• Nirre

De rövade bort min blivande igår...

Igår var min blivandes svensexa, en vecka innan vårt bröllop. Och vilket skick han kom hem i... Jag kan säga såhär, vi har en sexmånaders hemma och han är en dröm att ta hand om jämfört med detta... Nästan så jag trodde han var drogad. Inte en enda hjärncell kvar i huvudet... Känns inte som kärleken sprudlar just nu, och nästa lördag är den stora dagen.
    Blir lite ledsen i ögat!!

• Svar på tråden De rövade bort min blivande igår...
  • Bride in England

(jag vet att alla inte funkar sa - men sadan var mentaliteten bland de nattklubbsjobbare som m2b umgicks med ett tag)

• Kireina

Jag förstår TS precis. Min man blev mer eller mindre i tvingad alkohol på sin svensexa. (Ansvariga frågade dessutom mig innan "hur full får han bli" Så länge han kan gå själv och inte spyr så är det lugnt, svarade jag. Vilket min man var tacksam över.) Så blev det dock inte.

Jag kunde utläsa dels på smsen hur full han var redan då, och jag hörde honom i trapphuset släpa sig upp. Sedan fick han sitta och hulka på toaletten väldigt länge. Jag fick vakta på honom, torka upp efter honom och väcka honom när han titt som tätt somnade. Det var inte roligt, sen fick jag bädda i ordning i sängen och mer eller mindre släpa honom dit. För att sedan 3 på natten skura hela toaletten.

Sen låg jag väl vaken i princip hela natten, vrålorolig över att han skulle spy i liggande läge och kvävas.

Jag är fortfarande väldigt besviken på hans kompisar (det var 2 som tvinga och 5 som titta på och inte stoppade), när man redan är full så är det väldigt svårt att säga nej ordentligt och med pondus.

Jag är iallafall tacksam över att han slapp betala. Till saken hör även att min man är en sån som aldrig (numera, gjorde när han var yngre) dricker mer än vad som är gott. Aldrig för att bli full och börjar han må illa så slutar han dricka.

Vi har inga barn, hade vi haft barn hade jag gett hans vänner som tvinga i honom en lavett.

• stenbruden

Hahahahah Precis.. Det är ju ett stående skämt men liiiiite sanning ligger det ju i det..
    Men du glömmer husvagnsfolket som pimplar vin ur sina baginboxar och tycker att dom inte dricker mycket alls... Bara ca 5 liter i veckan

• Bride in England

stenbruden - jo det ar sant. Sa ar det ju lite har i England - sprider man ut det sa verkar det mindre. Men socialt satt ar det trevligare iallafall! Jag dricker nog mer har i England an jag gjorde i Sverige, men jag har inte varit full pa evigheter (dock glad o vinglig nagon gang da och da hehe).

• stenbruden

Det lät inge vidare.. Skura spya är inget som man blir särkilt glad över!! Tycker det är taskigt av hans vänner att göra så för festen blir ju givetvis inte lika kul när man inte kommer ihåg den eller har minsta kontroll över sig själv.

MEN jag bara måste säga att så länge dom inte sätter spritdropp så kan alla säga nej till var o varannan grogg också!
    Man kan inte bara skylla på vännerna när det gäller sexa/hippa, den som blir det är ju fullt kapabel till att svälja eller spotta..

Kireina skrev 2008-07-15 13:03:29 följande:
    Jag förstår TS precis. Min man blev mer eller mindre i tvingad alkohol på sin svensexa. (Ansvariga frågade dessutom mig innan "hur full får han bli" Så länge han kan gå själv och inte spyr så är det lugnt, svarade jag. Vilket min man var tacksam över.) Så blev det dock inte. Jag kunde utläsa dels på smsen hur full han var redan då, och jag hörde honom i trapphuset släpa sig upp. Sedan fick han sitta och hulka på toaletten väldigt länge. Jag fick vakta på honom, torka upp efter honom och väcka honom när han titt som tätt somnade. Det var inte roligt, sen fick jag bädda i ordning i sängen och mer eller mindre släpa honom dit. För att sedan 3 på natten skura hela toaletten.Sen låg jag väl vaken i princip hela natten, vrålorolig över att han skulle spy i liggande läge och kvävas. Jag är fortfarande väldigt besviken på hans kompisar (det var 2 som tvinga och 5 som titta på och inte stoppade), när man redan är full så är det väldigt svårt att säga nej ordentligt och med pondus. Jag är iallafall tacksam över att han slapp betala. Till saken hör även att min man är en sån som aldrig (numera, gjorde när han var yngre) dricker mer än vad som är gott. Aldrig för att bli full och börjar han må illa så slutar han dricka. Vi har inga barn, hade vi haft barn hade jag gett hans vänner som tvinga i honom en lavett.
  • grabbarna

fy så trist ja du det är ju en annan som får ta hand om eländet det tänker dom inte på...min kusin rövades bort kvällen innan bröllopet ni kan ju tänka er hur illa han mådde i kyrkan och hur glad bruden var *not*

• Hajime

min m2b kommer inte bli minsta full på sin svensexa... dom ska köra paintball(vilket han har pratat om länge att han vill), basta och bada och grilla typ... blir väl som max lite cider... man m2b dricker inte alkohol heller så...

jag blev lite påverkad på min möhippa, men det gjorde bara att jag pratade lite mer än vanligt, inte mer...

citat från fyllan en gång "jag är nästan full, jag kan nästan gå rakt"
    till saken hör att det egentligen ska vara "Jag är inte full, jag kan gå rakt"

• feministbrud

Jag kunde inte sagt det bättre själv. Dricker gör man själv och hur full man ska bli kan ingen annan bestämma. Jag tycker att ni ska bli arga på era blivande män istället för kompisarna!

stenbruden skrev 2008-07-15 13:11:28 följande:
    Det lät inge vidare.. Skura spya är inget som man blir särkilt glad över!! Tycker det är taskigt av hans vänner att göra så för festen blir ju givetvis inte lika kul när man inte kommer ihåg den eller har minsta kontroll över sig själv.MEN jag bara måste säga att så länge dom inte sätter spritdropp så kan alla säga nej till var o varannan grogg också!Man kan inte bara skylla på vännerna när det gäller sexa/hippa, den som blir det är ju fullt kapabel till att svälja eller spotta..
  • Bride in England

Fast som sagt ar det latt att overtyga en redan full person att dricka mer, istallet for att ta hand om personen och se till sa att denne INTE dricker mer. Naturligtvis har man en egen fri vilja, men det hjalper ju inte att ha "kompisar" som ar sapass sjalviska att de inte bryr sig om hur man mar utan bara vill ha kul pa ens bekostnad.

• feministbrud

Det är delvis sant. Min mamma lärde mig en gång när jag var liten att saker som man kanske har svårt att tacka nej till när man är full (tex att röka på eller förlora oskulden) ska man bestämma sig för när man är nykter att man aldrig ska göra. Det har funkat för mig. De gångerna jag har blivit odrägligt full (det har hänt) så har jag blivit det med inställningen att jag ville bli full och så gick det överstyr.

Bride in England skrev 2008-07-15 13:29:17 följande:

Fast som sagt ar det latt att overtyga en redan full person att dricka mer, istallet for att ta hand om personen och se till sa att denne INTE dricker mer. Naturligtvis har man en egen fri vilja, men det hjalper ju inte att ha "kompisar" som ar sapass sjalviska att de inte bryr sig om hur man mar utan bara vill ha kul pa ens bekostnad.
  • feministbrud

Jag menade inte att man aldrig ska förlora oskulden, utan snarar att man kanske inte vill göra det på fyllan. Det blev lite fel där

• Bride in England
    feministbrud skrev 2008-07-15 13:33:52 följande:
    Jag menade inte att man aldrig ska förlora oskulden, utan snarar att man kanske inte vill göra det på fyllan. Det blev lite fel där
    hahaha
  • Bride in England
    feministbrud skrev 2008-07-15 13:33:01 följande:
    Det är delvis sant. Min mamma lärde mig en gång när jag var liten att saker som man kanske har svårt att tacka nej till när man är full (tex att röka på eller förlora oskulden) ska man bestämma sig för när man är nykter att man aldrig ska göra. Det har funkat för mig. De gångerna jag har blivit odrägligt full (det har hänt) så har jag blivit det med inställningen att jag ville bli full och så gick det överstyr.Bride in England skrev 2008-07-15 13:29:17 följande:
    Ja, jag tror val kanske att m2b har en lite starkare vilja nar det galler att inte bli supen under bordet nu. Han havdade tex bestamt att han bara ville ha en golfrunda for sin svensexa och en middag efterat och hamnade nastan i storgral med sin Best Man (bror) for att han forsokte gora det till en "riktig" svensexa. M2b fick som han ville - skont!! Visst var han ratt onykter nar han kom hem, men det hor ju till. Han var inte aspackad vilket var skont.
  • feministbrud

Jo, man blir väl klokare med åren. Min blivande man kom hem från sin svensexa i rätt dåligt skick, men jag fick inte se honom full eftersom det var övernattning. Fick bara se den sega baksmällan

Bride in England skrev 2008-07-15 13:37:32 följande:

Ja, jag tror val kanske att m2b har en lite starkare vilja nar det galler att inte bli supen under bordet nu. Han havdade tex bestamt att han bara ville ha en golfrunda for sin svensexa och en middag efterat och hamnade nastan i storgral med sin Best Man (bror) for att han forsokte gora det till en "riktig" svensexa. M2b fick som han ville - skont!! Visst var han ratt onykter nar han kom hem, men det hor ju till. Han var inte aspackad vilket var skont.
  • Sommargrönt

Men jag tycker nog faktiskt att en vuxen människa ska kunna säga nej även i berusat skick. Annars har man ju druckit lite för mycket om man tappar omdömet så att man inte vet när man ska sluta tycker jag. Det är väl inget fel i det om man vill bli riktigt full, men är svårt att skylla vänner för vad man själv dricker tycker jag.

Bride in England skrev 2008-07-15 13:29:17 följande:

• Wiggy

Om han spyr så mycket så låt honom städa upp dasset själv

• Kireina

Skulle du vilja att det stank spya i ditt badrum fram tills eftermiddagen dagen efter?

• gottelina

Där fyllan går in går vettet ut heter det ju och det gäller säkert i lika hög grad kompisarna som brudgummen. Svårt att ställa högre krav på vissa än på andra...

• Nice08

hmm. Min bror fick dom skicka hem före middagen för att han var så full. Han hade dom hällt i bra med sprit.. Lite trist. Min "lilla" bror är en stor kille på 2 meter lång å över 100 kg. Så, dom måste ha kämpat på bra..

Svar på tråden De rövade bort min blivande igår...