• EnaOline

Bröllopsnatten??

Hej!

Det är så jobbigt, för alla förväntar sig på något vis att vi ska bo på hotell på bröllopsnatten, men det har vi verkligen inte råd till. Och att säga att vi inte har råd, då kommer vissa av de personerna som förväntar sig att man bara måste ta in på hotell, bröllopssvit på bröllopsnatten, kommer att säga om ni inte har råd med det, varför gifter ni er? Hur kan man på ett fint sätt förbereda dessa människor?? Jag fick idèn att skriva det i vår bröllopsblogg, men hur skriver man detta på ett bra/ fint sätt?? HJÄLP!

• Svar på tråden Bröllopsnatten??
  • EnaOline

saken är den också att vår lägenhet ligger väldigt nära lokalen också, den har vi en otroligt fin lägenhet på 100 kvm och vi kommer få ha den för oss själva. Det hade varit helt förståeligt om man valde att på hotell av egen fri vilja, det är ju en helt annan historia men att behöva göra det på grund av vad andra tycker är inte så lockande! hehe..

• blommisen

Nä fy va taskigt

esset50 skrev 2008-06-05 21:56:30 följande:
    Vet några som fick en höbunt i bingen! EnaOline: Om pengarna räcker: köp några läckra lakan, de kommer bli väldigt speciella för er.
  • blommisen

vi skulle från början ta in på hotell, hade kostat 1200 :-, men för några timmar tyckte vi det var för dyrt, det blir att vi tar in på ett motell som ligger 2 min gångavstånd från festen, ska tillägga att vi har vår lgh full med släktingar

annars hade vi bott hemma.

• Dreamnilam

Jag kan förstå att det är jobbigt att folk lägger sig i, så har jag det oxå,
    Men vi har dock bokat hotell, men från att ha bokat bröllopssvit så avbokade vi och tog ett vanligt rum med bubbelpool, så när vi kommer till hotellet ska vi bubbla och koppla av efter dagens händelser =)
    Vi tycker det är lyx att få bo på hotell när man aldrig gör det annars, få god frukost och bara få vara. vi betalar 995 kr, men det är det värt

Lycka till med era planer

• patti87

när slutar eran fest? okej kanske svårt och veta men vissa här har kanske en speciell tid då festen slutar??

• Dreamnilam

Är frågan till mig Patti?
    Jag svarar i vilket fall, våran fest slutan 01:00, vi tycker det är lagom då mer än halva massan av gäster är över 45

patti87 skrev 2008-06-06 17:44:27 följande:
    när slutar eran fest? okej kanske svårt och veta men vissa här har kanske en speciell tid då festen slutar??
  • hungran79

vi ska sova hemma... fixa lite så att det blir mysigt

• hungran79

vi ska även fylla kylen med godsaker så att allt finns till både natten, morgonen, dagen och kvällen så vi slipper springa till affären.

• Tant Doris

Ingen borde väl lägga sig i var man firar bröllopsnatten men jag kan ge mig katten på att det kommer våra familjer också att göra så småningom. Ingen vet något om några planer öht, de tjatar däremot med jämna mellanrum om att vi borde gifta oss och vi bara viftar bort det.. lite skoj faktiskt .

Iallafall så är planen just nu att hyra en timmerstuga för några hundra som vi själva kan "pynta" om vi vill det dagen innan. Först var tanken att fira bröllopsnatten i en svit på slottet i närheten (2100 kr) men vi känner som många andra att det inte är något vi prioriterar så högt för några timmar. Timmerstugan ligger dessutom betydligt närmare festlokalen än slottet. Bort hemifrån måste vi, har hela huset och tomten och husvagnen fulla med folk så dit vill vi inte .

• hungran79

eftersom vi har våran lägenhet helt för oss själva så kan vi vara hemma. det blir billigare för oss att vara hemma och sedan kan man ju ligga i sängen hela dagen efter och slippa checka ut.

• Therece

Vi ska oxå sova hemma, köpa hem lyxig frukost och lyxiga sängkläder o bara mysa.
    Kl 13 dagen efter har vi fika med cheesecake o bär o kaffe o presentöppning i trädgården.
    Nästa dag åker vi till Österlen på mysig lunch själva o tar sedan in på spa, 4 rätters middag, pool o bröllopssvit o frukost på rummet nästa morgon. Mysigt att dra ut på det tycker jag/vi. Och dessutom tror jag man njuter mer ett par dagar efter istället för bröllosnatten då man kommer vara fullständigt slut efter alla spänningar. Och efter all dans

• PL080802

säg att det är en hemlighet, alla behöver inte få veta allt :)

• paradisfågel

Det hade väl inte kunnat bli bättre för er? Om någon frågar igen kan du ju alltid vara lite fräck o säga "varför frågar du, du får ändå inte vara med"

EnaOline skrev 2008-06-05 22:08:58 följande:
    saken är den också att vår lägenhet ligger väldigt nära lokalen också, den har vi en otroligt fin lägenhet på 100 kvm och vi kommer få ha den för oss själva. Det hade varit helt förståeligt om man valde att på hotell av egen fri vilja, det är ju en helt annan historia men att behöva göra det på grund av vad andra tycker är inte så lockande! hehe..
  • EnaOline

paradisfågel, hihi det var ett roligt tips! Tack!

• paradisfågel

Ibland får man lov att vara lite kaxig Så länge man inte går över gränsen och blir taskig istället.. Men ärligt talat så precis som de de andra har skrivit så har utomstående faktiskt ingenting med saken att göra.. Det är mellan dig och din man..

• EnaOline

ja det tycker vi också. Helt sjukt att folk blir som förändrade när det gäller bröllop, lägger sig i saker som de absolut inte ska ha med att göra!

• paradisfågel

Håller med dig! Ibland undrar man vad folk tänker med..

• lyckligaparet

Varför bryr sig folk egentligen om var ni ska sova? Om man sover på hotell eller ej spelar ju ingen som helst roll! Det är ju er kärlek till varandra som är det viktigaste och inte - om ni inte har råd med det, varför gifter ni er då?
    Skitsnack!

Hoppas att det ordnar sig för dig. Försök att inte bry dig om vad andra tycker om ert val var ni ska spendera bröllopsnatten.
    Det viktigaste är att ni får vara tillsammans och njuta av den totala lyckan efter ert bröllop!

• EnaOline

tack lyckligaparet! Ha en bra dag!

Svar på tråden Bröllopsnatten??