• chamor

Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(

Vi har en gammal vän som är lite speciell och ofta uttrycker sig klumpigt som att hon är bättre än alla andra.. När de gifte sig för några år sedan hade hennes m2b överrumplat henne (eller de hade köpt ringar gemensamt men hon visste inte när det skulle komma) genom att snickra en egen flotte och åka ut till en liten ö som var helt upplyst av levande ljus med picknick och så. Visst var det väl ett fint frieri men jag blev så less på allt hennes snack om det efteråt..

När min m2b friade gjorde han det enkelt.. Han kom hem till mig (vi bor ej ihop), städade och pyntade mitt rum. hade en ros och hade ljus i HELA rummet. När jag senare kom hem och inte visste att han var där så när jag öppnade dörren så började musiken spela till en sång som han hade skrivit som hette Marry me där han beskrev sin kärlek och när han kom till raden "i give you this ring as a token of my love" så gick han ner på knä och friade. Kanske inte lika "avancerat" som en självbyggd flotte man han uttrycker sig bäst genom sång.. Och jag grät som ett barn. Nu har jag hört på omvägar att hon snackar skit om vårt frieri och både jag och min m2b blir så sårade! Hallå jag kommer bara få ett frieri då ska hon väl inte ta glädjen ifrån mig med det!

Sen så tillhör jag de få tjejer som inte hittat en WOW klänning utan köpt den bästa jag kommit över. Berättade det för henne och hon blev jätteupprörd och sa att varje gång jag kommer se korten från mitt bröllop kommer jag ångra mig att jag inte tog en annan klänning. Men vadå jag hittade ingen bättre! Blir bara SÅ lessen att hennes kommentarer alltid ska trycka ner! Hon är jättesnäll och trevlig också men usch... Vill just nu inte ens träffa människan Vet att jag är lite småaktig men känslorna har blivit sårade.. inte minst för min m2b!

• Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(
  • paradisfågel

Gud vilket fint frieri du fick! Blir ju nästan alldeles tårögd här på jobbet.. Njut av er förlovning och er tid tillsammans och försök glöm henne!

• chamor

Det är kanske inte så farligt som det låter men ibland behöver man bara få ur sig och få lite backup! Skönt att ni finns! Som sagt så är hon och hennes underbara man inte längre så stor del av vårt liv.. Hon är idag väldigt olik den tjej vi en gång kände.. Trist men så är det.. Är rädd för att hon ska vara med och styra fram en mardrömdrömsmöhippa bara men det är en annan historia! Hoppas de skonar mig imorrn ifall så jag får SOLA och BADA! Längtat HELA sommaren. Inte EN dag på stranden än!

• Daemia

Se till att börja med att skilja dig från väninnan. Den typen av energitjuvar klarar du dig utan. Människor som bara kan må bättre om någon annan mår lite sämre skall man inte omge sig med. Livet är för kort!

Fokusera mer på vad du vill ha, göra, känna.....o mycket mindre på vad andra kanske tycker, säger, önskar.

Känner du dig fin i klänningen så är det för att du ÄR fin!
    Festen är ER fest och inget som skall "överlevas". Gästerna är där för er skull och för att fira er så klart att du skall ha kul, ni har inte ett bröllop för att göra gäster nöjda.

Nästa gång din väninna kommer med brännmanetig och sticksig kommentar så tar du ett djupt andetag, morskar upp dig och talar om för henne att om hon inte har något snällt att säga kan hon hålla tyst.

chamor skrev 2008-07-25 15:43:58 följande:
    Ibland känner jag att bara ge upp och ångrar att vi inte gifte oss utomlands men men.. Skulle gärna skippa festen men min m2b ville gärna ha en och jag skulle nog ångra mig annars Men vigseln är det stora för mig.. Och bröllopsresan! Festen ska jag överleva och ska ha så roligt som jag kan..
  • Tavi

Mina väninnor kom och tog ut min när jag var på ansiktsbehandling! Men jag har oxå en tjej kompis som är speciell,
    men jag bad min tärna stå på sig,att hon skulle hålla i trådarna för möhippan. Jag hade berättat vad jag absolut INTE ville göra. Sen får man bjuda på sig själv lite oxå.
    Min tärna styrde upp det PERFEKT!
    Jag fick en helt underbar dag/natt med mina vänner!
    Du får det säkert lika bra skall du se

• janedoe

Jag tycker du ska be din väninnas man att själv skriva en låt och se hur lätt det är.... Har man nåt uns händighet i fingrarna lär det vara mycket svårare att skriva en låt än att bygga en flotte....

• Sommargrönt

Hej Chamor. Hoppar in lite i denna tråden också. Ta alla sådana där kommentarer som komplimanger. Människor som är lyckliga och nöjda lägger sig inte i detaljer i andras bröllopsplaner. De hoppas att ni är glada och nöjda och gläds med er. Det är synd att vissa inte är nöjda med sina liv, men försök se det som så att de uppenbarligen ser något i ditt liv och ert förhållande och bröllop som de önskar att de hade. Det är alltså en väldigt dålig komplimang egentligen!

Du verkar ha det lite tungt med allt möjligt just nu. Kram på dig! (Vet precis hur det är att vissa stunder önska att man gift sig utomlands i smyg istället...)

• Efter 11 år är det min tur

Jag tycker din m2b´s frieri va jättegulligt Han skulle ju kunna lärt min man hur han KUNDE gjort

chamor skrev 2008-07-25 14:54:59 följande:
    Vi har en gammal vän som är lite speciell och ofta uttrycker sig klumpigt som att hon är bättre än alla andra.. När de gifte sig för några år sedan hade hennes m2b överrumplat henne (eller de hade köpt ringar gemensamt men hon visste inte när det skulle komma) genom att snickra en egen flotte och åka ut till en liten ö som var helt upplyst av levande ljus med picknick och så. Visst var det väl ett fint frieri men jag blev så less på allt hennes snack om det efteråt..När min m2b friade gjorde han det enkelt.. Han kom hem till mig (vi bor ej ihop), städade och pyntade mitt rum. hade en ros och hade ljus i HELA rummet. När jag senare kom hem och inte visste att han var där så när jag öppnade dörren så började musiken spela till en sång som han hade skrivit som hette Marry me där han beskrev sin kärlek och när han kom till raden "i give you this ring as a token of my love" så gick han ner på knä och friade. Kanske inte lika "avancerat" som en självbyggd flotte man han uttrycker sig bäst genom sång.. Och jag grät som ett barn. Nu har jag hört på omvägar att hon snackar skit om vårt frieri och både jag och min m2b blir så sårade! Hallå jag kommer bara få ett frieri då ska hon väl inte ta glädjen ifrån mig med det!Sen så tillhör jag de få tjejer som inte hittat en WOW klänning utan köpt den bästa jag kommit över. Berättade det för henne och hon blev jätteupprörd och sa att varje gång jag kommer se korten från mitt bröllop kommer jag ångra mig att jag inte tog en annan klänning. Men vadå jag hittade ingen bättre! Blir bara SÅ lessen att hennes kommentarer alltid ska trycka ner! Hon är jättesnäll och trevlig också men usch... Vill just nu inte ens träffa människan Vet att jag är lite småaktig men känslorna har blivit sårade.. inte minst för min m2b!
  • Masha

Är det möjligen så tråkigt att hennes eget äktenskap inte blev riktigt som hon tänkt sig? Det låter ju som riktigt otäck avundsjuka som så många här redan har sagt.

Jag tror inte alls det är nödvändigt med någon "wow"-klänning, en brud är vacker i det mesta och klänningen skulle du väl inte köpt om den var helt fel för dig.

Gläd dig åt ditt vackra romantiska frieri i stället, kan inte fatta varför det måste göras en sådan jätte- jätte- grej som hembyggda flottar. (själv blir jag t o m lite misstänksam mot överdrivna handlingar, vem vet, det kan ju vara kompensation för dåligt samvete.)

Strunt samma, ert frieri lät alldeles väldigt romantiskt och underbart, var glad att du slapp myggorna.

• Masha

Förresten, min man gick ner på knä på köksgolvet i arbetskläder med blomsterkvast inköpt i färdig tiopack.

Blev jag gift ändå?
    Japp

Blev jag missnöjd?
    Nix

• Hedebris

jävla idiot!

min blivande friade på världens gulligaste sätt enligt mig,

i efterrätten på desserten gick han ner på knä och höll ett superfint frierital. inte storslaget. men helt perfekt för mig :)

precis som hans frieri var perfekt för dig.

Svar på tråden Kompisar klagar på min m2bs frieri :-(