• Iluna
    Äldre 23 Jun 09:03
    34872 visningar
    48 svar
    48
    34872

    Bästa bröllopsbutiken i stockholm?

    Vilken är den bästa och största brölopsbutiken i stockholm? tänkte omde är en välsorterad butik kanske man slipper åka runt hela stan till varje butik.

  • Svar på tråden Bästa bröllopsbutiken i stockholm?
  • TrulyI­nLove
    Äldre 4 Jul 21:16
    #32
    Cross skrev 2008-07-04 11:00:13 följande:
    Gå inte till Bröllopskällan. Jag blev utslängd därifrån, jag har också hört andra skräckhistorier hur de "tjock"-förklarat vissa brudar och är allmänt otrevliga. Varning varning!
    Varför blev du utslängd? låter helt galet!
  • Bellad­onna20­08
    Äldre 15 Jul 22:15
    #32

    Sotj jag håller helt med det du upplevde på Lillys, den gamla damen ifrågesatte mitt klänningsval när jag undrade om de hade några halterneck klänningar. Då menade hon att alla väljer tubtoppsklänningar och att jag ändå kommer köpa en tubtopps klänning så att det var bara att inse. Jag höll inte med och sa att jag känner mig inte bekväm i tubtoppar och att alla inte passar i sådana klänningar då sa hon att jag tillhörde de två procenten som inte hade tubtopps klänning. Hon sa det inte heller med en glimt i ögat utan snorkigt som att det var fel på mig som ville ha något annorlunda. Jag tycker bara det är konstigt beteende alla vill väl inte ha likadanna klänningar och om man jobbar i en affär varför vill man inte bara ge god service och sälja klänningar? Men men hon kanske hade en dålig dag. Det slutade iallafall med att jag köpte en klänning från USA där finns klänningar för alla smaker! Lycka till i bröllopsbutiks djungeln!

  • aikido­aasa
    Äldre 15 Jul 22:35
    #33

    En som jag själv gått förbi många gånge och som vänninnor till mig tipsat om är brudicentrum (www.brudicentrum.se) som finns i Brandbergen i Haninge. (En förort till Stockholm, där är de hur gulliga som helst och har ett helt ok utbud av det mesta.)

  • saragr­an
    Äldre 16 Jul 10:26
    #34

    Jag slår ett slag för Cosmos bröllopsexperterna vid Norr Mälarstrand. Mycket kunnig personal och FIIIIIINA klänningar! Några märken jag inte sett i några andra butiker i Stockholm.

  • FinalF­antasy
    Äldre 16 Jul 11:29
    #35
    saragran skrev 2008-07-16 10:26:20 följande:
    Jag slår ett slag för Cosmos bröllopsexperterna vid Norr Mälarstrand. Mycket kunnig personal och FIIIIIINA klänningar! Några märken jag inte sett i några andra butiker i Stockholm.
    Jag mötte otrevliga snorkiga tanter där. De vägrade ge mig katalog (fick man Om man köpte kläning, vad man då ska med den?) fick inte röra kläderna, måste boka tid osv. Helt otroligt
  • saragr­an
    Äldre 16 Jul 11:39
    #36
    FinalFantasy skrev 2008-07-16 11:29:20 följande:
    Jag mötte otrevliga snorkiga tanter där. De vägrade ge mig katalog (fick man Om man köpte kläning, vad man då ska med den?) fick inte röra kläderna, måste boka tid osv. Helt otroligt
    Vad märkligt!! Nu har jag iofs varit där när det varit lugnt men röra kläderna fick man göra (självklart med tyg handskar - vilket jag tycker borde vara självklart i alla butiker!) och världens bästa service när jag beskrev vad jag var ute efter. Men det är väl tyvärr så att det skiljer sig väldigt mycket beroende på när man är där och vem man pratar med...
    Kan inte för allt i världen förstå varför servicen är under all kritik på många ställen - herre gud, jag menar så mycket pengar man betalar för ETT plagg borde man ju få röd matta att gå på och vindruvor matade till en ;)
  • FinalF­antasy
    Äldre 16 Jul 11:44
    #37

    Haha ja vore ju inte fel

    Någon som kan rekommendera andra butiker? Ska kolla den i brandbergen! Fler? De inne i stan har jag varit i.


    saragran skrev 2008-07-16 11:39:35 följande:
    Vad märkligt!! Nu har jag iofs varit där när det varit lugnt men röra kläderna fick man göra (självklart med tyg handskar - vilket jag tycker borde vara självklart i alla butiker!) och världens bästa service när jag beskrev vad jag var ute efter. Men det är väl tyvärr så att det skiljer sig väldigt mycket beroende på när man är där och vem man pratar med... Kan inte för allt i världen förstå varför servicen är under all kritik på många ställen - herre gud, jag menar så mycket pengar man betalar för ETT plagg borde man ju få röd matta att gå på och vindruvor matade till en ;)
  • braut2­008
    Äldre 16 Jul 12:14
    #38

    www.brudicentrum.se Jag köpte min klänning i den butiken och jag är nöjd hela vägen. Butiken känns så himla komplett!

  • hejdär
    Äldre 17 Jul 23:08
    #39

    Jag vill rekomendera BridalOutlet. Jag köpte min bröllopsklänning där men även underkjol, slöja och tiara. Jag är verkligen suupernöjd. Skorna köpte jag däremot hos Marzio.se på Nybrogatan. Han har ca 20 olika brudskor att välja mellan. Lycka till!

  • Mrs Van Derkam­p
    Äldre 17 Jul 23:22
    #40
    hejdär skrev 2008-07-17 23:08:15 följande:
    Jag vill rekomendera BridalOutlet. Jag köpte min bröllopsklänning där men även underkjol, slöja och tiara. Jag är verkligen suupernöjd. Skorna köpte jag däremot hos Marzio.se på Nybrogatan. Han har ca 20 olika brudskor att välja mellan. Lycka till!
    Hur mycket fick du betala för din brudklänning där?
  • Marian­neL
    Äldre 18 Jul 01:20
    #41

    I Stockholm har jag varit på BröllopsKällan (Hornsgatan 83) Brud & Fest (Hornsgatan)och BröllopsButiken (S.t Eriksgatan). Personligen tyckte jag bäst om utbudet hos brud & Fest, men jag måste nämna Maria i Bröllopsbutikne.
    Hon ar bara helt otroligt gullig
    Det var nämligen allra första gången jag skulle prova klänning. Jag var lite nervös o hade en jätte pessimistisk iställning från början (tankar som "vit är ju inte direkt smickrande" "kan inte ha något som sitte råt nånstans för magen" osv. haha)
    Men hon var bara så grytm trevlig o hjälpte o uppmuntrade hela tiden. Fick en att kånna sig såå fin!
    Personalen på Brud o Fest var också hälpsamma, men verkade lite stressiga o var lite på en. Men de var duktiga o hjälpsamma ändå.
    I BröllopsKällan fick jag knappt nån hjälp alls. Sen när jag hade hittat klänningar o provat dem (själv, med hjälp av en vän) så gick jag o frågade om ja gkunde få skriva ner det jag tyckte om. Då sa hon att hon skulel komma alldeles strax, men jag fick vänta i 10 min, sen skrev hon bara ned o sen gick hon sin väg igen. Kändes lite konstigt. Som att de inte ville tt jag skulle köpa hos dem.

    Sen var jag också på Söders Högtidskläder. (Hornsgatan 144)
    Hon som hjälpte mig där var hånande och inte speciellt trevlig. Det var soma tt ohn inte ens trodde påa tt jag skulel gifta mig o bara kom för att irritera henne. (Fick också lite du-borde-kanske-gå-ner-några-kilo-innan-du-provar-klänning-vibbar från henne, inte så jättetrevligt när man helst vill känna sig fin)

  • aikido­aasa
    Äldre 18 Jul 01:35
    #42
    braut2008 skrev 2008-07-16 12:14:10 följande:
    www.brudicentrum.se Jag köpte min klänning i den butiken och jag är nöjd hela vägen. Butiken känns så himla komplett!
    Vad kul att det är någon annan som gillar den affären. (själv dregglar jag varje gång jag går förbi den. )
  • Yllo
    Äldre 18 Jul 07:25
    #43

    Jag var runt lite överallt jag med när jag letade efter min brudklänning.

    Precsi som Cross blev jag dåligt bemött på Bröllopskällan Jag fick inte titta på de klänningar jag ville, utan dom föste mig hela tiden till rea-ställningen med 75% rea klänningar. "De här är i din prisklass" sa dom Hur 17 kunde dom veta en sådan sak? Efter mycket tjat fick jag prova en klänning som jag verkligen gillade (ingen rea-klänning) och fick då höra kommentarer i stil med "men den där kan du ju inte ha, du som är så tjock" och "nåja, du får väl prova den då.. men det känns så onödigt då du inte har råd med den" Inte nog med det.. dom glömde bort mig också. Fick stå i över 45 min och vänta på att någon skulle komma och hjälpa mig av med klänningen!!

    Stockholms Brud och fest fick jag bra sevice hos.

    Cosmos.. servicen var både bra och dålig. En del elaka kommentarer om min kropp och när jag hittade en klänning som jag var intresserad av så vägrade dom att säga vad den kostade. Inte tänker jag beställa en klänning utan att få veta priset innan! Motiveringen var att den var så ny att dom inte hunnit läsa igenom fraktsedeln och räkna ut priset

    Garamaj gav jag inte mycket för. Fick inte prova de klänningar jag var intresserad av och expiditen lämnade mig åt mitt öde när det kom nya kunder in i affären. Då stod jag med en brudklänning på mig och hade en del frågor... *suck*

    Erlings... Tja... vad ska jag säga.. Jättebra service när jag var där (köpte tärnklänningen + en galaklänning där) MEN klänningen höll inte på att komma i tid... och när jag var där och hämtade min galaklänning så hade dom lyckats slarva bort en brudklänning åt en brud som skulle gifta sig dagen efter En av mina vänner köpte sin klänning där. Jättefin klänning som dom totalförstörde i samband med att den skulle tas in och läggas upp! Sedan tog det över 6 månader för dom att skaffa fram en sjal till min galaklänning!!!!

    Princessa i Södertälje blev den affären jag köpte min klänning hos. Toppen bra service och trevlig personal!

  • C123
    Äldre 18 Jul 20:02
    #44
    Yllo skrev 2008-07-18 07:25:44 följande:
    Jag var runt lite överallt jag med när jag letade efter min brudklänning.Precsi som Cross blev jag dåligt bemött på Bröllopskällan Jag fick inte titta på de klänningar jag ville, utan dom föste mig hela tiden till rea-ställningen med 75% rea klänningar. "De här är i din prisklass" sa dom Hur 17 kunde dom veta en sådan sak? Efter mycket tjat fick jag prova en klänning som jag verkligen gillade (ingen rea-klänning) och fick då höra kommentarer i stil med "men den där kan du ju inte ha, du som är så tjock" och "nåja, du får väl prova den då.. men det känns så onödigt då du inte har råd med den" Inte nog med det.. dom glömde bort mig också. Fick stå i över 45 min och vänta på att någon skulle komma och hjälpa mig av med klänningen!!Stockholms Brud och fest fick jag bra sevice hos.Cosmos.. servicen var både bra och dålig. En del elaka kommentarer om min kropp och när jag hittade en klänning som jag var intresserad av så vägrade dom att säga vad den kostade. Inte tänker jag beställa en klänning utan att få veta priset innan! Motiveringen var att den var så ny att dom inte hunnit läsa igenom fraktsedeln och räkna ut priset Garamaj gav jag inte mycket för. Fick inte prova de klänningar jag var intresserad av och expiditen lämnade mig åt mitt öde när det kom nya kunder in i affären. Då stod jag med en brudklänning på mig och hade en del frågor... *suck*Erlings... Tja... vad ska jag säga.. Jättebra service när jag var där (köpte tärnklänningen + en galaklänning där) MEN klänningen höll inte på att komma i tid... och när jag var där och hämtade min galaklänning så hade dom lyckats slarva bort en brudklänning åt en brud som skulle gifta sig dagen efter En av mina vänner köpte sin klänning där. Jättefin klänning som dom totalförstörde i samband med att den skulle tas in och läggas upp! Sedan tog det över 6 månader för dom att skaffa fram en sjal till min galaklänning!!!!Princessa i Södertälje blev den affären jag köpte min klänning hos. Toppen bra service och trevlig personal!
    å vad kul att du gick till Princessa! Där köpte jag också min klänning, efter att ha varit runt på massa butiker i stan (Bröllopsbutiken fick mig att helt tappa modet, de var så otrevliga) men på Princessa var de otroligt duktiga och trevliga!!! Håller helt med, vilken service. Jag är jättenöjd med min klänning därifrån.
  • grisen­81
    Äldre 18 Jul 21:08
    #45

    jag köpte min klänning på "drömbruden" på söder. Där säljer de begagnade brudklänningar. perfekt tycker jag. De har även sömmerska för 100:- timmen att sy så den passar perfekt! Den klänningen jag köpte syddes om till en helt annan klänning. så ingen kan ha samma som jag i alla fall summa kardemumma 1200:-

  • hejdär
    Äldre 19 Jul 21:33
    #46

    Hej!
    Min bröllopsklänning från BridalOutlet heter 1:an och kostade 3.290 kr. Lycka till!

  • brudly­cka
    Äldre 20 Jul 13:50
    #47

    Har också varit på bröllopskällan här om dagen. Super otrevligt bemötande. Frågade om hjälp till att hitta en klänning som passade mig och min kropp, gärna utan axelband. GÅ OCH TITTA SJÄLV, DÄR ÄR PROVHYTTEN fick jag till svar...

    Brud och Fest däremot är en jätte trevlig butik...kunnig och hjälpsam personal

  • Äldre 15 Oct 17:36
    #48

    Jag kom precis hem efter att ha varit hos Little Fairies i Högersten. Jag vet inte om deras utbud är stort eller litet i jämförelse med andra butiker, men jag tror att alla kan hitta flera klänningar där som de gillar. Damen som hjälpte mig var fantastisk! Jag visade bara bilder på 6 klänningar i mobilen och det räckte för att hon skulle börja föreslå klänningar som jag verkligen tyckte var fina! Och hon var inlyssnande och tog fram förslag som både var lika de jag redan tyckt om, och visade på alternativa stilar. Hon var mjuk och rar, och fick mig att känna mig avslappnad, bekväm och ostressad. Så himla toppen!
    Jag provade bara en bråkdel av alla klänningar de hade och jag hittade ändå flera favoriter. Ska dit igen om en månad ^^
    Rekommenderar varmt!

Svar på tråden Bästa bröllopsbutiken i stockholm?