en under resan fram mot bröllopet. Tror jag får en fantastisk dag coh ska undvika vissa personer så mycket jag kan!
    Vad tråkigt att höra! Vi planerade hela bröllopet i hemlighet och överraskade med att skicka ut inbjudningarna 3,5 vecka innan, ingen visste något (förutom, värdinnan, fotografen och prästen). Vi valde ju att hålla det väldigt smått och avslappnat så det var inte så mycket som behövde planeras.
    Det blev superlyckat och alla kunde komma!
  • chamor
    Zsarah skrev 2008-07-25 15:37:54 följande:
    jag säger bara WOW vilket frieri du fick:) om min sambo skulle kunna göra något sånt... Du ska vara tok nöjd över att du ens fick ett frieri och ännu nöjdare att du fick ett sånt romantiskt, de flesta karar kan göra en flotte, men att skriva en sång där en MAN måste beskriva sina känslor föredrar jag:)
    Hihi tack Nej jag är jättetacksam att jag fick ett frieri.. Började nästan klättra lite på väggarna men det kom till slut!
  • Tavi

Lägg inte kraften på henne hon är bara avundsjuk på dig...
    Jag hade tårar i ögonen när jag läste om frieriet, underbart!
    Du blir säkert supervacker i din klänning!!!
    Upp med huvudet,du behöver inte henne, spara krafterna till er dag!!!

• chamor
    Tooticki skrev 2008-07-25 15:39:14 följande:
    Vad tråkigt att höra! Vi planerade hela bröllopet i hemlighet och överraskade med att skicka ut inbjudningarna 3,5 vecka innan, ingen visste något (förutom, värdinnan, fotografen och prästen). Vi valde ju att hålla det väldigt smått och avslappnat så det var inte så mycket som behövde planeras.Det blev superlyckat och alla kunde komma!
    Ibland känner jag att bara ge upp och ångrar att vi inte gifte oss utomlands men men.. Skulle gärna skippa festen men min m2b ville gärna ha en och jag skulle nog ångra mig annars Men vigseln är det stora för mig.. Och bröllopsresan! Festen ska jag överleva och ska ha så roligt som jag kan..
  • Dittvackrajag
    chamor skrev 2008-07-25 15:43:58 följande:
    Ibland känner jag att bara ge upp och ångrar att vi inte gifte oss utomlands men men.. Skulle gärna skippa festen men min m2b ville gärna ha en och jag skulle nog ångra mig annars Men vigseln är det stora för mig.. Och bröllopsresan! Festen ska jag överleva och ska ha så roligt som jag kan..
    BRA!
Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(